Felpörögtek az események az Opel körül, hiszen első, súlycsökkentésre kihegyezett modelljük, az új Astra elnyerte az Év Autója díjat, hamarosan pedig az új Insignia mutathatja meg, mit tud pár száz kilóval könnyebben. Közben nem felejtkeztek el a Zafiráról sem, amely már ötödik éve van a piacon, jelenleg 2,7 milliónál járnak az eladásai, és annak ellenére, hogy jól szerepel, járt neki egy frissítés.
Óvatosan nyúltak hozzá, a legnagyobb látható változás a karakteres lámpák lecserélése: a bumeráng alakú fényszóró-ködlámpa együttes helyét egy Astráéhoz hasonló orr vette át. Optikailag szélesebbnek és sportosabbnak mutatja a hétüléses családi autót, pedig a Zafirának nem kell szégyenkeznie a méretei miatt. Sokkal fontosabb, hogy így jobban passzol a márka mai arculatába. Szép munkát végeztek, az új vonalak nem ütnek el a meglévőktől, és a komplex, LED-es fényszórót is hatásosan fésülték össze az átrajzolt hűtőráccsal. Dinamikus a megjelenése, ennyi idő után sem fáradt el a forma. Belül is észrevehető a különbség, itt is az Astrához hasonló a látvány: a műszeregység egyszerűbb, a középkonzol letisztultabb lett, már nem emelkedik ki a képernyő a műszerfal tetejéből és gombokból is kevesebb van. A praktikus ülésmozgató és tárolórendszerek továbbra is sokat javítanak a mindennapi használhatóságon, a hátsó lökhárítóból fiókszerűen kihúzható kerékpártartó vagy a panoráma szélvédő-üvegtető kombináció is ott van az extralistán, egyedül a második kesztyűtartó tűnt el.
A motorválaszték változatlan maradt, így a kétféle gázüzemű kivitel szintén a kínálat részét képezi. A hajtásláncok áttervezése helyett a manapság egyre hangsúlyosabb infotainment rendszereken fejlesztettek a rüsselsheimiek. A hétcolos érintőképernyőn keresztül kétféle IntelliLink rendszer elérhető. Az egyszerűbb, Radio R 4.0 az okostelefonok szinkronizálását oldja meg, akár az Apple CarPlay, akár az Android Auto szoftverre van szükségünk, mindkettővel együttműködik, többek között a telefonunkról tölti be a navigációt is. A Navi 950 azonban saját térképet használ, melybe újabb úticélokat tölthetünk le a hamarosan itthon is elinduló OnStar személyes online és szolgáltatási asszisztens segítségével. A Macskafogó „Információjához” hasonló diszpécserszolgáltatásban rejlő lehetőségek között például segélyhívás funkció is szerepel, de a 4G/LTE-WLAN hotspotra akár hét mobileszköz is csatlakoztatható. Ezúttal nem a vezetési, hanem a használati élménye nőtt.
A Frankfurt környéki autópályákon és falvakban a 200 lóerős, 1,6-os, turbós benzinesben ugyanazt az agilis, fizikai kiterjedése ellenére kompaktok kezelhetőségét idéző egyterűt találtuk meg, melyet öt évvel ezelőtt megismertünk. Ennyi újítással biztosan piacképes marad, mire az új generáció szériaéretté válik.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!