A Fiat nem tud hibázni az 500-assal, a városi miniautó mellé érkezett egyterű és szabadidő-autó értékesítései egyszerűen összeadódtak, ráadásul folyamatosan emelkedő számokat produkál a trió az évek előrehaladtával. Azonban az Euro 6d-Temp előírás nem kímélte ezeket sem, az 500X szabadidő-autónál enyhe frissítéssel kötötték egybe az új generációs turbómotor bevezetését.
Új az Urban, azaz városi kivitel első lökhárítója, és már ez is körbefutó fekete védőszoknyát visel, hátul megjelent a gyűrű formájú lámpa, amely ugyanazt a dupla C-betűs LED-es motívumot kapta, mint az alapfelszerelésként adott menetfény. Az utastérben kikerekítették a kormányt (eddig egyenes volt az alja), és alapáron jár a 7 colos kijelzővel rendelkező érintőképernyős fejegység, ami mindenféle telefon-kapcsolódási lehetőséget kínál. Szintén a kütyüfüggőknek jó hír, hogy már alapáron is két USB-töltőt adnak, és extraként lehet továbbit kérni.
Manapság fontos választási szempont a biztonság, amelyre új vezetőtámogató rendszerek megjelenésével válaszoltak. Alapáron adják a kamera alapú sávtartó segédet, a táblafelismerőt és a sebességhatárolót, extraként kérhető távolságtartó tempomat, holttérfigyelő és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő is – és ezek csak a legfontosabbak voltak, számos egyéb segéd van a kínálatban. Utóbbi áttekintése nem egyszerű, kétféle megjelenés, rengeteg karosszériaszín, 15 csomag és 40 extrafelszerelésből lehet összeállítani az 500X-et.
Az egész frissítés apropója, hogy tisztább üzeműek lettek a motorok. Amíg a dízelek és az 1,6-os alapmotor változatlan teljesítménnyel kapható, a benzines turbómotoroknál generációváltás történt. A Firefly, vagyis szentjánosbogár névre hallgató motorgeneráció három- vagy négy hengerrel választható, az 1,0 literes 120 lóerős és 190 Nm a nyomatéka, az 1,3-as 150 lóerős és 270 Nm-t tud. A hazai bemutató alkalmából előbbit próbálhattam, hiszen ilyeneket gyűjtöttek össze a rendezvényre.
Sima járású és felettébb csendes a háromhengeres, még leszabályozásnál sincs hangja; a piros mező csak 6500/percnél kezdődik, de már 6250/percnél jön a tiltás. Alacsony fordulaton is jól terhelhető a motor, de meglepett, hogy nincs visszagurulás gátló; emelkedőn indulásnál jól jönne, mert így játszani kell a kuplung és gázpedállal, hogy az épp újrainduló erőforrással megfogjuk a hátraguruló autót. Még rossz minőségű aszfalton is kényelmes a haladás a jól eltalált rugózással, nincs nagy oldaldőlés kanyarban, 90 km/h-nál csendes az utastér – beszélgetéssel vagy rádióhallgatóssal lehet múlatni az időt.
A felfrissített megjelenésű és technikájú Fiat 500X már a kereskedésekben van, a piaci bevezetés kapcsán a forgalmazó 0%-os THM-mel rendelkező finanszírozást és ajándék teljesen LED-es fényszórót ad, hamarosan az S-Design nevű sportos változat és a Mirror limitált széria is elérhető lesz. Nagy újdonság 2020-ban érkezik, akkor kezdik el sorozatban gyártani a hálózatról tölthető hibrid hajtással szerelt modelleket, amely majd a benzin- és dízelmotoros változatok zöld rendszám használatára jogosult alternatívája lesz.