Nem kell megvárnia a kombi karosszéria érkezését annak, aki egy jól kinéző óriás Škodára vágyik, hiszen a harmadik generációs autónak immár a limuzin változata is szemrevaló darab. Élőben még egy kicsit jobban is néz ki, mint fényképeken, annak köszönhetően, hogy a természetes fényben az első fényszóró egyszerűen széles és lapos téglalapnak tűnik, a háromszög alakú sarkok beleolvadnak a karosszériába.

Izgalommentes a műszerfal kialakítása, a díszléc fölötti résből világít a hangulatfény Izgalommentes a műszerfal kialakítása, a díszléc fölötti résből világít a hangulatfény

A kupésan lendületes megjelenésű Superbnél nincs már átváltó kilincs meg dupla nyitás, csak egy hatalmas fedél – némi felár ellenében akár elektromos mozgatással, további plusz ellenében akár láblendítős nyitással is, amelyet „Virtuális pedálként” találunk a Škoda weboldalán üzemelő konfigurátorban.

Érdemes átböngészni az extrafelszereléseket, például a hátsó konnektort a táblagéptartóval együtt adják csomagban Érdemes átböngészni az extrafelszereléseket, például a hátsó konnektort a táblagéptartóval együtt adják csomagban

A nagyméretű ajtókat feltárva olyan utastérbe jutunk, ahol még a korábbinál is több a hely. Széltében és hosszában is megnövelték a hátul utazók rendelkezésére álló teret, igaz, a könyöklő kemény alja miatt a középre szoruló embertársunk számára nem lesz túl kényelmes az utazás. Mivel családi használatra inkább a kombi ajánlott, a limuzin az üzleti szféra választása lehet majd. Azonban minden Superb- vásárlónak érdemes elgondolkodnia az „Üzleti utas” csomagon, ez például a fejtámla rúdjaira csatlakoztatható táblagéptartó mellett a könyöklő végén elhelyezett 240 voltos konnektort, USB-csatlakozót és árnyékolókat tartalmaz; ezek a gyermekek szórakoztatására szolgáló kütyüknél is jól jönnek. Tele van tárolókkal az utastér, fontos újdonság, hogy most már mindkét első ajtóban ott rejtőzik az esernyő. A 660 literes csomagtér is több mint bőséges egy ilyen autónál, hatalmas a nyílása, könnyen meg lehet tölteni.

Kivehető, mágneses lámpa és 12 voltos csatlakozó van az oldalfalon, a kalaptartó alján háló várja az apróbb tárgyakat Kivehető, mágneses lámpa és 12 voltos csatlakozó van az oldalfalon, a kalaptartó alján háló várja az apróbb tárgyakat

Technikailag is nagy előrelépés történt, a virtuális műszeregység és a biturbó-dízel ugyan nem rendelhető a Superbhez – valamit meg kell hagyni a Passatnak –, ezeket leszámítva az összes kényelmi-biztonsági felszerelés elérhető a cseh óriáshoz is. A legtöbb esetben, például a hátsó oldallégzsákok még a Laurin&Klement csúcsfelszereltségnél is 93 980 Ft-os felár ellenében rendelhetők. Az üzemmódválasztó nagy újdonsága, hogy ez az első Škoda, amelynél már az elektronikus lengéscsillapító-szabályozásra is kihat a szelekció. Aki unja a sprőd rugózást, gombnyomásra egy lágyan ringó autóban találja magát; előbbi a kanyargós utakon jön jól, utóbbi meg a magyar valóságban.

Kupésan ível a tető, mégis nagyobb lett a hátsó fejtér Kupésan ível a tető, mégis nagyobb lett a hátsó fejtér

A menetpróbán először is egy 150 lóerős, 1,4 literes TSI-t vezettem. A hengerlekapcsolásos négyhengeres jól viszi a nagy testet, de feltűnő volt, hogy a megengedett sebességhatárok betartása mellett a számítógép által kért fokozatban mindig olyan alacsony a fordulat, hogy onnan már nem tud gyorsítani – muszáj volt visszakapcsolni például a települések végén, hogy felgyorsítsak. Még sztrádatempónál is csendes az utastér, igaz, a zajszint hangyányival magasabb volt, mint a másodikként próbált 190 lóerős 2.0 TDI-ben.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utóbbinál annyira elszigetelték a motort, hogy itt már egyértelműen a gördülési zaj volt a meghatározó 130 km/óra tájékán. A bivalyerős dízelnek egyébként nem okoz gondot a gyorsítás még alacsony fordulatról sem, kérdés, ki fogja megfizetni a 150 lóerős változathoz képest bő 400 ezer Ft-os felárat? Utóbbival sem okoz gondot az autópálya-tempó tartása, utasként átélve a dolgot nem hangosabb, és aki mindkét TDI-t kipróbálta, állítja, a volán mögött se nagyon érezni a különbséget.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!