Jelenleg csak két darab, már az európai specifikációnak megfelelő prototípus létezik az új Toyota Landcruiser 250-esből, még a típus sorozatgyártása se indult meg, és az európai piac viszonylag kis mérete miatt nem az elsők között kapja meg az újdonságot – csak 1 év múlva érkeznek az első ügyfélautók kontinensünkre. Az egyik autó a piaci bevezetésnél választható First Edition volt, homokszínű/szürke karosszériával (ezenkívül még Smoky Blue/szürke színkombinációban is választható) és egyedi részletekkel, a másik a várhatóan legnagyobb darabszámban értékesített Executive. Mindössze 3000 darab First Edition készül az európai piac számára, a magyar forgalmazó 100 darabot kért ebből, kérdés, megkapják-e mindet.
Praktikusabb lett a karosszéria kialakítása, a motorháztető domborulatai és a függőleges orr miatt a vezetőülésből jobban lehet érzékelni a karosszéria végét, meredekebben állnak az A oszlopok is, hogy kevesebbet takarjanak ki a látómezőből, az oldalablakok peremét 3 centivel vitték lejjebb. A lökhárítók elöl-hátul több darabból állnak, így sérülés esetén nem kell rögtön az egészet cserélni (és nincs szükség az ott lévő ultrahangos érzékelők újrakalibrálására sem), az első lökhárító alatti légterelő gumiszerű anyagból készült, könnyen deformálódik. Apropó alkatrészcsere, az alapszinten – és a First Edition-nél – adott kerek lámpák és a téglalap alakú LED-es fényszórók cserélhetőek*. (* a legmagasabb felszereltséghez adott mátrix-LED fényszórót nem lehet a „buta” LED-es fényszóróra cserélni, egyébként megfelelő térítés ellenében szabad az átjárás) Laposabb lett a műszerfal is, csak a képernyők és kijelzők vannak az „övvonal” felett, itt a sofőr számára hasznos információk – például kamerák képe – jelennek meg.
Az általunk megtekintett előszériás prototípusoknál még helyenként nem végleges megoldásokkal találkoztunk, úgymint a Mirai ábráját mutató digitális műszeregység, a csomagtér-oldalfalból kicsúszó konnektor – én csak a fedelet akartam felnyitni, de jött az egész egység – és az egyik autóból hiányzott a kormányoszlop-műszerfal közötti műbőr takaró. Remélem, a következő 1 évben a fellépő csúszós műanyag burkolatát is lecserélik. Utóbbi azért tűnt fel, mert magasan van az utastér, erre és a kapaszkodókra is szükség van a megközelítéshez – vagy éppen az átrendezéshez. Könnyen ment a mechanikus középső üléssor előredöntése, a 3 sor üléstámlái gombnyomásra süllyednek a padlóba – miután kézzel lebillenti az ember a fejtámlákat. A műszerfalon raliversenyzők tapasztalatai alapján alakították ki a kapcsolókat, így némi rutinnal már vakon lehet azokat kezelni, hiszen egy csoporton belül jól érezhetően eltérő módon (nyomó- vagy billenőkapcsoló, forgókapcsoló) lehet vezérelni a terep- vagy kényelmi felszereléseket. Aztán ott az érintőképernyő, amelyen további finomhangolásokat lehet végezni, illetve nem szabad megfeledkezni a magyar nyelven is elérhető beszédvezérlésről sem.
A TNGA-F1 nevű alvázra felépített Toyota Landcruiser 250-es újdonsága a kikapcsolható első stabilizátor, amelynél a pálca bal- és jobb oldalát függetleníti egymástól egy aktuátor, az előző generációhoz képest 5-7 centivel nagyobb kerékmozgást téve ezzel lehetővé. Torsen rendszerű központi differenciálművet, zárható differenciálokat, terepfokozatot és fejlett elektronikus beavatkozókat is kaphat az új modell, tehát igazi terepjáróként is megállja a helyét a Landcruiser, és ott van még a 3,5 tonnás vontatási képesség. Mivel (jelen állás szerint) Európában a belső égésű motor napjai meg vannak számlálva, egyszerűen nem volt pénz új motor fejlesztésére, mi továbbra is a 2,8-as turbódízelt kapjuk – amelyet felkészítettek az Euro 7-re is. Első körben hagyományos formában kerül a motorháztető alá a 204 LE/500 Nm teljesítményű 4 hengeres, 2025 vége felé várható a 48 voltos lágyhibrid hajtással kiegészített változat – utóbbi rendszer gyártókapacitása véges, és inkább a nagyjából 6-szor nagyobb darabszámban értékesített Hiluxba szerelik azokat, hiszen a haszonjárműveknél jövőre lesz egy emisszió-szigorítás. Fontos újdonság a 8 fokozatú automatikus váltó, amelynek jóvoltából sokkal folyamatosabb és finomabb a gyorsítás.