Jól néz ki élőben a második generációs Peugeot 3008-as, amelynél már nem öszvér-, hanem szabadidő-autó. Ez leginkább abban érhető tetten, hogy alapfelszerelés a fényezetlen fekete műanyag alsó védőszoknya, amely a kerékjárati íveket is magába foglalja. Jól palástolja ez a megoldás, hogy valójában 1,5 centivel alacsonyabb is elődjénél és a „magas építésű” jármű. A hazai bemutató alkalmából csak az élesebb megjelenésű, teljesen LED-es fényszórós példányokat lehetett kipróbálni, ez rögtön csúcs-közeli Allure vagy csúcs GT felszereltséget is jelent. A forgalmazó egyébként úgy számol, legtöbbet az Active felszereltségből adják el – itt már megkapja az ember a középső érintőképernyőt is.

SONY DSC
Fotó: Lővei Gergely

Ez utóbbi fontos eleme az új generációs i-Cockpit fantázianévre hallgató műszerfalnak, amely úgy lett vezetőközpontú kialakítású, hogy közben teljesen kizárják onnan az anyósülésen helyet foglalót. A magas kerítés érezhetően benyúlik a jobb első ülésen helyet foglaló lábterébe, pont térdmagasságban széles. Egyébként jó a minőségérzet (a GT változatban használt tölgyfa-betét vízszintes elhelyezése okán valójában parketta), érezhetően prémium-irányba mozdult el a márka ezzel az autóval, azonban az úthibákon áthajtva hallható apró nyöszörgések arra utalnak, lenne még mit javítani – a széria elejéről származnak a kipróbált autók.
SONY DSC
Egy rövid közúti körre sikerült elvinni a 180 lóerős dízelmotorral és automatikus váltóval szerelt GT csúcsmodellt, a csak itt elérhető kétszínű fényezéssel, ahol nem csak a tető kap fekete fényezést, de a hátsó ajtó közepétől kezdve a karosszéria többi része is. Jól néz ki, hogy az egyébként fekete betétbe rejtett hátsó macskakarom hátsó lámpák így még jobban belesimulnak a környezetbe. A vezetőülésben helyet foglalva óriásnak érzi magát az ember, a kis átmérőjű kormánykerék kifejezetten mélyen van, felülről nézek rá nemcsak a műszerfalra, de a motorháztetőre is. Alul és felül is kiegyenesítették a volán karimáját, egyébként jó fogású a perforált bőrrel és díszvarrással ékesített GT-kormány, de elég érzékeny, úgyhogy nem árt óvatosan forgatni. Márpedig sok dolga lesz vele a vezetőnek, ha nem csak autópályán közlekedik vele, de mondjuk megpróbál a magyar mellékutakon közlekedni: patttog az úton a 3008-as, még egyenesben is le akar esni az aszfaltról.
SONY DSC
Elöl kényelmes, masszázsfunkciós (8 egyenként pumpálható párnát rejt a támla, öt különféle program alapján tud gyömöszölni) üléseket találunk kihúzható combtámasszal, a padlóhoz képest magasan lévő ülőlappal. Talán ez utóbbinak is köszönhető, hogy én a magam 1,9 méteres magasságával teljesen kitöltöttem a panoráma-tető alatt rendelkezésre álló teret, a hajam hozzáért az árnyékolóhoz. Hátul jobb a helyzet, de ott lejjebb is van az ülőlap, és amennyire azt éreztem, kőkemény a támla párnázása. Összesen 60 liternyi pakolóhelyet rejt az utastér, a csomagtér 88 literrel bővül 520 literre, és megtartották a padló alatti (szükség)pótkereket is; hátulról dönthető síkba a hátsó támla.
SONY DSC
Egy-két rövid kör erejéig egy homokbányában is kipróbálhattuk, mennyire lett igazi szabadidő-autó az újdonság. Hiába a 20 fokos első, 29 fokos hátsó terepszög és a 22 centis hasmagasság, az elsőkerékhajtás miatt igazán komoly terepre nem ajánlott menni a 3008-assal – valamikor 2018 második felében jön a hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid modell, amely virtuális összkerékhajtást kap. Bekapcsolt menetstabilizálóval is (rossz út fokozat a Grip Control forgókapcsolón) jól mozog, de ilyenkor érezhetően visszafogja a kerekeket az elektronika, igaz, néha hagyja kipörögni azokat. Utóbbi szinte folyamatos, ha teljesen megszabadulok az elektronikus felügyelettől a forgókapcsoló továbbtekerésével. Látványos fotók készítésére alkalmas ez a kör, egyébként túl sokat nem tudok meg belőle az új autó tulajdonságaiból.
SONY DSC
Péntektől rendelhető az új Peugeot 3008-as a márkakereskedésekben, addigra már véglegesítik az árlistát is, most még csak két árat számszerűsített a forgalmazó: a legolcsóbbért 5 799 000 Ft-ot (1,2 literes, 130 lóerős benzinmotor, Acces felszereltség) kell fizetni, míg a várhatóan legnépszerűbb változat ára 6 959 000 Ft (1,6 literes, 120 lóerős dízel, Active felszereltség). A piaci bevezetéskor egyébként csak dízelmotorokkal lesz elérhető az újdonság, a benzinmotorok csak 2017 tavaszától lesznek elérhetőek. Az érdeklődők egyébként november 14-19. között teszthét keretében próbálhatják majd ki az újdonságot a márkakereskedésekben, természetesen csak dízelmotorral.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!