Dizájn, dizájn és harmadszor is dizájn – ezzel lehet a legjobban jellemezni a Suzuki legújabb modelljét, a mini- és a kiskategória határán egyensúlyozó Ignist. Retróautóról van szó, amely az 1972-es Fronte Coupé, az 1977-es Cervo, az 1988-as Vitara és a 2004-es Swift egy-egy jellegzetességét is magán viseli, épp csak nekünk, a Vasfüggönyön innen utóbbi kettő lehet ismerős.
A mai idők vásárlói preferenciájának köszönhető, hogy az egykor Giugiaro által megtervezett sportos kupéból szabadidő-autó lett. A hasmagasság ugyanakkora, mint a Vitaránál (18,5 centi), de jobbak a terepszögek, igaz, az összkerékhajtás nem vezérelhető, hanem automatikus, tehát csak akkor hajt hátul, ha az elsők kipörögnek. Kicsi, vidám, és ami a legfontosabb, színes egyéniséggel van dolgunk. Például a műszerfal alja, az első ajtókárpitok nagyja és a hátsó könyöklő is fehér, a második GL+ felszereltségtől pedig érintőképernyős fejegység is van a fedélzeten, ami még színt visz a dologba. A tesztkörön még utólagos Pioneer egységeket láttam, később már a Suzuki többi típusából ismerős gyári egység kerül ide, az alapváltozatban egyszerű – bluetooth csatlakozást biztosító – rádió kerül.
Meglepően kicsi az Ignis, ahogy élőben látja az ember, ehhez képest belül döbbenetesen tágas, az utastér nagyobb, mint mondjuk a Swiftben. Én például úgy ültem a jobb hátsó ülésen a magam 1,9 méterével egy 1,86 méter magas ember mögött, hogy a térdem előtt még volt pár centi is az üléstámláig. A fejtér már passzentos, de széltében is bőven volt helyem. Ehhez persze az is kell hogy a csúcs, GLX felszereltségről legyen szó, ahol csak két ülőhely van hátul.
Az alapmodellben egyszerű üléspad van osztva dönthető támlával, míg a csúcsmodellben 50/50 arányban osztott ülések, amelyeket egyenként lehet egy 19 cm-es hosszúságú sínen tologatni, illetve a támla dőlésszöge is állítható. Azért valósították meg ezt a belső elrendezést, mert a közvélemény-kutatás alapján egyébként is csak négyen szoktak ülni egy-egy ilyen miniben. A csomagtér padlója alatt, a pótkerék-mélyedésben utazik a hungarocellbe foglalt defektszett még az összkerekes változatnál is, a raktér legkisebb befogadóképessége egyébként szintén tekintélyes, 267 liter.
Egyedüliként 1,2 literes benzinmotorral lesz Európában megvásárolható az új Ignis, és egy ilyen kicsi és könnyű autóban ez bizony már tekintélyes erőforrás. Az SHVS kisegítő-villanymotoros változat Magyarországon csak külön rendelésre, esetenként pár hónapos várakozási idővel lesz elérhető, mert ebből a várható kis érdeklődés miatt nem tartanak majd raktárkészletet. Szóval a pörgős erőforrás jól mozgatja az autót, hangja halkan szűrődik be az utastérbe, ahol inkább a menetzajok dominálnak, 130 km/h-nál például egyértelműen az abroncsok a leghangosabbak.
Én egy AGS robotváltós példánnyal kezdtem az ismerkedést, és ez a műfaj legjobbjai közé tartozik. Finoman kapcsol, épp csak érzésre kicsit sokat csúsztatja a kuplungot, amikor fokozatot vált. Enyhe gázelvétellel könnyen rá lehet bírni a felváltásra, padlógázra akár 2-3 fokozatot is visszapakol előzéshez, egyedül akkor jön zavarba, ha a menetstabilizáló beavatkozása miatt hirtelen lecsökken a motorteljesítmény, mert ő már kapcsolná a fokozatot, de azzal szembesül, hogy nem stimmelnek az elvárt fordulatszámok. Ennek az elsőkerékhajtású példánynak egész jó volt a rugózása is, kényelmes volt, amennyire egy ilyen kis tömegű autó kényelmes lehet. Utasként ültem egy összkerekes példányban is, annak keményebb, pattogós rugózása volt. A vezetési élményt egyébként a városra találták ki, ami jelen esetben azt jelenti, hogy kicsi a fordulókör átmérője és könnyű parkolni – akár padkára felállni – vele.
3,755 millió Ft-os alap listaáron indul a forgalmazás, de nem kell ettől megijedni, hiszen a márkakereskedések egyfelől ebből rögtön adnak egy jelentős, 700 000 Ft értékű kedvezményt amivel rögtön 3 055 000 Ft-ra mérséklődik az indulóár. Van használtautó-beszámítási lehetőség és kedvező finanszírozási ajánlat is, a Magyar Suzuki azt ajánlja, keressék fel az érdeklődők a márkakereskedőket az Ignis pontos vételárárával kapcsolatban.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!