Még tavaly nyáron kezdődött a weboldal átalakításával a Dacia márka arculatváltása, az autóknál 2022 végén jelenik meg az új márkajelzés, a magyarországi márkakereskedések 2024 végéig veszik fel az új arculatot, amelynek meghatározó eleme a természetközeliséget hirdető kekizöld szín és a fa fokozott használata. Az új korszak első újdonsága a Jogger, amely az első Logan MCV receptje alapján készült: ha kell, 7 felnőttnek (1,9 méteres testmagasságot vettek alapul) nyújt kényelmes helyet, egyébként hatalmas rakteret kínáló kombi. Az alapot a Sandero/Logan jelenti, de magasabb a tető és sokkal hosszabb a tengelytávolság, a hátra bejutást a B oszlopnál 4 centivel megemelt ajtónyílás könnyíti meg.
A gyár állítja, hogy összesen 60-féle kombinációban lehet a 7 üléses változat utasterét elrendezni, a legjobb, ha elhisszük ezt a számot, mert egyébként sokat fogunk szaladgálni. A hátsó üléseket elölről tudjuk lebillenteni, de a hátsó felnyitásához szükséges kallantyút már csak hátulról érjük el, a második sor támláinak döntögetése során vigyázni kell, nehogy odacsukjuk az övet. A kalaptartót az autón belül csak egy pozícióban lehet szállítani, esetleg a második sorban ülők lába előtt-alatt van neki hely. A 7 üléses változatban a hátsó oldalablakok kibillenthetőek.
Noha csak most érkeztek meg az első Dacia Joggerek hazánkba, már négy hónapja értékesítik azokat a márkakereskedésekben, az eddig megkötött több mint 1000 szerződés alapján a vásárlók 97%-a magánszemély, az eladott autók 98%-a 7 üléses, a vásárlók 38%-a döntött az Eco-G benzin/LPG üzemű motor mellett, és felszereltség tekintetében a csúcsot jelentő Extreme áll nyerésre 55%-kal, majd a középső Comfort következik 32%-kal és csak 13% elégedett meg az alap Essential szinttel. Jól látszik, hogy a családi autó piacot uraló – eddig mintegy 7000 példányt értékesítettek állami támogatással – Lodgy vásárlói körében népszerű választás az új Dacia. Apropó Lodgy, még kb. 150 darab van raktáron a dízelmotoros, 7 üléses egyterűből.
A hazai bemutató alkalmával egy Comfort felszereltségű, Eco-G motoros példányt próbálhattam. Mivel a gáztartályban nem volt üzemanyag, benzinnel haladtam, az ilyenkor elérhető 90 lóerő is elég a nagy karosszéria mozgatásához – igaz, nem volt 7 személyes terhelés. A kis háromhengeres turbómotor csendes, autópálya tempónál a gördülési- és szélzaj a meghatározó. A közel 2,9 méteres tengelytávolság miatt a szűk fordulókkal vigyázni kell, mármint azzal, nehogy a hátsó kerék megcsípje a padkát; a fordulókör átmérője 11,7 méter. Aki netán most indul a Dacia márkakereskedésekbe, hogy Joggert vásároljon, az a hosszú várólista miatt jelen állás szerint csak az év végén kapja meg autóját.