Nagyon nincs is arra kifejezés, hogy mennyire nem változtatták meg a BMW 6-os sorozat megjelenését a nemrég megejtett modellfrissítés során. Immár LED-es fényszóról világítanak, meg átalakították a lökhárítókat is, de azt hallani a típusfelelős szájából, hogy azért volt szükség a veséből oldalanként 1-1 pálcát eltávolítani, mert kell az extra levegő a motornak, az már annak a jele, hogy valójában a gyár is szégyelli a dolgot.
De igazából ez csak mellékes, hiszen a vásárlókat amúgy sem a külső megjelenés, sokkal inkább a míves belső kialakítás érdekli. Erre a legjobb bizonyíték, hogy nem csak arányaiban, de abszolút darabszámokat is nézve a 6-os sorozat vásárlói veszik a legtöbbször igénybe a BMW Individual szolgáltatását, amikor az M GmbH szakemberei kézi munkával alakítják át a belső teret a kedves megrendelő elképzelésének megfelelően.
Alapjában véve nem sok minden változott belül, zongoralakk-fekete lett a középkonzol környéke, és úgy nagyjából ennyi. Van viszont két teljesen új belső hangulat, mindkettőt az alapján válogatták össze, hogy milyen Individual belsőket állítottak össze maguknak az ügyfelek. A Design Pure Experience kétszínű nappa bőr belsőt tartalmaz és fekete külső kiegészítőket, a Design Pure Excellence-nél szó szerint mindent bőrrel vonnak be az utastérben, a kezelőszervek kerámia-szerű bevonatot kapnak. Világszerte egyébként mindenhol a helyi igényekhez alakítják majd a különleges belsőket. És akkor még ott van az igazi Individual belső, amelynél 11 exkluzív karosszériaszín, 6-féle bőr belső, 3 csak itt elérhető műszerfal-díszléc segítségével alakíthatják ki álmaik autóját a megrendelők.
A menetpróbán egy 650i Coupét tudtam elvinni egy nagyobb körre. Az autópályán megengedett sebességgel haladva az az érzése az embernek, hogy a világból is ki tudna menni ezzel az autóval. Feltéve, hogy elég gyakran van benzinkút az adott útszakaszon, hiszen alig nézett be 15 l/100 km alá a fogyasztás, miközben nem is nagyon próbáltam a határokat. A benzinmotorokhoz immár pillangószelepes sportkipufogót adnak, de annak a hangját még az autót Sport+-ba kapcsolva is csak akkor hallottam, ha lehúztam az ablakot. Szóval ez egy kényelmes túraautó, amely azért egy-egy szívélyes gázadásra azért riszálni kezdi a hátulját.
Méreteihez és tömegéhez képest azért könnyen kézben lehet tartani a dolgokat, de nem árt a gyors reakció. Hasonló elmondható a navigációról is, ami meglepően lassan számolta újra az útvonalat – vagy 2-3 kilométert megtesz az ember, mire új irányt jelöl ki. Aztán ott van még a világszerte fogalomnak számító M6-os. Nem az üres autópálya, hanem az 560-575 lóerős V8-assal szerelt változat, amelyből eddig már több mint tízezer darabot adtak el – az esetek 52 százalékában Gran Coupé karosszériával. A BMW reményei szerint a GT3-as versenyautó a 2016-os évadtól kezdődően tovább öregbíti majd a típus hírnevét. Aki mégis inkább a közúti BMW 6-os sorozatot részesíti előnyben, az március 28-tól rendelheti meg autóját a márkakereskedésekben.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!