Rég vettem már részt olyan autóbemutatón, ahol azt az újdonságot emelték ki, hogy az ablakemelő gombjának egyszeri lenyomásával teljesen le- és felszalad az ablak, nem kell hosszú másodpercekig nyomva tartani ehhez a kapcsolót. Márpedig a felfrissített Fabiának ez az egyik nagy újdonsága, mármint az, hogy az automata ablakemelők alkalmazása lehetővé tette azt a funkciót, hogy a távirányító zárógombjának folyamatos nyomásával az autó felhúzza az ablakait, ha leállítottuk.
A motorkínálat immár az 1,0 literes háromhengeresre korlátozódik, szívó- vagy turbófeltöltős formában érhető el a benzines, a dízel búcsúzik. Nem hangzott el, de szerintem az lehet a búcsú oka, hogy a tanksapka mögött nincs hely AdBlue-betöltő nyílásnak, a présszerszám módosítása sokba kerül, amit a drága kipufogógáz-utánkezelés miatt megdráguló dízel iránti csökkenő kereslet nem indokolt. Még az idén bemutatnak egy csökkentett teljesítményű, 60 lóerős alapmotort is, ezt – az eddigi 65 lóerőshöz hasonlóan – Magyarországon nem kínálják majd, mert érdemben nem tudnák olcsóbban adni a 75 lóerős változatnál.
Egyre inkább kezd háromszöghöz hasonlítani a fényszóró formája, amellyel kapcsolatban a LED-es menetfényt emelték ki, extraként teljesen LED-es egység (264 160 Ft) is kérhető, ahogy a hátsó lámpánál is LED-es technológiát alkalmaznak felár (52 070 Ft) ellenében. A lámpákkal párhuzamosan a lökhárítókat is lecserélték, és akár 18 colos felni is rendelhető (Vega, 344 170 Ft). Ez különösen jól áll a sportos megjelenésű Monte Carlo változatnak, egyébként a Dynamic-csomaggal közösen (158 750 Ft) választható. Utóbbi sportüléseket, fekete tetőkárpitot, multifunkciós bőr sportkormányt és sportfutóművet is tartalmaz. Nem kell megijedni, 15 mm-rel csökkentett hasmagasságot jelent, ettől még nem lesz rázós a haladás, ahogy arról a Prága környéki utakon meggyőződhettem. Alapfelszerelés az érintőképernyős fejegység, minden esetben 6,5 colos a képátló, feláras a hardveres navigáció, de akár Care Connect előfizetés (127 000 Ft, három évre) is választható. A fejtámlára pattintható táblagéptartóhoz (7620 Ft) találták ki, de egyébként is hasznos lehet a két hátsó USB-csatlakozót tartalmazó első könyöklő (16 510 Ft).
Először egy 95 lóerős Monte Carlót kergethettem, majd egy 110 lóerős kombi következett. Piros-fekete volt az ötajtós, ugyanez a színvilág uralkodott a beltérben is. Nem spóroltak a vörös díszvarrással, az üléseken a kárpit műbőr része karbonmintát kapott, szóval minden adott a sportos autózáshoz. A 95 lóerős Tsi jelzésű háromhengeres turbó jól húz, azonban nagyok az ugrások az egyes fokozatok között, és a hosszú áttételezés is játékrontó lehet azoknak, akik mindenképpen sietni akarnak. Szerény, fehér színű kombi következett, az ajtót feltárva aztán jött a meglepetés: a piros műszerfalbetétet itt barna-bézs kárpitozású sportülésekkel kombinálták, hiszen Dynamic-csomaggal dobták fel a hangulatot.
A TSI jelzés a 110 lóerős teljesítményre utal, ez felszereltségtől függően 140-239 ezer forintba kerül a 95 lóerőshöz képest, a pár lóerőn kívül még hatfokozatú váltót is kapunk. Nem lesz sportosabb a vezetési élmény, a hatodik egy plusz fokozat, ami például autópályán viszi lejjebb a fordulatot. Mindkét autó 16 colos felniken gördült, amellyel egészen jól haladtak még a kátyús-dobálós útszakaszokon is, nem voltak ütések és jól tartotta az ívet kanyarban a kisautó. Végül az egyedüliként a 110 lóerős motorhoz rendelhető hétfokozatú DSG-váltós kivitelt vezettem, amely levette a kapcsolások gondját a vállamról – bizony, rengeteget dolgozott a szerkezet, hiszen itt is hosszú az áttételezés.
Már megtalálható a márka magyarországi weboldalának konfigurátorában a felfrissített Fabia, de lehet, hogy érdemesebb rögtön a szalonokban érdeklődni, hiszen felszereltségfüggő, hogy jár-e a 399 999 Ft-os árkedvezmény.