iX, azaz római számrendszerben kilences – ez az eddigi legnagyobb szám a BMW kínálatában, ami a márka jövőképét is megtestesítő luxusautót jelöli. Szeptemberben, a Müncheni Autókiállításon láthatja először a nagyközönség a vadonatúj elektromos szabadidő-autót, de mi már túl is vagyunk az első üléspróbán. Két darab – egy fekete és egy fehér – előszériás prototípust küldött hazánkba a gyár, amelyekkel kapcsolatban annyi megkötés volt, hogy nem volt szabad fényképezni a belsejüket, mert ott még nem feltétlenül a végleges anyagokat látjuk. A luxuskategóriába új színt visz az újrahasznosított anyagokból készített belső, eddig nem látott textúrák jelennek meg. Valami hasonlóról van szó, ahogy anno az i3-as vitt új anyagokat a kisautók kategóriájába, csak itt mindezt megfejelték tűéles képet adó, nagyon szép kialakítású óriási hajlított monitorral. Utóbbival együtt debütál majd a márka új operációs rendszere is a piacon, amely az eddiginél egyszerűbb kezelhetőséget ígér – a próbára majd később kerülhet sor.
A novembertől kapható újdonság a bajor márka első autója, amelyet belülről kifelé terveztek, vagyis a középpontban a lounge stílusú belső tér van. Mivel az iX 3 cm-rel még az X5-ösnél is hosszabb (+31 mm) és tengelytávolsága 3000 mm-es, nem meglepő, hogy a beltér gigászi, a lábaknak jutó hely és a fejtér is hatalmas, első érzésre még az X7-est is maga mögé utasítja. A belső térből száműzték a fizikai kapcsolókat, és egyébként is a leegyszerűsítésről szól a kialakítás, így például nem kell már a motorháztetőt nyitogatnia annak, aki a szélvédőmosó tartályt akarja feltölteni, hiszen erre a célra szolgál a felnyitható márkajelzés a hatalmas méretű vesék fölött.
Az iX a BMW vadonatúj, ötödik generációs kétmotoros elektromos hajtását használja, a 40-es jelű bázismodell 326 lóerőt, míg az 50-es 524 lóerőt produkál. Míg a 40-es a nettó 76,6 kWh-s kapacitású akkumulátorral 425 kilométert tud megtenni két töltés között, az 105 kWh-s 50-es verzió a WLTP-módszer szerint 630 kilométeres hatótávolsággal büszkélkedhet. A telepcsomag akár 200 kW-os villámtöltést is tud fogadni, de legalább ilyen fontos, hogy 80%-os szint felett is még 50 kW feletti teljesítményt vehet fel az autó. Fél évvel a piaci rajt előtt az árakat már nyilvánosságra hozták, a 326 lóerős változat 28 749 900 Ft-ot, míg az 524 lóerős verzió 34 749 900 Ft-ot kóstál. Aki nem elégszik meg ezekkel a teljesítményszintekkel, annak is tartogat meglepetést a BMW, ugyanis az iX M60-as kivitelben is elérhető lesz, méghozzá 600 lóerővel!