Kovács Miklós újra nagyot alkotott. Ezúttal egy középkategóriás autót.A Kia Optima jövő márciusban kerül a márkakereskedésekbe, májusban pedig már a hibrid változatát is megvásárolhatjuk. Utóbbi autó előzetesének tekinthető amerikai Optima Hybridet próbálhattuk ki egy rövid kör erejéig.
Ne is annyira baj, hogy tényleg csak nyúlfarknyi távolságra tudtuk elvinni az autót, hiszen mi a 2,4 literes benzinmotorral megvalósított Optima Hybridet próbáltuk, Európa pedig 2,0 literes benzinmotorral kapja majd az autót. A legfontosabb tapasztalat: elképesztően csendes az utastér, mindössze az abroncsok surrogását hallottuk 90 km/órás tempónál – azt is csak azért, mert kifejezetten odafigyeltünk rá.
Egyébként az autó rengeteg kütyüjére figyeltünk, hiszen nem csak a hibridektől megszkoott rendszerábrát tudja megjeleníteni a középkonzol, de a világ megmentésében játszott szerepünket is meg tudja jeleníteni (a világ közppontja Amerika, ami utal az autó származására). A hibrid rendszer egyébként elég konzervatív, van a négyhengeres benzinmotor, amihez egy hagyományos, hatfokozatú automatikus váltó csatlakozik, amiben található egy 67 lóerős elektromotor, illetve a 8 lóerős indítógenerátor is besegít a hajtásba, ha nagyon tapossuk a pedált.
Nos, ez utóbbit nem próbálhattuk ki, hiszen az autó csak kiállítási darab, a Genfi és a Frankfurti Autószalonon is ezt a példányt állították ki, amikor én kerültem a volán mögé, alig 17 mérföld (nagyjából 27 km) volt a futásteljesítménye. Óvatosan nyomtam a gázpedált, nagyon sokat nem tudtam az autó tudásáról – ha csak azt nem számoljuk, hogy amerikai autó létére meglepően határozott a rugózás. De hogy mi lesz az európai modellel, azt csak később tapasztalhatjuk meg.
A Kia egyébként három motorral kínálja majd csúcsmodelljét, az 1,7 literes dízel mellett kétliteres benzines, illetve ez utóbbi alapján egy hibrid modell lesz választható. Mivel a világ többi részén már 2009 óta kapható az autó, 2013-ban már számíthatunk a felfrissített változatra is, és elképzelhető, hogy ekkor végre elkezdik majd forgalmazni a kombit is. Utóbbit kifejezetten az európai piac miatt rajzolta meg Kovács Miklós, aztán a Hyundai úgy döntött, előbb hagyja, hogy az i40-es megszilárdítsa pozícióját a piacon. Még az is lehet, hogy hiába várjuk a kombit…
Nagy felbontású képeket az Autó-Motor Facebook oldalán találnak.