A Hyundai i10-es modell tervezésénél az egyszerűségre és a letisztult formatervezésre helyezték a hangsúlyt. A tervezői elgondolás alapja egy egyszerű, modern külső, egy jól felszerelt kiegyensúlyozott belső térrel párosítva. Hasonlóan az i30-hoz, az i10-es modell tervezésénél is az európai ízlésvilágra helyezték a hangsúlyt. Az i10 a Hyundai új, egységes tervezői formanyelvének jellegzetes modellje. A felfelé ívelő hátsó övvonal, a letisztult és áramvonalas karaktervonalak, valamint az áttetsző méretes lámpatestek az egyedi megjelenésű hűtőráccsal együttesen eredményezik az új i10-es modell harmonikus megjelenését. A Hyundai logot az új formavilág részeként a hátsó csomagtér nyitóra helyezték. A sportos és elegáns megjelenést az új 14 és 15 colos könnyűfém keréktárcsák egészítik ki, amelyek igény esetén rendelhetőek a modellhez.

A kezdetektől fogva az i10-es modellt olyan városi autónak tervezték, hogy öt felnőtt is elférjen benne és sokoldalúságával különböző élethelyzetben levő emberek elvárásainak is megfeleljen. Annak ellenére, hogy kompakt modellről van szó, szegmensében az i10-es modellnek a legnagyobb a tengelytávja, s ezáltal kategóriájában az egyik legnagyobb belső utastere. A funkcionalitást szem előtt tartva a belső térben 60: 40 arányban osztottan dönthető ülések találhatóak, amellyel teljesen sík rakodófelület alakítható ki.
Ráadásul az autóban található még egy praktikus pakolórész a csomagtér alatt, amely tovább növeli a hasznos rakodóteret. Számokban kifejezve, a csomagtér befogadóképessége 225 liter alaphelyzetben, amely elegendő rakteret biztosít mind a gyerekhordozónak, az utazótáskáknak vagy a hétvégi bevásárlásnak.

A szövetek, valamint a színes szövet burkolatok modern hangulatú belső teret eredményeznek. Térkép- és napszemüvegtartó, zsebek és rekeszek, valamint az első osztályú utastér világítás révén maximális a belső tér kényelme mind az utas, mind pedig vezetője számára. A prémium felszereltségi szinthez elektromos napfénytető, hátsó légterelő, bőrborítású kormánykerék és sebességváltó gomb, távirányítású központi zár, valamint 2 DIN méretű CD lejátszós audio-rendszer tartozik közvetlen i-Pod csatlakozással, amely az alapfelszereltség része.
A fehér számlapú műszerek szemet kímélő zöld LED világítása, valamint a rövid kapcsolási úton járó váltó és az összes többi kezelőszerv mind hozzájárulnak a kényelmes vezetéshez. Az elektromos működtetésű és két irányban állítható szervókormány alapfelszereltség az összes i10-es modellnél.

Futómű és hajtáslánc

Az új segédvázra szerelt MacPherson rendszerű futómű elöl és a tekercsrugóra támaszkodó torziós rúd kialakítású hátsó futómű nagyszerű kezelhetőséget nyújt. A gáz töltésű lengéscsillapítók ugyanúgy az alapfelszereltség részei, mint a négytárcsás fékrendszer ABS funkcióval.
Az i10-es modell a teljesen új négyhengeres benzinmotorral vagy dízel verzióval rendelhető, akár négysebességes automata váltóval is.
Az új 1,1 literes három hengeres CRDi dízel motor 75LE teljesítménnyel és 153Nm-es nyomatékkal már a gyártás kezdetétől elérhető.
Mind az új 75 LE teljesítményű 1,2 literes benzinmotor (amely 2008-tól lesz beépítve), mind pedig az 1,1 literes és 64 LE teljesítményű motor maximálisan környezetkímélő.
Mind a három modell eléri, és túl is teljesíti az érvényben levő emissziós elvárásokat. A CRDi dízel motor a Hyundai VGT-nek nevezett változó geometriájú turbó feltöltővel szerelt.

Az 1,1 literes dízel motor az ötsebességes manuális váltóval 4, 3 literes átlagfogyasztást eredményez, amelynek szén-dioxid kibocsátása 114g/km. Az ötsebességes manuális váltón kívül az 1, 2 literes benzinmotorhoz automata váltó is rendelhető a városi közlekedés megkönnyítése érdekében.

Biztonság

Az autó konstruálásánál az egyik legfőbb cél egy négycsillagos EURO NCap eredmény elérése volt, amely alátámasztaná az i10 magas fokú biztonsági megoldásait. Ütközés esetén az i10 intelligens belső biztonsági csomagja teljes passzív biztonságot nyújt. Az alapfelszereltség részét képező első-és oldalsó légzsákok csökkentett nyitási erejűek, hogy ezáltal is minimalizálják vagy megakadályozzák a sérülést. Az ütközés esetén automatikusan nyitó zárszerkezetek az alapfelszereltség részét képezik a központi záras modellekben.