A C4 Picasso egyedi stílusa mellett új és eredeti szolgáltatásaival tűnik ki, amelyek megkönnyítik a mindennapi használatot és növelik az egyterűben való utazás élményét.
A kompakt egyterűek piacán az autógyártók többsége egyféle karosszériát kínál, amelyen belül az ülések száma variálható, vagy két azonos stílusú karosszéria is szerepel a kínálatban, amelyek csak a gépkocsi hosszméretében térnek el egymástól. A Citroën a C4 Picasso és a nagy sikert aratott és további sikerekre pályázó Xsara Picasso modellekkel, mostantól két teljesen eltérő stílusú és különböző szolgáltatásokat nyújtó gépkocsit kínál ezen a piacon.
Az új modell kitűnő kilátást biztosít, ami az alábbiaknak köszönhető:
– a szériafelszereltségbe tartozó, nagy kilátási szöget biztosító panoráma szélvédőn kétszer olyan jól lehet kilátni előre. A függőleges síkban mért kilátási szög 70°-ra nőtt, a hagyományos egyterűnél mért 35°-kal szemben;
– a nagyméretű első háromszög-ablakoknak és a keskeny szélvédőkeretnek köszönhetően a modell előre, oldalirányban az egyterűek kategóriájában a legjobb kilátást biztosítja.
A tervezők azonban a többi utasról sem feledkeztek meg, így az oldalablakok nagy üvegfelületeinek köszönhetően nemcsak az elöl ülő utasok, hanem a többi utas is élvezheti a rendkívüli kilátást és világosságot. A kompakt egyterűek piacán jelenleg kínált legszélesebb (1,04 m) panoráma üvegtetővel az utastér már valóban kivételesen világos. A C4 Picasso a kompakt egyterűek piacán a legnagyobb üvegfelülettel rendelkezik (a panoráma üvegtetővel együtt 6,4 m).
A helykínálat tekintetében a C4 Picasso igen nagyvonalú, 4,59 m hosszú, 1,83 m széles és 1,66 m magas, igazán optimális belső térrel rendelkezik. Az új egyterű modellben kialakított három üléssor akár hét utas számára is kényelmes utazást biztosít.
– A könyökmagasságban mért szélesség tekintetében a kategóriájában az első helyen áll és a három üléssor egységes képet mutat.
– A szegmensen belül ebben a gépkocsiban a legtágasabb a tér az első ülések között. A tágas tér még meghittebbé teszi az első és a hátsó utasok közötti kapcsolatot és egyúttal jobb kilátást biztosít a második üléssorban, középen ülő utas számára, aki zavartalanul gyönyörködhet a panoráma szélvédőn keresztül a kilátásban.
– A második üléssorban mindhárom ülés azonos szélességű és mindegyik ülés Isofix rögzítéssel van ellátva. A padló a Xsara Picassóhoz hasonlóan teljesen sík, ami nagymértékben megkönnyíti a második üléssorban középen ülő utas számára a be- és a kiszállást és kényelmesebbé teszi számára az utazást.
– A lábtér is igazán tágas. Ez a modell a második üléssorban a kategóriájában a legnagyobb lábtérrel rendelkezik.
– A harmadik üléssor még két felnőtt számára biztosít kényelmes utazást, akiknek szintén tágas lábtér jut.
Az utastér leggyakoribb kialakítását figyelembe véve – a harmadik üléssor ülései összecsukva és a második üléssor ülései teljesen hátratolva -, ebben a kategóriában a legnagyobb csomagtakaró alatti tér – 576 l (VDA) – áll rendelkezésre, a legnagyobbnak számító 1,17 méteres kerékdobok közötti távolsággal. A hátsó légrugós felfüggesztésnek köszönhetően a csomagtérben található gomb segítségével alacsonyabbra, vagy magasabbra lehet állítani a rakodási övvonal magasságát, megkönnyítve ezzel a különböző tárgyak berakását.
A C4 Picasso már az új, elektronikusan vezérelt, hatfokozatú kézi sebességváltóval is készül. Az új sebességváltóhoz a 143 lóerős 2 literes benzinmotor, valamint a HDi 110 FAP és HDi 138 FAP dízelmotorok kapcsolódnak. Az elektronikusan vezérelt, hatfokozatú kézi sebességváltó a váltások gyorsaságának növelésével és minőségük javításával ebben a kategóriában kiemelkedő teljesítményértékeket és kiváló vezetési kényelmet biztosít a C4 Picassónak. Ezen túlmenően, az elektronikusan vezérelt sebességváltókra jellemzően, 4-5 %-kal csökkenti a fogyasztást, és 5 grammal csökkenti a kilométerenkénti károsanyag kibocsátást (CO2).