A Yaris csatlakozott az erőteljes X-motívumot képviselő, az Aygónál bevezetett stílusvonalhoz, csak itt ez elemek nem cserélhetők, és valamivel elegánsabbak, nem pedig agresszívek. A frontrész megnyerő, átalakultak a nappali fénnyel felvértezett fényszórók, a hátsó lámpatestek, a nagyméretű Toyota-emblémát króm díszléc hangsúlyozza, és hozzányúltak a lökhárítókhoz is. Új rajzolatú könnyűfém felnik (15-16 col) és metálszínek jelentek meg a palettán.
Értékesebb belső, jobb vezethetőség
A kabinban jobb minőségű anyagokat használtak fel, igényesebbé vált a felületi kiképzésük, valamint javult a tapintási komfortjuk is, több a puha, gumírozott felületű elem. Üdébb színű műszerfali betétek, új mintázatú és anyagú kárpitok jelentek meg. A középalagút 23 mm-rel magasabb, ezért a váltókart 30 mm-rel megrövidítették, így ki tudtak alakítani egy fedeles rekeszt is. A Toyota Touch 2-es multimédiás fejegység képátmérője 6,1-ről 7 colosra nőtt. Javítottak a karosszéria merevségén, vastagabb a tűzfal, változott a szélvédő rögzítési technológiája, erősebbek a kereszttartók, valamint nőtt a ponthegesztések száma is.
A végeredmény egy biztonságosabb és precízebben irányítható Yaris lett. Az első felfüggesztésnél lágyabb rugókat alkalmaztak, módosították a lengéscsillapítást is, ami révén kanyarban kevésbé dől meg a kasztni. A hátsó felfüggesztést is átdolgozták, a merevebb torziós hidat lágyabb csavarrugók és hosszabb, poliuretán berugózású ütközők egészítik ki. Utóbbiak növelik a rugózási komfortot és forszírozott körülmények között mérséklik az alulkormányozottságot. A lengéscsillapítók új szeleptechnológiája megakadályozza, hogy az út felől érkező rezgések átterjedjenek a karosszériára. Javítottak az elektromos kormányszervón, direktebbé vált az irányíthatóság. Több hangszigetelő panelt, szövetet, új légterelő burkolatot, valamint motorkitámasztó rudazatot használtak, amiknek eredményeként szerényebbé vált a kabinba bejutó motor-, futómű- és szélzaj.
Áthangolták
A Yaris eladások közel harmadát a Hybrid kivitel teszi ki, aminek legnagyobb újdonsága, hogy törölték a korábbi egyedi külső kiegészítőket, így az kívülről gyakorlatilag úgy néz ki, mint bármelyik másik normál változat. A hibrid hajtásláncot és a bolygómű munkáját optimalizálták, maradt a 100 lóerős rendszerteljesítmény, azonban hajszálnyit jobb gyorsulási (0-100 km/h: 12-ről 11,8 másodpercre csökkent), és alacsonyabb fogyasztási adatokkal büszkélkedhet az új modell. Átlagfogyasztása 3,5-ről 3,3 l/100 km-re mérséklődött, míg CO 2-kibocsátása a korábbi 79 helyett csupán 75 g/km. A CVT-váltó városi közegben nagyon kényelmes, sztrádán gyorsításkor azonban szokni kell a benzinmotor magas fordulatszámon tartását. A Yaris alapára (4 695 000 Ft) nem változott, a korábbi Eco szintet a Live váltotta, mely vészfékezés funkcióval ellátott féklámpákkal, alacsony guminyomásra figyelmeztető rendszerrel, behajtható bicskakulccsal, valamint fényezett külső visszapillantó tükrökkel és kilincsekkel kínál többet.
A menetpróbán a hibriden kívül az 1,33-ast és az 1,4-es dízelt tettük próbára. A sok ponton módosított 1,0 literes nem állt rendelkezésünkre, az ok triviális: a magyar piacon elenyésző mennyiségben választják, a vevők zöme inkább áldoz a mindössze 250 000 forinttal drágább 1,33-asra. A 69 lóerős motornak csökkent a vibrációja, áttervezték a szívónyílásokat és a dugattyúkat, nőtt a sűrítési aránya, valamint a hengerfej és a kipufogóleömlő módosításával kisebb lett az aggregát tömege, helyigénye. A fickósabb, 99 lóerős 1,33-as blokk autópályán is megállja a helyét, ráadásul a hatgangos váltó révén 130-as tempónál a fordulatszám (3200 fordulat/perc) sem eget verő. A Yaris vezethetősége valóban kellemes, a kormányzás kellően direkt, egyáltalán nem túlszervósított, a váltó precízen megvezetett, a futómű pedig ideális átmenetet képez a komfortos és az ésszerű sportosság között. A 16 colos kerekek szépek, de ajánlott az egy vagy két számmal kisebbeket választani, azokkal finomabban is rugózik az autó. Aki a tempós haladás híve, próbálja ki bátran az 1.4 D-4D gázolajost! A 90 lóerős, 205 Nm-es nyomatékkal megáldott dízel derekasan húz, nagyobb tempónál sem fogy ki a szuflából, csendesen, mondhatni vibrációmentesen jár, ráadásul kevéssel is beéri. A hasonló teljesítményű benzineshez képest jóval magabiztosabb rugalmassági mutatókkal rendelkezik, furcsa ezt mondani egy kisautó esetében, de az élvezetes vezetést keresők az azonos felszereltség esetén 665 000 forinttal drágább dízellel kacérkodjanak.
A kabin négy felnőttnek megfelelő méretű, a raktér 286 literes, ülésdöntés után pedig a mozgatható padlólappal kapunk sík teret. Sajnos nem javítottak az első fejtámlák csekély állíthatóságán – nem lehet elég magasra kihúzni azokat –, a sofőrülés oldaláról lehajtható keskeny, nem túl kényelmes szögben és magasságban álló könyöklőn, valamint továbbra sincs komfortindex. Az extralistán nem jelentek meg a legújabb konkurensekhez már elérhető opciók, mint például a városi koccanásgátló, a holttérfigyelő, vagy épp a parkolóautomatika. A háromajtós, klíma nélküli alapmodell 2,79 milliótól kapható, a sokkal inkább preferált, légkondis, ötajtós változat 3 445 000 forinttól indul. A 3 év/100 000 km-es alapgarancia felár ellenében +1 év/130 000 (42 940 Ft) vagy +2 év/160 000 kilométerre (85 800 Ft) hosszabbítható meg. A hibridnél utóbbi felárak 15-30 ezer forinttal borsosabbak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!