Az eredmény egy elegánsan megformázott karosszéria, amely ügyesen ötvözi egy csábító kupé sportos vonalait egy ötajtós gépkocsi praktikumával. A SEAT összes újgenerációs modellje közül az új Leon testesíti meg leghatározottabban a sportos és újszerű vonalvezetést, ezáltal is megerősítve a SEAT egyedi értékeit az Audi-termékcsoporton belül.
A martorelli Műszaki Központban született, Walter de’Silva és csapata tervezte új SEAT Leon karosszériája sportos eleganciát sugároz. A fényszórók kifejező formája és a motorháztető vonzó vonalai a hatalmas első hűtőráccsal együtt tökéletesen illeszkednek a jellegzetes
kerékívekhez. Ezek alkotják a „Dynamic Line” kiindulópontját, ami az autó oldala mentén a hátsó kerekek irányába ereszkedik. A kupé jelleget a hátrafelé lejtő tetővonal határozza meg, ami a hátsó ajtó kilincseinek látszólagos hiányával még inkább dominál. Az autó dinamikus megjelenését tovább fokozza az oldaltükrök újszerű elhelyezkedése, amelyek ezúttal közvetlenül az ajtólemezhez csatlakoznak.
Az új SEAT Leon elegáns, sportos vonalai számtalan dinamikus tulajdonságot és kivételes műszaki megoldást ötvöznek. A SEAT Műszaki Központjában történő fejlesztés során felsőfokú technológiát, kifinomult virtuális fejlesztő eszközöket alkalmaztak, amíg a martorelli gyárban az optimális gyártmányminőség érdekében új, az eddigieknél is korszerűbb, lézeres hegesztéses eljárással dolgoztak.
Az új SEAT Leont kizárólag a martorelli gyárban szerelik össze. Az új Leont meghatározó dinamikus megjelenés és kompakt forma ellenére méretei – a kifutó modellhez képest – növekedtek: teljes hossza 131 mm-el nőtt, így most 4.315 mm, szélessége 1.768 mm, ami 26 mm-es növekedést jelent, magassága 19 mm-el 1.458 mm-re emelkedett, a tengelytávot pedig 67 mm-el 2.578 mm-re bővítették. Az első és hátsó nyomtáv is szélesebb, méretei 1.533-, illetve 1.517 mm. A csomagtartó térfogata 1 literrel bővült 341 literre, azonban ennél jelentősebb változás, hogy formája hatékonyabb helykihasználást tesz lehetővé.
Az autó ötféle erőforrással érhető el. Ezek között szerepel három benzines és kettő dízel motor, amelyek mind megfelelnek az Euro IV károsanyag-kibocsátási szabványnak. A motorsorozat legfigyelemreméltóbb típusa az új négyhengeres, 2,0 literes FSI közvetlen befecskendezésű erőforrás egy turbófeltöltővel kiegészítve, ami a kipufogó-gyűjtőcsővel közös egységet alkot. További jellemzők között található a szívórendszer, folyamatosan változó levegőelosztással és belső kipufogógáz-visszavezetéssel. A 185 lóerős (136 kW) 2,0 literes TFSI motor lesz a legerősebb az új Leon alapsorozat motorválasztékában, és ez az erőforrás az év vége előtt jelenik meg majd a piacon. Az erőforrás legnagyobb forgatónyomatéka 270 Nm, ami 1.800 és 5.000 percenkénti fordulatszám között áll rendelkezésre, és több mint 220 km/óra végsebességet jelent a Leon számára. A két további választható benzines az 1,6 literes, hengerenkénti befecskendezésű 102 lóerős (75 kW), illetve a 2,0 literes 150 lóerős (110 kW) FSI motor. A dízel-vásárlók ugyanakkor az 1,9 TDI 105 lóerő (77 kW) és a 2,0 TDI 140 lóerő (103 kW) teljesítményű motorok közül választhatnak. Az 1,6 benzines és az 1,9 TDI motorhoz ötfokozatú kézi sebességváltó társul, míg az erősebb modellek (2,0 TFSI, 2,0 FSI és 2,0 TDI) hatfokozatú váltóval kerülnek forgalomba. A 2,0 FSI manuális és hagyományos automata sebességváltót is kínál, a 2,0 TDI akár hagyományos kézi sebességváltóval, akár a legkorszerűbb DSG technológiájú automata sebességváltóval kapható. Mindkét automatikus váltó Tiptronic kapcsolási lehetőséget is tartalmaz.
Az új Leon számos fontos aktív biztonsági fejlesztéssel felszerelve, útra készen érkezik. Az új jellemzők többségét a jármű elektronikus menetstabilizáló rendszere (ESP) tartalmazza. Az elektronikus differenciálzár-funkció (EDL) és a vészfék-asszisztens (EBA) most egy sor új műszaki megoldással egészül ki, beleértve a túlnyomás-előállítót (Overboost). Ez maximális fékerő alkalmazását teszi lehetővé még abban az esetben is, ha a tárcsák már átforrósodtak. A BSW rendszeresen tisztítja és szárítja a féktárcsákat az ablaktörlők bekapcsolását követően. A DSR (vezetőnek adott kormányzási javaslat – Driver Steering Recommendation) kritikus helyzetekben segít a járművet a helyes irányban tartani. A kipörgésgátló (TCS) most az elektronikus fékerőelosztóval ellátott blokkolásgátló fékrendszert is tartalmazza. A passzív biztonság területén az új Leon az első olyan SEAT modell, amelyik hátsó oldallégzsákokat kínál. Már a modell alap-specifikációja is tartalmaz két első-, két első oldalsó- és két függönylégzsákot. Az öt ülés mindegyike hárompontos biztonsági övvel van ellátva az alapfelszereltség részeként. Az első ülések övfeszítőket és överőhatárolókat kapnak. A hátsó üléssor szélső üléseinél överőhatároló és Isofix csatlakozási pontok találhatók a gyerekülések elhelyezéséhez.