Az új modell sorozatgyártásának megkezdése alkalmából rendezett ünnepségen Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter, Tetsuo Ito, Japán magyarországi nagykövete, Meggyes Tamás, Esztergom polgármestere és Osamu Suzuki, a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója magas rangú magyar kormányzati tisztviselők, vezető iparági üzletemberek és a sajtó képviselői jelenlétében vágta át a megújított Swift gyártósora előtt a szalagot.
Az új generációs Swiftnek világpiaci stratégiai szerepet szán a Suzuki, ezt a megújított modell vonzó és felhasználóbarát megoldásaira alapozzák. Hatékonyabb üzemanyag-felhasználás, csökkenő CO2-kibocsátás, javuló vezetési teljesítmény, növekvő a biztonság mellett erősödik a már megszokott sportos Swift-élmény.
Az új Swift a tervek szerint 2010 őszétől kapható a kiskereskedelemben az európai piacokon.
Műszaki adatok
Motorok
◦ Az új benzinmotor, a K12B Dual VVT (változtatható befecskendezés és kipufogószelep-időzítés) nagyobb teljesítményre és nyomatékra képes. A K12B motor teljesítménye 94 lóerő percenkénti 6000 fordulat mellett, illetve 118 Nm nyomaték 4800-as percenkénti fordulatszámnál. (Az előző, M13A motor adatai: 92 LE teljesítmény percenkénti 5800 fordulatnál, illetve 116Nm nyomaték percenkénti 4200 fordulat mellett.)
◦ Az újonnan kifejlesztett dízelmotor, a D13a a DDiS (közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendezés) Euro 5-ös kompatibilitása révén pontosabb motorvezérlő hatást tud kifejteni a mechanikai súrlódás csökkentése mellett.
Környezeti kompatibilitás
CO2-kibocsátás
K12B motor: 116g/km (Előző M13A motor: 140 g/km)
D13a motor: 109g/km (Előző D13A motor: 120 g/km)
Üzemanyag-fogyasztás
K12B motor: 5,0L/100km (Előző M13A motor: 5,8L/km)
D13a motor: 4,2L/100km (Előző D13A motor: 4,5L/km)
* Megjegyzés: A CO2-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatok az Euro 5-ös szabvány szerint a kétkerékhajtású és ötfokozatú manuális váltóval felszerelt gépkocsikra vonatkozó számításokon nyugszanak.
Karosszéria
◦ Az új Swift karosszériája a nagyobb szilárdságú acél kiterjedt alkalmazása nyomán merevebb, ugyanakkor könnyebb elődjénél. A nagyobb átmérőjű, szélesebb futófelületű, alacsony profilú gumiabroncsok a megnövekedett átlós irányú merevséggel együtt jobb kanyarodási teljesítményt és sportosabb vezetési stílust tesznek lehetővé.
◦ A karosszéria korszerűsítése nemcsak az utasok, hanem a gyalogosok biztonságának növelését is eredményezi.
Külső és belső
◦ A megújult Swift stílusa dinamikus és energikus. Az alacsony profilú gumiabroncsok még sportosabb érzetet keltenek, ugyanakkor a kocsi elegánsabb is lett, ami tovább növelheti elfogadottságát és népszerűségét.
◦ A belső tér uralkodó színe a fekete, ami a belső berendezés és a műszerfal ezüstjével kiegészítve dinamikus kontraszthatást biztosít.
Méretek
Az új Swift (a korábbi Swift)
Teljes hossz: 3850 mm (3760 mm)
Teljes szélesség: 1695 mm (1690 mm)
Teljes magasság: 1510 mm (1500 mm)
Tengelytáv: 2430 mm (2380 mm)
Futófelület
Elöl: 1490 mm (15 colos kerekek) / 1480 mm (16 colos kerekek) (1470 mm)
Hátul: 1495 mm (15 colos kerekek) / 1485 mm (16 colos kerekek)(1480 mm)
Az új Suzuki Swift bemutatójáról az Autó-Motor június 23-án megjelenő 13. számában, míg a nemzetközi menetpróba tapasztalatairól a július 7-én utcára kerülő 14. számában olvashatnak!