A hivatalos bemutató másnapjára a Suzuki már meg is szervezte az új S-Cross típusának tesztvezetését, az idő rövidsége miatt még nem volt rendszáma az autóknak, így csak a Drivingcamp vezetéstechnikai központon belül vezethettük a különböző hajtáslánccal szerelt példányokat. Szintén az idő rövidsége miatt volt az összes autón 16 colos felnire szerelt téligumi – egyszerűen nem tudtak időben kellő mennyiségben 17 colos téli abroncsot szerezni, ezért kapták meg a kipróbált példányok a gyári tartozékok között megtalálható szerelt téli kereket; alapfelszerelésként jár a 17 colos könnyűfém felni.
Az autó alapvetően az eddig ismert konstrukció maradt, a méretek például nem változtak. Az előd és az aktuális modell adatait tartalmazó táblázatot összenézve annyi feltűnő, hogy támladöntés után 29 literrel csökkent a maximális raktérméret – tessék megnyugodni, semmi nem változott a mérési eljárás kivételével, immár ezt is az alap csomagtér-mérethez hasonlóan VDA-módszer szerint mérik. A legfontosabb kezelőszervek változatlanok maradtak az átalakított műszerfalon, amelynek a közepét úgy rendezték át, hogy a korábbinál nagyobb méretű érintőképernyőnek legyen helye – és az esetleges jövőbeli bővítésnek sincs akadálya; alapesetben 7 colos a képernyő átlója és 800×480 pixel a felbontás, GLX-szinttől felfelé jár a 9 colos képátlójú érintőképernyő 1920×1080 pixeles felbontással.
A próba során utóbbi fejegységgel kerültem közelebbi kapcsolatba, ami a vezetéstechnikai pályán végrehajtandó feladatok közötti pár perces időt jelenti. Már csak háromfelé osztják a kezdőképernyőt, többféle megjelenés közül lehet választani. A gyorsbillentyűket a képernyő alatt helyezik el, a középső téglalap jelenti a visszatérést a kezdőképernyőre, csúszka helyett böködhető ikonokkal lehet állítani a rádió hangerejét. Bővebb az elérhető lehetőségek száma, például a hibrid hajtás működését is figyelemmel lehet követni; az összkerékhajtású autónál is csak az első kerekek kapják a hajtást a kijelzőn. Ezzel már egyértelműen a jövőre érkező öntöltő hibrid hajtásra készülnek, illetve számos statisztikát is találunk arról, mennyire takarékosan vezettünk. Jövőre indul az online szolgáltatásokat nyújtó Suzuki Connect, pontos idő helyett azt mondták, hogy az öntöltő hibrid hajtással együtt debütál majd – a Vitaránál ez valamikor az év elején lesz, az S-Crossnál pár hónappal később.
Az ismerős kezelőszervek és a nagyobb érintőképernyő mellett egy, az utasok szempontjából fontos változás is akad, az USB- és a 12V-os csatlakozó helyet cserélt: a középkonzol alján van az USB-, a könyöklő mélyén a szivargyújtó csatlakozó. Az alapáron adott fejegységnél kábelen keresztül lehet megoldani a telefon-csatlakoztatást (Android Auto és Apple Carplay), a nagy kijelzőhöz jár a vezetéknélküli telefoncsatlakoztatás lehetősége. A csomagtér jobb oldalán találunk még egy 12V-os csatlakozót, amivel például hűtődobozt lehet üzemeltetni. A másik jelentős fejlődés a vezetőtámogató rendszerek terén történt, a távolságtartó tempomat az automatikus váltóval szerelt modelleknél megállásig tud lassítani és újra elindítja az autót, elérhető hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, felszereltségtől függően sávelhagyás-figyelő vagy sávtartó van a fedélzeten. A táblafelismerő képes felidézni az utolsó három jelzést.
A vezetési élményről majd a teszten tudunk beszámolni, hiszen a vezetéstechnikai központban legfeljebb 2-esig kellett kapcsolni, és olyan extrém manővereket végrehajtani, amelyekkel a közúti közlekedés során ritkán találkozik az ember. A kijelölt pályán időre kanyargás során megtapasztaltam, hogy Sport-módba kapcsolva az autót sokkal több nyomaték megy hátra, amitől jobban odateszi magát a kanyarba az S-Cross, a műgyantás emelkedőn elindulás meg kínszenvedés az elsőkerékhajtású változattal, ha be van kapcsolva a menetstabilizáló, mert állandóan visszaveszi a teljesítményt – kikapcsolt ESC-vel és túlpörgő kerékkel lassú, de állandó az előrehaladás. Az újdonságok közül egyedül a 360°-os kamerát tudtam használni, a négy optika képét egybe gyűri össze az elektronika, gombnyomásra elő tudjuk hívni az orrkamera képét, mellette a felülnézetet vagy a jobb oldali kamera képét tudjuk megjeleníteni, de lehetőség van 3D-ben körbenézni az autó körül.
Az elődhöz képest szinte csak bővült a felszereltségek tartalma (különös tekintettel a vezetőtámogató rendszerekre), az egyedüli kivételt a GL alapszint jelenti, ahol már nem automatikus, hanem manuális a légkondicionáló és kikerült az automata világítás- és ablaktörlő-vezérlés; a széria érintőképernyős fejegység miatt legalább tolatókamera van minden Suzuki S-Crossban. A listaárakból 1 050 000 Ft kedvezményt adnak, ha a Hűségprogramhoz csatlakozik a vásárló – gyakorlatilag azt kell megígérni a Magyar Suzukinak, hogy kapcsolatban marad velük, legyen szó közvélemény-kutatásokról vagy hírlevelek fogadásáról. Az indulóár 7 140 000 Ft, Hűségprogramban 6 090 000 Ft, flottakedvezménnyel (már egy autó után is jár, ha cég a vevő és a Hűségprogramhoz hasonló feltételeket vállal) 5 990 000 Ft. A konkurenciától eltérően az Esztergomban gyártott szabadidő-autónál szabadon lehet összkerékhajtást és/vagy automatikus váltót kérni.