A Boxster sorozat műszaki alapjaira épülő kétülésest 2,7 literes, 245 LE (180 kW) teljesítményű hathengeres boxermotor hajtja. Ez az erőforrás az alsó és a közepes fordulatszám-tartományokban egyaránt folyamatosan rendelkezésre álló, erőteljes nyomatéka révén mély benyomást keltő menetteljesítményeket kínál, 258 kilométer/óra csúcssebességet biztosítva a jármű számára.
A sportkocsi manuális sebességváltóval mindössze 6,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer/órás tempóra. A Cayman meggyőző bizonyíték arra, hogy a kiemelkedő menetteljesítmény-adatok korántsem jelentenek szükségszerűen magas üzemanyag-fogyasztási értékeket. Az európai szabványok szerinti átlagfogyasztása ugyanis csupán 9,3 liter 100 kilométerenként.
A Porsche VarioCam Plus rendszerének köszönhetően a Cayman a 4600-6000 fordulatszám-tartományban 273 newtonméteres forgatónyomatékot kínál. Teljesítményét ötfokozatú, rövid és pontos kapcsolási utakkal működő manuális sebességváltó közvetíti, de kívánságra a Porsche Active Suspension Management-tel (PASM) kiegészítve egy hatfokozatú manuális váltó is rendelkezésre áll. Harmadik lehetőségként a Porsche a jól ismert Tiptronic S ötfokozatú automatikus sebességváltót is kínálja, amely a kormánykerekén kapcsolóbillentyűkkel segíti a még sportosabb váltásokat.
A Cayman egyedi, öt duplaküllős dizájnnal kialakított, 17 colos könnyűfém keréktárcsákkal szerelt abroncsokon gördül. A széria méretkombináció elöl 6,5 col széles keréktárcsákon 205/55, míg hátul 8 col széles tárcsákon 235/50 méretű gumiabroncsokból áll. A Porsche Stability Management (PSM) szintén az alapfelszereltséget gazdagítja, a futómű pedig a menetdinamikai adottságok, illetve az aktív biztonság terén egyaránt igen magas színvonalat képvisel.
A Porsche Active Suspension Management (PASM) feláras extrafelszerelésként rendelhető. Segítségével a karosszéria 10 milliméterrel alacsonyabbra süllyeszthető, a lengéscsillapítók működését pedig önműködően az aktuális menethelyzethez igazítja. A vezető a középkonzolon elhelyezett gomb megnyomásával választhat a „normál” és a „sport” menetprogramok között. A Cayman további egyéni megoldásai között szerepelnek a feketére fényezett féknyergek, a szintén fekete első légterelő-peremek, a titánárnyalatú hátsó embléma, valamint a trapéz alakú kipufogóvég.
A Cayman piaci bevezetése Európában és az Amerikai Egyesült Államokban egyaránt 2006 nyarára várható.