No more boring cars, azaz nincs több unalmas autó! Ezt egyenesen Akio Toyoda, a világ legnagyobb autógyártójának első embere jelentette ki. Az iránymutatás egyik első kézzelfogható eredménye volt a 2016-ban debütált C-HR, amely nem csak a konzervatív Toyoták között hatott sokkolóan, tényleg olyan volt, mint amikor egy tanulmányautót sorozatgyártásba küldenek. A kifutó modell formáját már megismertük és megszoktuk, de arra mérget mernék venni, hogy senki sem gondolta volna, hogy a magasépítésű, kupés befejezésű crossoverből ekkora siker lesz. Az első C-HR nem egyszerűen egy rétegmodellként, hanem a Toyota európai kínálatának egyik fontos bástyájaként vonul be majd a márka történetébe.
A tervezők hűek maradtak az első modellhez abban az értelemben, hogy megint valami különlegeset szerettek volna alkotni, a fényszórók és a hátsó lámpák kialakítása (érdekes a csíkban lévő Toyota felirat) egyértelműen merész és akkor még nem beszéltünk a C-oszlopról vagy a sziluettről. Mivel a C-HR egészen élénk színekben is konfigurálható, aki a feltűnést szereti, az biztosan megtalálja számításait az újdonsággal. A karosszériába simuló kilincsekkel és a jellegzetes élekkel amolyan jövőautó benyomását kelti, ezért is meglepő, hogy a belsőben nincs meg az a fantázia, amire a külső alapján következtetni lehet.
Ezzel együtt ugyanakkor az is látszik, hogy a Toyota nem hajlandó a funkcionalitást feláldozni a dizájnért, a fizikai gombok még mindig túlsúlyban vannak, nem hárul túlzottan nagy szerep a központi kijelzőre. Ilyenkor jön rá az ember igazán, hogy a klasszikus kapcsolókkal mennyivel egyszerűbb a legtöbb funkció elérése, remek, hogy menet közben nem kell az érintőképernyőt használni például a hőfok vagy a hangerő állításához. A bázisverzióhoz 8 colos, a többi kivitelhez 12,3 colos képernyőt adnak, a műszeregység már alapból digitális, illetve a technikai színvonalra abban az értelemben sem lehet panasz, hogy az összes C-HR automata távfényvezérléssel és komplett T-Mate biztonsági csomaggal érkezik.
Mivel az újdonság hossza nem változott (csupán szélesebb és magasabb), a helykínálat terén nem történt lényeges változás. Elöl feltűnően kényelmesek az ülések és a kilátás is remek, de hátul maradt a bunkerszerű érzés és a legfeljebb átlagos lábtér. Aki viszont a kupés befejezés miatt szűkös fejtérre számít, azt kellemes csalódás érheti. Ha megnézzük oldalról az autót, látszik, hogy a tetővonal közel egyenes, a kupés forma igazából az ötödik ajtóval kezdődik.
A motormix jelzi, hogy a Toyota ebben a méretosztályban már kizárólag hibrid hajtásban gondolkodik. Az 1,8-as, 140 lóerős verzióval kezdtük az ismerkedést: a felmenőhöz viszonyítva a kormányzás jóval élénkebb, emellett az is feltűnt, hogy a futómű nem jön zavarba akkor sem, ha a sofőr sportosabban szeretne közlekedni. Persze padlógázos gyorsításra még mindig hajlamos felbőgni a szívó benzines, városi-elővárosi közlekedésben egyáltalán nem vérszegény, miközben a gyár által megadott 4,6 l/100 km-es fogyasztás könnyedén hozható. A 2,0 literes, 197 lóerős verzió igazi előnye akkor használható ki, ha autópályázunk, 100 km/órás tempóról sokkal magabiztosabban rugaszkodik el, illetve ehhez a verzióhoz összkerékhajtás is kérhető. Ne számítsunk komoly, kardános rendszerre, itt a hátsótengelyen lévő villanymotor miatt beszélhetünk 4×4-es rendszerről. A Toyota ugyanakkor büszkén hangsúlyozza, hogy nagyon sokat dolgoztak a virtuális összkerékhajtáson, csúszós útfelületen több nyomatékot tud hátra juttatni a vezérlés, ezáltal csökken az alulkormányzottsági hajlam. A kínálat csúcsára a 2,0 literes verzión alapuló plug-in hibrid kivitel érkezik, a 223 lóerős modell 66 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban.
Utóbbinak a 16,7 milliós alapár ellenére hazánkban 25%-os részesedést jósolnak, de nálunk értelemszerűen a 11,95 milliós, 1,8-as ígérkezik a befutónak – a 140 lóerős kivitel adhatja a C-HR eladások közel felét. A Toyota jövőrev140 ezer autó értékesítését tartja reálisnak, Magyarországon kb. 2500 db C-HR találhat majd gazdára. A márka importőre úgy számol, hogy márciusig – a készlet fogyásának függvényében – az első és az új generáció párhuzamosan lesz megvásárolható.