A 113 éve autókat gyártó Rolls-Royce megannyi exkluzív autócsoda után sem elégedett meg aktuális önmagával, hiszen még exkluzívabb, még egyedibb lehetőségeket szeretett volna biztosítani vásárlóinak. Ennek érdekében nem egy új típust fejlesztett, hanem kiválasztotta a Ghost és a Wraith modellt a szortimentből, hogy azok átiratával új távlatokat nyisson, jól érzékelhetően lépjen a tehetős réteg fiatalabb kuncsaftjai felé. Ennek eredményeképpen az 1998 óta a BMW Group kötelékébe tartozó RR a tavalyi Genfi Autószalonon be is mutatta a nagyközönségnek a „Fekete jelvényeket”, avagy a Black Badge autókat.
A történet a sajtóanyagok feletti hüledezést követően idén áprilisban fordult igazán komolyra, amikor is Frank Tiemann, a márka kelet-európai kommunikációs vezetője meghívást küldött a Black Badge modellek menetpróbájára. Külön öröm volt, hogy mindehhez Budapestet választotta helyszínül, így hozzánk jöttek a környező országok szakújságírói, mi pedig a félig-meddig házigazda szerepében feszíthettük mellünket.
A szervezés katonásan precíz, a program pedig angolosan elegáns volt, ám ezúttal olyan csemege adott ínyenc körítést, amit aligha hittem, terveztem volna a Rolls-Royce kapcsán! Találkozó és gyors ebéd az egyik belvárosi hotelben, majd lényegre törő eligazítás, útvonal- és időterv-egyeztetés, megbeszélés a fotóssal és Andy McCann instruktorral. A cég vezetéstechnikai és sofőrképzési programjának feje egy BMW X4-essel vezet ki minket a városból, jómagam a Ghost anyósülésén kezdek, kollégámé a volán, irány a máriavölgyi golfpálya. Az 5,4 méter hosszú luxusmozdonyt fokozott óvatossággal fűzzük a forgalomban, mögöttünk a Wraith és egy másik BMW-vel Frank zárja a sort. Nem semmi konvoj, a többi autós mintha ufót látna, úgy lassít le, tátja a száját, a gyalogosok pedig már kapják is elő okostelefonjukat, hogy gyorsan lőjenek egy-két képet.
A városból kikecmeregve én ülök a kormány mögé – üdvözlöm, tisztelt Ghost, legutóbb 2010 őszén volt szerencsém önhöz! Vezetés közben is teljesen más dimenzió egy RR: a vidéki brit hotelek kissé ódon részleteit idéző atmoszféra csúcstechnikával párosul, a kocsi orrában dolgozó 6,6 literes, V12-es biturbó szunnyadó nehézfegyverként van jelen. Ha az élet úgy kívánná, álló helyzetből 4,6 másodperc alatt lódítaná 100-as tempóra a 2,5 tonnás óriást, de valahogy nem a száguldás a passzoló közeg, az elegáns krúzolás sokkal jobban áll neki. Az 1-es úton Bicskét elhagyva kanyargunk az alcsúti célponthoz, ahol rövid eszmecserét követően átülünk a Wraith-ba, majd irány a zsámbéki Drivingcamp vezetéstechnikai tanpálya. Ennek nagyon örültünk, hiszen aligha lehetett volna nyugodtabb és biztonságosabb körülmények között kipróbálni egy ilyen autót!
Hogy az alapjául szolgáló típusoknál erősebb és élesebb Black Badge modellek is hús-vér autók, arról Andy prezentációs körei győznek meg minket – lassú és gyors szlalom, sávváltás vészhelyzetben, intenzív gyorsítás és állóra fékezés. A nagy fekete masztodonok körül vérpezsdítő fékszag terjeng, a kipufogó fémesen pattog a hőterheléstől, látni, érezni, hogy él az autó, s hogy a mérnökök nem véletlenül hegyezték ki ezeket a masinákat. Mindenki mosolyog, mindenki elégedett, de legfőképpen nyugodt, hiszen a hajtós próbát autentikus környezetben, s nem pedig a forgalomban tudták le a példányonként bő 100 milliós forintos különlegességek. Folytatásként ismét váltás a volánnál, visszaút a belvárosba, majd vacsora és egy bár feltérképezése zárja a programot. Igen, pontosan úgy, ahogy a Rolls-Royce Black Badge modelljeinek fiatal, gazdag és hedonista célközönsége teszi azt nap mint nap, mi pedig visszazökkenünk a valóságba…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!