A leköszönő Golf Varianthoz képest az új típus 28 mm-rel hosszabb, 18 mm-rel szélesebb és 23 mm-rel laposabb, tengelytávja pedig 57 mm-t nőtt. A raktér 505 helyett 605 literes, az ülésdöntést követően pedig 1495 helyett 1620 liter várja a csomagokat.
Variant erősségek: célkeresztben a praktikum
A hátsó fedél széles és mélyről nyílik, a raktérroló egy-egy érintésre két fokozatban csévélődik vissza. Utóbbit és a kabint a csomagtértől elválasztó hálót használaton kívül a padlólap alatti üregbe lehet süllyeszteni. A második sori ülések reteszelése a támlán és a raktér oldalfalán elhelyezett karokkal egyaránt oldható, ezt követően azok a saját súlyuknál fogva a lapjukra dőlnek. Hosszú tárgyak szállításakor (max. 2671 mm) jöhet jól, hogy a jobb első ülés is ledönthető. A raktér oldalfalán 230 voltos töltő található, továbbá 4 db szatyortartó kampó hajtható ki. A mozgatható padlólap révén nyerünk bővítéskor sík teret, alatta mély rekeszek, de igény esetén akár ki is vehető vagy alsó térelválasztónak is használható.
A Golf Variantot a remek 1,4-es TSI kisebb teljesítményű, 122 lóerős változatával tettük próbára. A turbós blokk már 1500-as percenkénti fordulatszámtól leadja 200 Nm-es nyomatékát. Az 1329 kilós kasztnit egészen lendületesen mozgatja, hangja, ahogy a fogyasztása is, visszafogott. A hatfokozatú váltó karja precízen megvezetett, a kormányzás közvetlen, a futómű hangolása is príma: nagyobb tempónál is jól fordul a Variant, miközben nem kell lemondanunk a szükséges rugózásról sem. A Golf Variant akciósan 4,48 milliótól érhető el (1.2 TSI, 85 LE), a kombi kasztni felára motor és felszereltség függvényében kb. 200-300 000 forint. Jó hír, hogy a Start alapkivitelt leszámítva használtautó-beszámítás esetén 750-900 000 forint közötti összeget elengednek a listaárból.
Spórmodell
Bemutatták a Golf extrémen takarékos dízel változatát, az 1.6 TDI Bluemotion kivitelt, mely kombi karosszériával is konfigurálható. A dízelmotorhoz kapcsolt manuális sebességváltó 6. fokozatát megnyújtották, a karosszéria 15 mm-rel ül lejjebb, az aerodinamikát pedig tovább csiszolták. A tetőspoiler, a befedett hűtőmaszk és a padló alatti borítások révén a légellenállási együttható csupán 0,27 Cw. A gyári átlagfogyasztás 3,2 l/100 km, a CO2-kibocsátás 85 g/km – a Variant esetében plusz egy decivel és 2 grammal magasabb értékekről van szó. A 250 Nm-es nyomaték már 1500-as fordulatszámtól bevetésre kész, a dinamika korrekt (0-100 km/h: 10,5 s), ahogy a 200 km/órás végsebesség is, kár, hogy hazánkban nem tervezik a „spórbajnok” forgalmazását.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!