A Genesis programhoz a Mercedes E osztályt, a BMW 5-ös sorozatot és a Lexus GS-t használták fel műszaki kiindulópontként, s a mérnökök – szakítva az orrmotor és elsőkerékhajtás két évtizeden át alkalmazott szerkezetével –  orrmotoros és hátsókerék-hajtású konfigurációt választottak.

Innovatív folyamatok a karosszéria gyártásában

A Genesis a Hyundai ulszani gyárában, egy külön erre a célra létrehozott létesítményben készül, ahol számos innovációt vezettek be a gyártási folyamatokban. Ezek közül az egyik legérdekesebb a hagyományos hegesztést felváltó ragasztásos kötés. A kettős kötés technikája – ragasztás és hegesztés – sokkal merevebb karosszériaszerkezetet hoz létre, mint az egyfajta kötési móddal kialakított kocsiszekrény.
 
Az autók karosszériája, eddig rengeteg ponthegesztéssel létrehozott kötést tartalmazott, ám a Genesis esetében a Hyundai szakított ezzel a hagyománnyal. A fontos illesztések esetében ragasztást alkalmaztak, amely nagyon erős kémiai kötést hoz létre. Ezt egészítik ki hagyományos ponthegesztéssel, s így jön létre az eddig elképzelhetetlen erősségű illesztés.
  
A Genesis karosszériájával ezért figyelemreméltó eredményeket ért el a Hyundai: 12-14 százalékkal nagyobb a Genesis torziós merevsége, mint a Mercedes E osztálynak, a BMW 5-ösnek vagy a Lexus GS-nek. Még ennél is figyelemre méltóbb, hogy a Genesis szerkezetének tömege kisebb, mint a fent említett vetélytársaké. A létrehozott merev karosszéria lehetővé tette a Hyundai mérnökei számára, hogy két, látszólag egymásnak ellentmondó célt érjenek el: megtarthatták a precíz kormányzást és a nagyszerű úttartást, illetve a csöndesebb és kényelmesebb vezetési élményt is. Annak érdekében, hogy a karosszéria utastere is erős legyen, a Hyundai kétféle nagyszilárdságú acélt alkalmazott benne.

Erőforrás

Bemutatásakor a Genesis kétféle motorral lesz kapható: a 3,3 literes V6-os Lambda (262 lóerős teljesítménnyel és 10,0 l/100 km-es átlagfogyasztással), valamint a nagyobb lökettérfogatú, 3,8 literes V6-os (290 lóerő és 10,4 l/100 km). Még ebben az évben megjelenik majd a palettán a teljesen új, 4,6 literes V8-as Tau erőforrás is.
 
A teljesítmény egyenletesebb leadása érdekében a V6-os Lambda motorokban folyamatosan változó szelepvezérlést (CVVT) alkalmazott a Hyundai a szívó-, és a kipufogóoldali vezérműtengelyen, valamint a változó szívórendszert (VIS), amelyek elősegítik a motor hatékonyabb gázcseréjét alacsony és magas fordulatszámon is.

A jobb gázcsere révén erőteljesebb a gyorsulás, nagyobb a rugalmasság, és kedvezőbben alakul a fogyasztás is. Mindkét V6-os erőforrás könnyű alumíniumból készül (motorblokk és hengerfej), így jobb a termikus hatásfok, a vezérműláncok pedig teljesen gondozásmentesek. Lenyűgöző teljesítményük ellenére a Genesis valamennyi motorja környezetbarát, és megfelelnek az ULEV (ultra alacsony emissziójú jármű) normának.

Modern hatfokozatú sebességváltó

A teljesítmény a hátsó kerekekhez Aisin gyártmányú hatfokozatú SHIFTRONIC automatikus váltóműn keresztül jut el. A váltó az ígéretek szerint finoman kapcsol, a fokozatok elosztása ideálisan illeszkedik a motor teljesítmény-karakterisztikájához, s a hosszúra áttételezett hatodik fokozat révén autópálya-tempó mellett is csöndes és takarékos a haladás. A vezető a másik váltási síkba tolva a váltó előválasztó karját beléphet a SHIFTRONIC® üzemmódba. Ha ezután előre vagy hátra tolja a kart, akkor szekvenciálisan feljebb vagy visszakapcsol. A műszeregységbe integrált, tisztán leolvasható LCD kijelző mutatja az aktuális fokozatot.

Az új technológiák nagyobb biztonságot eredményeznek

Mivel a Hyundai nagy hangsúlyt helyez a biztonsági technológiákra, a Genesis világszínvonalú aktív és passzív biztonsági jellemzőket vonultat fel a balesetek elkerülése, illetve az utasok megóvása érdekében. A Genesis tovább folytatja a Hyundai hagyományát, és alapfelszereltség részeként kínál olyan technológiákat, mint az elektronikus stabilitásvezérlés (ESC), a nyolc légzsák, valamint az elektronikus vezérlésű aktív fejtámlák.
  
A Genesis összesen nyolc légzsákja között találjuk a fejlett, kétfokozatú dupla első légzsákokat, az első és a hátsó ülésekre szerelt oldallégzsákokat, valamint a tetőoszlopokba szerelt függönylégzsákot, amely az első és a hátsó utasokat egyaránt védi.
 
Az elektronikus aktív fejtámlák rendszere a Genesisen mutatkozik be. A Hyundai az első márkák között van, amely ilyen elektronikus vezérlésű első aktív fejtámlákat kínál. Ezek modernebbek, mint a mechanikus fejtámlák.

Elektronikus vezérlésű aktív fejtámlák eddig csak a Mercedes, a BMW és a Lexus bizonyos modelljeiben voltak elérhetők. Az aktív első fejtámlák teljesítményét ráfutásos balesetben az amerikai IIHS (Autópálya Biztonsági Biztosító Intézet) vizsgálata is igazolta.

A Genesis első és a hátsó lökhárítóban összesen nyolc parkolásérzékelő működik. A szenzorok és a tolatókamera segítenek a vezetőnek érzékelni, hogy parkolás közben milyen közel vannak a környezet tárgyai. A távolságot a középkonzolban lévő kijelző és az ehhez kapcsolódó hangjelzés mutatja.

Az előrefelé működő radart a Genesisben az Intelligens sebességtartó automatikában használja a Hyundai. Ez a rendszer úgy szabályozza az autó sebességét, hogy állandó követési távolságot tart a vele azonos sávban előtte haladó kocsihoz képest.
   
A Genesisben négy nagyméretű féktárcsa, blokkolásgátló fékrendszer (ABS) vészfékasszisztens (BA) és elektronikus fékerőelosztó (EBD) dolgozik. A 12,6 colos első és a 12,4 colos hátsó féktárcsák féknyergei egydugattyúsak a V6-os modelleken.

Innovatív és kifinomult sportos hangolású futóművek

Az első ötlengőkaros felfüggesztésben a felső és az alsó lengőkar kapcsolja a kereket a karosszériához. Az ötlengőkaros független hátsó felfüggesztés hasonlóan kifinomult, mely precíz geometriájának köszönhetően prémium minőségű gördülési kényelmet, valamint nagyszerű úttartást eredményez. Az első és hátsó felfüggesztésben rejlő nagy potenciált az ASD (amplitúdó szelektív lengéscsillapítók) rendszer aknázza ki, amely a futómű rugalmasabb hangolását teszi lehetővé. Az ASD technológia – amelyet a Lexus, a BMW és a Mercedes-Benz is alkalmaz – optimalizálja a gumiabroncs és az út kapcsolatát, javítja a gördülési kényelmet, illetve lehetővé teszi a karosszéria mozgásainak és a kerék megvezetésének hatékonyabb módját, és kényelmesebben vezethetővé teszi az autót.

Modern fényszóró technológia

A Genesis (HID) xenonfényszórókat kap. A HID fényszórók előnye a nagyobb fényerő, a nappali fényre emlékeztető színkép, illetve a kisebb energiafelhasználás. A fényszórókat automatikus szintszabályozással is felszerelték, amely a jármű terhelésétől függetlenül a kívánt magasságban világítja meg az utat. A fényszórók emellett kanyarban automatikusan el is fordulnak, hogy a vezető jobban lássa az autó melletti területet.

Három felszereltségi szint

A Genesis három felszereltségi szinttel kapható: Grand, Luxury és Royal. A 3,3 literes Lambda motorral kínált Grand belépőmodell körülbelül 44000 dollár, beleértve az adókat, a paletta másik végén a Royal áll 63000 dollárral, amely már a VIP csomag árát is magába foglalja.  

A Genesisre hároméves, 100000 km-re érvényes általános garancia vonatkozik, a hajtásláncra ötéves vagy 100000 km-re érvényes garanciát vállal a Hyundai az Egyesült Államokban.

Ebben az évben 35 ezer darab Genesist szeretne a Hyundai értékesíteni Dél-Koreában, 20 ezret pedig exportpiacokon, többek között Észak-Amerikában, Kínában és a Közel-Keleten. A következő esztendőre az értékesítési terv 80 ezer darab, amelyből 45 ezret a külföldi piacokon kíván értékesíteni a Hyundai. A Genesis az észak-amerikai kereskedésekbe idén júniusban érkezik meg, Kínában az év második felétől lesz kapható.

Európában várhatóan 2009-2010-ben kezdik forgalmazni a Genesist, valószínűbb a távolabbi dátum.