A hivatalos marketing szerint az új Auris a közkedvelt és népszerű Corolla, valamint a márka egyetlen európai sportmodellje, a GT86-os keveréke. Persze, persze… Hozzászoktam már, hogy a túlzások világában élünk, azonban a gyáriak állításai szegről-végről felfedezhetők az Aurisban.
Minősége meggyőző, nyugodtan lehet hasonlítgatni a német prémiummodellekhez, és végre a sportos beállítottságú sofőrök sem fognak csalódni benne. A kormányzás egzakt, kellő visszajelzéssel szolgál, a futómű pedig kifejezetten partner a tempós kanyargáshoz. Legalábbis a kipróbált erősebb benzinesé és dízelé biztosan, hiszen ezekhez kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés dukál.
A design magáért beszél, nem volt helye a szolid generációváltásnak, mert az a zsúfolt kompaktszegmensben nem vezetett volna sikerre. A tengelytáv nem változott, a karosszéria hossza 30 mm-rel nőtt, a magassága 55, a szabad hasmagasság pedig 10 mm-rel csökkent. A vezetőülés 40 mm-rel mélyebbre került, a feláras sportülések egész egyszerűen eszményiek, a hátsó utasok lábtere pedig 20 mm-rel gyarapodott. Elöl-hátul korrekt a helykínálat, a térdnek és a fejnek is tisztességes tér jut, ráadásul a második sori ajtók tágasabbra tárhatók, mint az elődben, így kényelmesebb a beszállás. A raktér hosszabb (+50 mm), szélesebb a hátsó fedél (+90 mm) is, az űrtartalom 360 liter. Bővítésre az osztva dönthető támlák révén van lehetőség, a mozgatható padlóbéléssel pedig igény esetén sík felület alakítható ki.
Ismét lesz kombi
Ez első Auris 2007-es bevezetésekor megszűnt a flotta- és a magánügyfelek körében egyaránt népszerű Corolla Wagon forgalmazása. A Toyota a kombit keresőket a Verso felé igyekezett terelni, azonban az egyterű közel sem volt képes betölteni a puttonyos után keletkezett űrt. Ugyan megkésve, de végre számoltak a klasszikus kombira áhítozó ügyfelekkel – nekik szánják az Auris Touring Sports változatot.
Hazánkban szeptemberben debütál az Aurisnál 285 mm-rel hosszabb Touring Sports, mely a típuson belül az eladások nagyjából 25%-át teszi majd ki. Feltűnő, hogy a raktérajtó markánsan beleharap a hátsó lökhárítóba, hogy minél alacsonyabb legyen a küszöb. A motorpaletta megegyezik a ferdehátúéval, tehát az Auris Touring Sports lesz a piac első alsó-középkategóriás, full-hibrid kombi modellje.
Bevetésen az 1,6-os benzines és a 2.0 D-4D
Először az 1,6-os benzinest próbáltuk: a 132 lóerős blokk kellemes csalódást okozott, alul sem különösebben erőtlen, magasabb fordulaton pedig kifejezetten vérmesen lódítja meg az autót. No, nem olyan lobbanékony, mint a turbós konkurensek, ettől függetlenül szerethető darabról van szó.
A dízel más tészta, a 2,0 literes egységet alaposan átgyúrták, optimalizálták többek között a hűtőrendszert, a vízpumpát, a fúvókákat és a dugattyúkat is. A 2.0 D-4D hamarabb eléri az ideális üzemi hőfokát, fogyasztását start-stop rendszer is mérsékli. A kúra eredményeként az elődhöz képest 5,2-ről 4,3 l/100 km-re csökkent a szabványos átlagfogyasztás. A gázolajos járása csendes, a start-stop rendszer jól működik, a hatgangos váltó – akárcsak a benzinesnél – pedig pontosan kapcsolható. Az Auris természetesen gyengébb aggregátokkal is elérhető, benzines téren az 1,33-as (99 LE) választható még hozzá, míg dízelfronton az 1.4 D-4D (90 LE) jelenti az alapot.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!