A Yaris csatlakozott az erőteljes X-motívumot képviselő, az Aygónál bevezetett stílusvonalhoz, csak itt ez elemek nem cserélhetők, és valamivel elegánsabbak, nem pedig agresszívek. A frontrész megnyerő, átalakultak a nappali fénnyel felvértezett fényszórók, a hátsó lámpatestek, a nagyméretű Toyota-emblémát króm díszléc hangsúlyozza, és hozzányúltak a lökhárítókhoz is. Új rajzolatú könnyűfém felnik (15-16 col) és metálszínek jelentek meg a palettán.

Csendes társ: mérsékelték a gördülési és szélzajt is Csendes társ: mérsékelték a gördülési és szélzajt is

Értékesebb belső, jobb vezethetőség

A kabinban jobb minőségű anyagokat használtak fel, igényesebbé vált a felületi kiképzésük, valamint javult a tapintási komfortjuk is, több a puha, gumírozott felületű elem. Üdébb színű műszerfali betétek, új mintázatú és anyagú kárpitok jelentek meg. A középalagút 23 mm-rel magasabb, ezért a váltókart 30 mm-rel megrövidítették, így ki tudtak alakítani egy fedeles rekeszt is. A Toyota Touch 2-es multimédiás fejegység képátmérője 6,1-ről 7 colosra nőtt. Javítottak a karosszéria merevségén, vastagabb a tűzfal, változott a szélvédő rögzítési technológiája, erősebbek a kereszttartók, valamint nőtt a ponthegesztések száma is.

A navigáció és a tolatókamera képe is a 7 colos kijelzőn jelenik meg A navigáció és a tolatókamera képe is a 7 colos kijelzőn jelenik meg

A végeredmény egy biztonságosabb és precízebben irányítható Yaris lett. Az első felfüggesztésnél lágyabb rugókat alkalmaztak, módosították a lengéscsillapítást is, ami révén kanyarban kevésbé dől meg a kasztni. A hátsó felfüggesztést is átdolgozták, a merevebb torziós hidat lágyabb csavarrugók és hosszabb, poliuretán berugózású ütközők egészítik ki. Utóbbiak növelik a rugózási komfortot és forszírozott körülmények között mérséklik az alulkormányozottságot. A lengéscsillapítók új szeleptechnológiája megakadályozza, hogy az út felől érkező rezgések átterjedjenek a karosszériára. Javítottak az elektromos kormányszervón, direktebbé vált az irányíthatóság. Több hangszigetelő panelt, szövetet, új légterelő burkolatot, valamint motorkitámasztó rudazatot használtak, amiknek eredményeként szerényebbé vált a kabinba bejutó motor-, futómű- és szélzaj.

A Red-csomag része az egyedi üléskárpit és műszerfali betét – végre egy kis színt csempésztek a kabinba... A Red-csomag része az egyedi üléskárpit és műszerfali betét – végre egy kis színt csempésztek a kabinba…

Áthangolták

A Yaris eladások közel harmadát a Hybrid kivitel teszi ki, aminek legnagyobb újdonsága, hogy törölték a korábbi egyedi külső kiegészítőket, így az kívülről gyakorlatilag úgy néz ki, mint bármelyik másik normál változat. A hibrid hajtásláncot és a bolygómű munkáját optimalizálták, maradt a 100 lóerős rendszerteljesítmény, azonban hajszálnyit jobb gyorsulási (0-100 km/h: 12-ről 11,8 másodpercre csökkent), és alacsonyabb fogyasztási adatokkal büszkélkedhet az új modell. Átlagfogyasztása 3,5-ről 3,3 l/100 km-re mérséklődött, míg CO 2-kibocsátása a korábbi 79 helyett csupán 75 g/km. A CVT-váltó városi közegben nagyon kényelmes, sztrádán gyorsításkor azonban szokni kell a benzinmotor magas fordulatszámon tartását. A Yaris alapára (4 695 000 Ft) nem változott, a korábbi Eco szintet a Live váltotta, mely vészfékezés funkcióval ellátott féklámpákkal, alacsony guminyomásra figyelmeztető rendszerrel, behajtható bicskakulccsal, valamint fényezett külső visszapillantó tükrökkel és kilincsekkel kínál többet.

Immár a HSD is úgy néz ki, mint a többi Yaris Immár a HSD is úgy néz ki, mint a többi Yaris

A menetpróbán a hibriden kívül az 1,33-ast és az 1,4-es dízelt tettük próbára. A sok ponton módosított 1,0 literes nem állt rendelkezésünkre, az ok triviális: a magyar piacon elenyésző mennyiségben választják, a vevők zöme inkább áldoz a mindössze 250 000 forinttal drágább 1,33-asra. A 69 lóerős motornak csökkent a vibrációja, áttervezték a szívónyílásokat és a dugattyúkat, nőtt a sűrítési aránya, valamint a hengerfej és a kipufogóleömlő módosításával kisebb lett az aggregát tömege, helyigénye. A fickósabb, 99 lóerős 1,33-as blokk autópályán is megállja a helyét, ráadásul a hatgangos váltó révén 130-as tempónál a fordulatszám (3200 fordulat/perc) sem eget verő. A Yaris vezethetősége valóban kellemes, a kormányzás kellően direkt, egyáltalán nem túlszervósított, a váltó precízen megvezetett, a futómű pedig ideális átmenetet képez a komfortos és az ésszerű sportosság között. A 16 colos kerekek szépek, de ajánlott az egy vagy két számmal kisebbeket választani, azokkal finomabban is rugózik az autó. Aki a tempós haladás híve, próbálja ki bátran az 1.4 D-4D gázolajost! A 90 lóerős, 205 Nm-es nyomatékkal megáldott dízel derekasan húz, nagyobb tempónál sem fogy ki a szuflából, csendesen, mondhatni vibrációmentesen jár, ráadásul kevéssel is beéri. A hasonló teljesítményű benzineshez képest jóval magabiztosabb rugalmassági mutatókkal rendelkezik, furcsa ezt mondani egy kisautó esetében, de az élvezetes vezetést keresők az azonos felszereltség esetén 665 000 forinttal drágább dízellel kacérkodjanak.

Vidám színek, új felnik és modern frontrész a frissítés hozadékai Vidám színek, új felnik és modern frontrész a frissítés hozadékai

A kabin négy felnőttnek megfelelő méretű, a raktér 286 literes, ülésdöntés után pedig a mozgatható padlólappal kapunk sík teret. Sajnos nem javítottak az első fejtámlák csekély állíthatóságán – nem lehet elég magasra kihúzni azokat –, a sofőrülés oldaláról lehajtható keskeny, nem túl kényelmes szögben és magasságban álló könyöklőn, valamint továbbra sincs komfortindex. Az extralistán nem jelentek meg a legújabb konkurensekhez már elérhető opciók, mint például a városi koccanásgátló, a holttérfigyelő, vagy épp a parkolóautomatika. A háromajtós, klíma nélküli alapmodell 2,79 milliótól kapható, a sokkal inkább preferált, légkondis, ötajtós változat 3 445 000 forinttól indul. A 3 év/100 000 km-es alapgarancia felár ellenében +1 év/130 000 (42 940 Ft) vagy +2 év/160 000 kilométerre (85 800 Ft) hosszabbítható meg. A hibridnél utóbbi felárak 15-30 ezer forinttal borsosabbak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!