A 2-es modellsorozat immár négytagúra bővült, szinte teljessé téve ezzel a BMW szortimentjét a prémiumkompakt kategóriában (1-es: három- és ötajtós; 2-es: kupé, kabrió, Active Tourer és Gran Tourer). Az átnevezés, átszámozás persze egy dolog, mindez csak akkor ér valamit, ha tényleg van mögötte plusz teljesítmény. Nos, a 2-es vászontetős verziója tényleg rátett egy jókora lapáttal az ex-1-es kabrióra. Méretdimenziói megnőttek, korszerűbb és erősebb a hajtáslánc, sőt még M Performance kiegészítők is elérhetők hozzá.
A vásárlóknál itt nincs pardon
A prémiumtermékkel kacérkodó vásárlók számára nem járható út a kompromisszumok keresése, ebben a szegmensben nincs vagy-vagy, netán valamely tétel megspórolása. A 2-es kabrió jól tudja mindezt, ennek megfelelően csábító külső-belső formavilággal és igen gazdag felszerelésarzenállal büszkélkedhet. Elődjéből több mint 130 ezer darabot értékesítettek világszerte, adva volt tehát a mérce, hogy olyan autót toljon utcára a BMW, amelyik a nagy vadászterületnek tekinthető Észak- Amerikában és az olykor finnyás Európában is megállja a helyét.
Az 1-es kabrióhoz viszonyítva a hosszúság 72, a szélesség 26, a tengelytáv pedig 30 mm-rel gyarapodott, miközben az első-hátsó nyomtáv is jókorát terpesztett (+41/43 mm). Mindez a belső helykínálatban is érvényesül, hiszen kényelmesebb a be- és kiszállás a hátsó ülésekről, a csomagtér nyitott (+20 l) és zárt (+30 l) tetőszerkezet esetén is nagyobb, az átrakodónyílás pedig szélesebb (+35 mm) lett.
Akárcsak a nagyobb testvéreknél
A 2-es kabrió műszaki téren is nagyra nyitotta csápjait, hiszen a gazdaságosságot hangsúlyozó EfficientDynamics fegyvertárától kezdve a nyártól elérhető xDrive intelligens összkerékhajtáson át az exkluzív M Performance kiegészítőkig számos csemege megtalálható – legyen az széria- vagy opciós tétel.
A texasi menetpróbán egy 228i modellhez volt szerencsém, a második legnagyobb területű USA-állam nyugodt, szinte forgalommentes útjain. Mivel globális legenda kering az itteni sebességlimit-kontrollról, természetesen én is vigyáztam, hogy betartsam az aktuális korlátozást – egyébként itt található az USA leggyorsabb, 85 mérföld/órás (143,6 km/h) sztrádaszakasza. Mindezek ellenére a 245 lovas verzióval inkább amolyan fogyasztáscsökkentő túrán vettem részt, de legalább néhány kanyar erejéig megtapasztalhattam, hogy a 2-es kabrióból sem hiányzik a rajongott vezetési élmény. A hátsókerékhajtás sajátos élvezetét egy szerpentin persze jobban tolmácsolná, de Texasban még hírből sem ismernek ilyesmit. Egy kabrióval azonban a nyitott tetős sétakocsikázás a nyerő, s ehhez remek partner a 2-es. Vászonteteje 20 másodperc alatt tűnik el és ugyanennyi idő alatt zár vissza a fejünk fölé, országúti tempónál pedig huzatmentes az utastér. Bár a menetpróbát nem „fenyegette” szikrázó napsütés, az mindenesetre klassz dolog, hogy naptűrő SunReflective bőrkárpit is konfigurálható az autóhoz. Mert ugye a jóból sosem elég…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!