Újra él a Tipo név, a késői utód azonban máris túlmutat az Év Autója díjas eredetin, hiszen háromféle karosszériaváltozatban készül Törökországban. A lépcsőshátú és az ötajtós után a kombi mutatkozott be, így lett teljes a kínálat. A kisautók és a kompaktok között félúton elhelyezkedő Tipo filozófiája szerint sokat ad kevés pénzért, ebben a kombi a legjobb, hiszen ez a legpraktikusabb és a legsokoldalúbb a hármasból.
Az alapáras tetősín miatt magasabb, felépítése miatt pedig hosszabb az ötajtósnál. 550 literes csomagtere az ülések ledöntésével 1775 mm hosszú, a raktér különböző igényekhez átalakítható, az oldalsó tárolóhelyek többféleképpen variálhatók. Az LPG üzemű modell gáztartálya csupán 20 liternyi helyet rabol a raktérből, ráadásul az utastérben 12 liternyi rekeszt alakítottak ki. A szélesre nyíló ajtókon át könnyebb a gyerekülések és a bennük ülő gyerkőcök ki-be mozgatása. A gyári film tanúsága szerint arra is gondoltak az olaszok, hogy a kicsik ne rugdossák össze az első ülés háttámláját, ami méretes lábteret jelent. A háromféle felszereltségi szinttel elérhető Tipo Kombi 4 405 000 Ft-os listaárról indul, február 16-tól 25-ig azonban 3 990 000 Ft-os bevezető áron lehet hozzájutni.
Az új karosszériaváltozattal egy időben debütál az Eco csomag, amely a 120 lóerős 1,6-os dízelnél hivatott csökkenteni a fogyasztást. Ennél a változatnál speciális, alacsony légellenállású keréktárcsákat, aktívan vezérelt nyitású légbeömlőt és vezérelt gerjesztésű generátort alkalmaznak, amelyek eredményeként a kézi váltós kivitelnél 3,7-ről 3,4 l/100 km-re, míg a dupla kuplungos váltóval szerelt változatnál 3,9-ről 3,5 l/100 km-re csökken a szabványos átlag.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!