A villanyautók térnyerését használja a Kia arra, hogy újra nagy méretű szabadidő-autóval koronázza meg európai kínálatát. Az EV9 már köztünk van, és hamarosan a márka többi modellje is az itt látható megjelenést veszi majd át, hiszen ez a jövő…
1. A méret a lényeg
Eddig 5 méteren innen érezte magát kényelmesen a Kia, egyedül a Carnival egyterű és a KLTV nevű páncélozott katonai szállítójármű ment 5 méter fölé, a szabadidő-autók 4,9-4,95 méteresek voltak. Ehhez képest itt a több mint 5 méter hosszú EV9 – igaz, csak 1-1,5 centivel múlja felül ezt a határt a karosszéria attól függően, milyen lökhárítókat kap. Mivel villanyautóról van szó, a karosszérián belül viszonylag sok hely jut az utasoknak, így sokkal tágasabb az eddigi szabadidő-autóknál az új modell, ami új lehetőségeket nyit meg.
4. Sokoldalú
Alapáron kapja a 7 személyes belsőt az EV9, de a GT-Line felszereltségnél 350 000 Ft felár ellenében eltérhetünk ettől és 6-ra csökkenthetjük a szállítható személyek számát. A Lounge csomag esetén 2 forgatható fotelt kapunk a második sorba, így a hátsó részben egymással szemben tud utazni 4 személy, illetve a ki- és beszállást is megkönnyíti az oldalra forduló ülés. Persze figyelni kell arra, hogy a vezető üléspozícióját ne zavarjuk a hátrafordított üléssel… A Relax csomagnál a második sorban 2 olyan fotelt kapunk, amelynél az üléstámla egészen hátradönthető, ami pihentető az itt utazóknak – és eléggé korlátozza a 3. sor használhatóságát.
3. Nyomatékos
Alapesetben egy 204 LE/ 350 Nm teljesítményű hajtómotort kap az EV9 a hátsó tengelyére, GT-Line felszereltséghez már a 2 hajtómotoros, 384 LE/700 Nm rendszerteljesítményű hajtást adnak. Utóbbival már igen fürgén mozog a nagy méretű és 2664 kg tömegű téglatest, a 0-100 km/óra gyorsulás 5,3 másodpercet vesz igénybe, a végsebesség 200 km/óra. Persze nem sportkocsiról van szó, hanem egy magas építésű (177 mm hasmagasság) szabadidő-autóról, szóval óvatosan vegyük a kanyarokat.
4. Energikus
Az E-GMP villanyautó műszaki alap 800 voltos nagyfeszültségű rendszerével akár 350 kW-os villámtöltés fogadására is alkalmas, ha sikerül véletlenül ilyet találni, akkor 15 perc alatt 249 km-nyi energiát lehet vételezni. A 99,8 kWh kapacitású akkumulátorral egyébként akár 563 km is lehet a hatótávolság, összkerékhajtásnál 505 km a szabványos hatótávolság. Itt is 2 irányú a fedélzeti töltő, a megfelelő adapterrel legfeljebb 3,8 kW-tal tud energiát szolgáltatni az akkumulátor, ez már elég lehet például egy lemerült villanyautó vész-töltésére az út szélén.
5. Kényeztető
Mivel 30-33,65 millió Ft-os autóról van szó, az alapvetően jó ár/érték arányú autókra ráállt koreai márka külön csomagot állított össze a prémium-élmény érdekében. Például a vételárban benne van egy 11 kW-os töltőberendezés (kb. 9 óra a teljes töltés) telepítése, 24 hónapos Kia Charge Plusz előfizetés Ionity Power csomaggal, 500 000 Ft értékű ingyen töltési lehetőség, 4 évig ingyen végzik a kötelező karbantartásokat és van dedikált forróvonal az EV9 ügyfelek ügyes-bajos problémáinak megoldására.