A BMW tősgyökeres rajongótáboránál finoman szólva is nagy port kavart a 2-es Active Tourer egyterű piacra dobása, hiszen a karosszériaforma (egyterű), a hajtásképlet (alapból fronthajtás) és a motorkínálat (háromhengeres is) sem éppen megszokott a márkától. Azonban a „sor” folytatódik, ugyanis itt a hétüléses kivitelben is elérhető, a 2-es Active Tourernél hosszabb és minden szempontból tágasabb 2-es Gran Tourer.
Bár az újdonságot elnézve látszik, hogy a formatervezők foggal-körömmel igyekeztek felvértezni az autót BMW-s jegyekkel (rövid első és hosszú hátsó túlnyúlás, karaktervonalak), a hatalmas hátsón azért első látásra igencsak szokatlan a kék-fehér logó. Merthogy a 2-es Gran Tourer tényleg gigászi puttonnyal rendelkezik: ha ledöntjük a középső üléssort, 1905 literes rakteret kapunk, ezzel pedig még az 5-ös Touringon is túltesz. Persze a 645 literes alaphelyzeti érték sem piskóta, már csak a 2-es Active Tourer 468 literes értékéhez viszonyítva sem – a magyarázat nyilvánvalóan a több mint 20 centivel nagyobb hosszúságban és a 11 centivel megtoldott tengelytávolságban rejlik.
A helykínálatot illetően nem is érheti kritika az autót, feltéve, ha az első két sorról beszélünk, a lábtér és a fejeknek jutó tér is hatalmas, de ez az Active Tourer ismeretében nem is volt nagy kérdés. Igazából arra voltam kíváncsi, hogy a harmadik üléssor tényleg alkalmas-e ara, hogy felnőttek is eléférjenek? A sajtóeseményen ugyanis azt mondták, 180 centis magasságig elfogadható. Jelentem, én maximum 170 centis magasságig ültetnék oda bárkit, dacára annak, hogy a középső sorban lévő ülések már az alapkivitelben is sínen csúsztathatók, tehát a lábtérrel nincs gond. A többi hétszemélyes kompakt egyterűhöz hasonlóan a BMW-ben is inkább csak rövidebb utakra vállalható be a hatodik és hetedik ülés, mert felhúzott térdekkel senki sem szeret utazni.
Aki fanyalogna a hajtásképlet miatt, azt szeretném megnyugtatni, hogy normál körülmények között nincs hátránya a fronthajtásnak, ahhoz már durván kell kigyorsítani, hogy érezzük, ez a BMW bizony nem hátul hajt. A kellően direkt kormányzás és a remekül hangolt futómű miatt pedig egy rossz szót sem szólhatunk a vezethetőségre, a kanyargós próbakörön egyértelműen bizonyította az újdonság, hogy egy egyterű is foghatja piszkosul jól az utat. A motorpaletta miatt is kihúzhatják magukat a bajorok, legalábbis az általunk próbára tett 20i és 20d (utóbbi csak xDrive-val konfigurálható) egységek esetében mindenképpen. Előbbi nem is a 192 lóerős teljesítményével, sokkal inkább a kifinomult működésével vett le a lábáról – ez bizony még a modern benzinesek között is példaértékű. A 2,0 literes, turbós benzines azonban nem kelhet versenyre a 20d-vel fogyasztás tekintetében, és ha ez nem lenne elég érv, a 400 Nm-es nyomaték miatt fürgébbnek is érződik, mint a 2 lóerővel izmosabb benzines. Az sem mellékes, hogy a 20d xDrive a többi kivitel 51 literes tankjával szemben 61 literes tartállyal rendelkezik, illetve a nyolcfokozatú automata itt szériatétel.
Az újdonság ára 7 914 000 forinttól indul a háromhengeres, 1,5-ös, 136 lóerős 18i motorral, vagyis az azonos motorizáltságú Active Tourernél 400 000 forinttal magasabb a belépő. A 20i 8,99 milliós árához viszonyítva látszik, hogy igencsak húzósak a dízel modellek felárai, hiszen a háromhengeres, 115 lovas 16d 8,76, a 2,0 literes, 143 lóerős 18d 9,22, míg a 20d xDrive 11,27 millió forintot kóstál.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!