Az új Volvo S80 február 28-án, a Genfi Autószalonon mutatkozik be, az értékesítés 2006 júniusában kezdődik meg.
„Az új S80 elképesztően kemény piaci környezetbe érkezik, ahol pengeéles a verseny, és nagyon komolyak az ügyfelek elvárásai. Most a kategória legjobbjaival kelünk versenyre egy nagyon különleges kocsi bevetésével. Csak úgy sugárzik belőle a ’skandináv luxus’: a vonalvezetése tiszta és elegáns, funkcionalitása pedig különlegesen jó, hiszen minden egyes részletét annak figyelembe vételével tervezték, hogy a felhasználó a lehető legjobban érezze magát” – mondja Fredrik Arp, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója.
Hívogató és intelligens
A Volvo Cars szerint a skandináv luxus kisugárzása az eddigiektől eltérő, humánusabb. Ezt az esztétika és a technológia intelligens kombinációjával érik el. A skandináv luxus azáltal tér el a hagyományos luxustól, hogy az utóbbi megjelenése elitista, drága és kirekesztő. Az új Volvo S80 formája pedig egyszerű és mégis elegáns, műszaki megoldásai olyanok, hogy vagy gyakorlati előnyt nyújtanak, vagy részletekbe menően örömet okoznak. Ezt egészíti ki a felelősségérzet tudata, a világszínvonalú biztonság és környezetvédelem formájában.
A motorpalettát V8-as, és új soros, hathengeres egészíti ki. Az S80 második generációja az első olyan Volvo limuzin, melybe beépítik a 315 lóerő teljesítményű és 440 Nm nyomatékú, keresztben elhelyezett V8-as motort. Négy katalizátorával és élvonalbeli elektronikájával ez a motor – mely a Volvo XC90-ben mutatkozott be – az egyik legtisztább V8-as a piacon. Az S80-asban mutatkozik be a teljesen új, hathengeres szívómotor is, mely olyan kompakt építésű, hogy nem nagyobb az öthengereseknél. Hatfokozatú automata váltóval is párosítható, mivel a vezérmű hajtása és az aggregátok más helyre kerültek, illetve a motorblokkba integrálták őket. Az új soros hathengeres hengerűrtartalma 3,2 liter, teljesítménye pedig 238 lóerő. 320 Nm-es forgatónyomatéka jó gyorsulást eredményez. A motorpaletta további tagja a 2,5 literes, öthengeres turbó, melynek teljesítménye 200 lóerő, forgatónyomatéka pedig 320 Nm. Hozzá társul a Volvo legújabb, saját fejlesztésű öthengeres turbódízele, melynek 185 lóerő a teljesítménye, és 400 Nm a nyomatéka.
Összkerék hajtás V8-as motorral kombinálva
A Volvo legnagyobb limuzinja összkerékhajtással is kapható, kezdetben a V8-as motorral kombinálva. Az új S80-as az aktív Four-C futóművel is rendelhető, mely a futómű beállításait a menetkörülményekhez igazítja automatikusan. A DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) széria felszerelés.
Új jelzőrendszer
A kocsi biztonsága világszínvonalú. Ennek alapja egyebek közt a továbbfejlesztett és szabadalmaztatott karosszériaszerkezet, és az új, aktív biztonsági rendszerek. Az új S80 lesz az első Volvo, melybe beépítik az adaptív sebességtartó automatikát, mely figyelmeztet az ütközésre, és fékasszisztenssel is rendelkezik. A rendszer két fő funkcióval rendelkezik: – az adaptív sebességtartó automatika tartja az elöl haladó járműhöz képest beállított távolságot. Amennyiben az adaptív sebességtartó automatikát nem használják, és az elöl haladó járműhöz képest olyan gyorsan csökken a távolság, hogy baleset bekövetkezése valószínűsíthető, akkor a rendszer csipogó- és fényjelzés segítségével riasztja a vezetőt.
– Ezzel egyidejűleg a fékrendszer előkészíti önmagát, hogy a fékezést még hatásosabban hajtsa végre.
Az új S80 aktív Bi-Xenon fényszóróinak fénysugara kanyargós úton a kanyar irányába fordul a lehető legjobb láthatóság érdekében. A személyes autókommunikátor (PCC/Personal Car Communicator) világújdonság. A PCC számos intelligens funkcióval rendelkezik. A vezető például már azelőtt ellenőrizni tudja a kocsi biztonsági berendezéseinek – zárak, riasztók – működését, mielőtt beszáll a kocsiba. Egy szívverésszenzor pedig azt is figyeli, hogy elbújt-e valaki a kocsiban.
Világszínvonalú audiorendszer