Kövér vagyok, nem maffiózó. Ezzel próbálom mentegetni magam, miután ismerős-ismeretlen azzal köszöntött, hogy illik hozzám az autó, ami nem volt más, mint a Mercedes-AMG S 63 L 4Matic típusú cirkáló. Vagyis inkább naszád, hiszen a brutális külső egy még brutálisabb hajtóművet rejt: az 5,5 literes V8-as az ebben a karosszériában elérhető legnagyobb teljesítményét, 585 lóerőt küld csatasorba.
Ehhez jön még a 2 tonnás saját tömeg és az összkerékhajtás, ami azt jelenti, hogy nem füstbe megy a nyomaték, hanem gyorsulásra. Kereken 4,0 szekundum a megmozdulástól számított 0-100-as gyorsulási idő, de a gázpedált ennél kb. egy másodperccel hamarabb padlózza le a sofőr. Először semmi nem történik, majd hirtelen megugrik a hatalmas test. Nincs ágaskodás, egyszerűen az ülésbe présel a nyomaték, majd rögtön ki is szalad az ember tüdejéből a levegő. Én buta, ilyenkor nem kapcsoltam be a masszázsfunkciót, pedig ilyenkor éreztem volna igazán a derekamat egyébként finoman gyúró párnákat. Inkább azzal voltam elfoglalva, hogy az útra koncentráljak, az ablak túloldalán nagyon felgyorsultak a történések.
A megdöbbentő élmény mellett a megjelenés sem hétköznapi. Tekintélyes méretű limuzinnal van dolgunk, amelyet sötétített ablakokkal, matt fekete felnikkel és feketés-grafitszürke fényezéssel láttak el. Több folyóméternyi díszléc, márkajelzések, feliratok: S 63, ///AMG, V8 Biturbo – utóbbi mindkét első sárvédőn, nehogy már körbe kelljen járni azért, hogy tisztázzuk a dolgot. Kicsit fenyegető a küllem, ami annak is köszönhető, hogy a Mercedes-AMG márkanéven forgalmazott autónál a hűtőrács alatt nem barátságos mosolyt, hanem nagy méretű, éles peremű légbeömlőket
találunk. Ez az autó nem viccel, és ez mindenki számára nyilvánvaló. Az ismeretlenek félénken nézik az autót, nem tudják eldönteni, meg merjenek-e szólítani, vagy csak tisztelettudóan távolból csodálják a gépet – az esetek többségében nem győz a kíváncsiság. Az ismerősök is rácsodálkoznak az autóra, és márkapreferenciától függetlenül dicsérik: „ez megint igazi S-osztály, nem úgy, mint a kettővel ezelőtti, amelynek a rossz hírét az előző is megszenvedte”, vagy „biztos nem vennék Mercedest, de ha nyerek a lottón, azért ezen elgondolkoznék”.
A második sorban is elektromosan állíthatók az ülések, és a fejtámlákhoz tisztes méretű képernyőket is szereltek, de jelen esetben az autóvezető a központi figura. A sportos futóműhangolás nem az S-osztálytól megszokott „fél méterrel az út felett lebegünk” érzést nyújtja, tájékoztatás szinten értesülünk az úthibákról. A kormányzás kellően pontos, a próbált autón lévő acélfékek is jól lassítanak, ami nem csoda, átmérőjük más autók keréktárcsáiéval vetekszik. Nem érezni a hatalmas méretet/tömeget szerpentinen száguldva és Budapesten haladva sem – a parkolást megnehezíti a közel 13 méteres átmérőjű fordulókör. Sportkocsikat megszégyenítő menetteljesítményt nyújt, miközben a kipufogó- és a motorhang sohasem válik tolakodóvá. Ez lenne tehát az ideális autó? Amíg a listaár 48 millió Ft-nál kezdődik,és ezen felül még gyorsan elszór az ember vagy 10-15 milliót extrákra, és a 16,7 l/100 km-es átlagfogyasztás miatt a hatótáv alulról közelíti az 500 km-es értéket, addig nem lehet igennel felelni erre a kérdésre. De akinek futja rá, az biztosan élvezni fogja az együtt töltött pillanatokat.
Mercedes S 63 AMG L
Összlökettérfogat: 5461 cm3
Hengerek/szelepek: V8/32 biturbó
Max. teljesítmény: 430 kW (585 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 900 Nm 2250-3750/perc
Hossz./szél./mag.: 5246/1899/1496 mm
Tengelytáv: 3165 mm
Saját tömeg/teherbírás: 2070/655 kg
Csomagtér: 510 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,0 s
Max. sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 14,1/8,1/10,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 242 g/km
Alapár: 47 642 780 Ft
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!