Két évtized telt el, amióta a BMW leleplezte a XXI. század Minijét, és a bajorok kezei között új életet kezdő márka azóta is folyamatos mozgásban van. A kínálat bővítésén túl kitartottak a Mini eredeti küldetése mellett, és annak ellenére, hogy népautóból prémiummárkává nőtte ki magát, továbbra is üde színfolt maradt az autózás világában.
Ki gondolta volna, hogy a Mini nevet megcáfoló, kompakt szabadidő-autó is ugyanolyan széles mosolyt csal a vezető arcára, mint a klasszikus ferdehátú változat? A Countryman minden porcikája erre született, hiszen azóta sem készült olyan ellenfele a kategóriában, amelybe ennyi életörömöt csomagoltak volna, és amely élményautó létére ennyire praktikus lenne! A modellfrissítés során ráerősítettek erre a kettős karakterre. Átrajzolták a hűtőrácsot és a lökhárítókat, kevertek két új színt, bevezették a lakkfekete külső dizájncsomagot, új könnyűfém felniket vettek fel a kínálatba, ezenkívül az alapáron kínált LED-es fényszórókat, illetve ködlámpákat brit zászlót formázó, LED-es hátsó lámpákkal egészítették ki.
A bájos külsőhöz hasonlóan karakteres utastérben a bőrkormányt minden változatban megtaláljuk, az opciós listán új bőrkárpitok, 5 colos központi kijelző és a teljesen elektromos Miniben debütált, vetített műszeregység szerepelnek. A szerethető SUV személyre szabását új Mini Yours kiegészítők és gyári tartozékok minden eddiginél nagyobb választéka segíti. Mivel minden Countryman SIM-kártyával felszerelve kerül ki a szalonból, a folyamatos internetkapcsolatnak köszönhetően például valós idejű forgalmi információkat és intelligens segélyhívó szolgáltatást is nyújt. Utóbbi egy baleset során automatikusan tárcsázza a mentőszolgálatot, és megadja a jármű pontos helyét.
A motorháztető alatt is frissült a Mini családi modellje, mostantól a benzines és a dízelmotorok is megfelelnek az aktuális, Euro 6D szabványnak, ezenkívül a nyolcfokozatú Steptronic automatikus váltó két újabb motorhoz is alapáron jár. A hagyományos szerkezet jellemzően az összkerékhajtású, All4 változatokhoz tartozik (kivétel a Cooper SD hajtáslánc), az elsőkerék-hajtású modelleket a hatfokozatú kézi alternatívájaként hétfokozatú duplakuplungos váltóval lehet rendelni. Minden szempontból a kivételek közé tartozik a választék legizgalmasabb darabja, a konnektoros hibrid Cooper SE, amely az elektronikusan vezérelt All4 hajtást és a hatfokozatú automatikus váltót is alapáron felvonultatja. A több mint 40 kilométeres tisztán elektromos hatótávra képes Countrymanben a sárga díszbetétek és a klasszikus váltókar mellett az akkumulátor töltöttségéről tájékoztató műszeregység a legfeltűnőbb, a tisztább üzemű hajtáslánc ugyanis a plusz súlyt kivéve csak előnyökkel jár a vezető számára. A villanymotor extra rugalmassága képes feledtetni, hogy a benzinmotor csak háromhengeres, ráadásul nemcsak a teljesítménye, hanem a hangja sem hagy kívánnivalót maga után. Éles kezelhetősége, masszív felépítése és a feszes hangolása ellenére is kényelmesnek mondható rugózása együtt kifejezetten harmonikussá teszi, azt is elfelejtjük, hogy egy viszonylag magas súlypontú szabadidő-autóban ülünk. Minimális dőlése és kiváló úttartása a megszokottnál nagyobb méretei ellenére is kanyarbajnokká teszi, amit szükség esetén az összkerékhajtás is képes fokozni. Fogyasztása akkor sem kiugró, ha már lemerült az akkumulátor, a bemutatón 6,1 literes átlagot mértünk, ami egy 224 lóerős családi autótól még akkor is kedvezőnek számít, ha szorgalmas töltögetéssel akár 2,0 literes átlagot is kihozhatunk belőle.
A márka tervei szerint nem sokáig marad a Countryman a legnagyobb Mini, hiszen hamarosan érkezik egy fölé pozicionált, szintén hibridhajtású szabadidő-autó.