Kicsit ambivalensek az érzéseim a 2000 óta 1,4 milliós darabszámban gazdára talált Fiat Dobló Cargo negyedik generációjával kapcsolatban. Ami jobb lett, az sokat ér, így az alacsonyabb fordulatszám-tartományban 40%-ot elérő mértékben megnövekedett forgatónyomaték és az ebből, valamint a hatfokozatú váltó jó áttételeiből adódó remek vezethetőség, vagy a harmadrendű országút hullámos felületét pontosan lekövető bi-link független hátsó felfüggesztés, amely egyedülálló konstrukciónak számít a kategóriában. Tetszett az autó csendessége, a precíz váltás és a direkt kormányzás is, noha utóbbi középállás körül kissé merev hatású. Az „EcoJet” opció – választható a 90 lóerős Multijet II 1,3-as, vagy a 105 lóerős Multijet II 1,6-os dízelmotorral –, csekély üzemben tartási költségek mellett akár 15%-kal csökkenti a fogyasztást.

Személyautós belső, kezelőgombos volánnal Személyautós belső, kezelőgombos volánnal

Bőséges a választék, négyféle karosszériatípus (Cargo, Combi, WorkUp és padlólemezes alváz), kétféle tetőmagasság és kétféle tengelytáv készül, tehát a zárt furgontól a különleges felépítményeken át az egyedi átalakításokig számtalan lehetőséget és megoldást kínál. A teherbírás 1,05 tonna, a raktérfogat eléri az 5,4 köbmétert, ezek kiváló adatok. A turbódízelek (a 90 lovas 1,3-as robotváltóval is kapható) mellett két benzines sorakozik fel, a 95 lóerős 1,4-es és a 120 lóerős TurboJet 1.4 bi-fuel (benzin/földgáz).

speciális felépítmények is elérhetőek. Két főnek kényelmes, háromnak szűkös a fülke, tágas rakodóhely a kísérőülés alsó részében speciális felépítmények is elérhetőek. Két főnek kényelmes, háromnak szűkös a fülke, tágas rakodóhely a kísérőülés alsó részében

Külön említést érdemel a Fiat Gateway rendszere, amely az autó belső adatforgalmát lefordítja a flottakezelő rendszerek nyelvére, és már úgy továbbítja a központba, tehát a cég egyszerűen és precízen követheti nyomon a járművek mozgását és üzemgazdasági jellemzőit.

Praktikus részletek fokozzák a hatékonyságot Praktikus részletek fokozzák a hatékonyságot

Ízlés dolga, hogy mennyire tetszik valakinek a mai divatot követő belső tér feketén csillogó sok felülete és általában kissé túltervezett designja, az viszont vitathatatlan, hogy ahol a régebbi Doblóban jól kézre eső két pohártartó volt a váltókardóm alatt, ott most csak két dugalj fért el, és például egy kibontott üdítősdobozt nincs hová tenni, mert az ajtózsebek palacktartója erősen döntött helyzetű, minden kilötyögne. Remek dolog ezzel szemben az utasülés felhajtható lapja alatti nagy rakodótér, és megmaradt a padlástér is a szélvédő felett.

A Maxi a hosszú a karosszéria, az XL a magas tető jelölése A Maxi a hosszú a karosszéria, az XL a magas tető jelölése

A kétszemélyes kísérőülés értékét a helyén kell kezelni. A középső helyen felnőtt ember nyilvánvalóan nem bírja ki hosszabb ideig, és a társa is szardíniás dobozban érezheti magát mellette. Ha csak ketten vannak a vezetővel, akkor az kellemetlen, hogy az utast nagyon beszorítja az ajtóhoz a biztonsági öv csatja. Viszont ha úgy nézzük, hogy egy háromfős szerelőbrigád kettő helyett egyetlen autóval vonulhat ki a munkavégzés nem túl távoli helyére, akkor nagyon jó megoldás. A visszapillantó tükör aljában a nagy látószögű üveg erősen lefelé néz, így tolatáskor látható ugyan benne a járdaszél, de kinn a forgalomban már nem használható semmire. Más járműveken sokkal jobban kitalálták ezt – nem feltétlenül kell egy autóba drága és komplex sávfigyelő rendszer, ha mindent látni a tükörből.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!