Sok könnyet senki sem hullajt a 140 lovas 1,8-as után, a hájas kasztnival nehezen boldogult, dinamikája lehangoló volt, így nem csoda, hogy nem is sokat adtak el belőle. Az új 1.4 Turbo ugyan szintén 140 lóerős, de jobb fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel bír, ráadásul erőkifejtése a feltöltés révén sokkal meggyőzőbb.
Persze eszement száguldozásról ne ábrándozzunk, egyszerűen arról van szó, hogy a 200 Nm széles tartományban, 1850-tol 4900-ig jelen van. A tempós haladáshoz sűrűn kell a váltókarhoz nyúlni, amely kellően pontos, csak a kulisszautak hosszúak kissé. Nyugodt ritmusban haladva 7,0 liter körüli fogyasztással lehet számolni. A százas sprintet 10,9 másodperc alatt teljesíti az 1.4 Turbo, a 205 km/órás végsebességet pedig kellően hosszú szakaszon valóban el tudja érni, bár 150 felett már igencsak vonakodva gyorsul.
Az ecoFlex csomagos 1,4-eshez széria többek között a gyorsan dolgozó start-stop rendszer, a mérsékelt gördülési ellenállású gumiköpeny, az optimalizált légellenállású kasztni (ültetés és alsó borítás) és a fokozatjelző. Az 1.4 Turbo 6,62 milliótól kapható, így partiképes árával reális alternatívát jelenthet a borsosabb árú dízelekkel szemben.
A 2012-es modellévre apró belső változásokat is végrehajtottak az Insignián. Új, SD-kártyán tárolt adatbázisú navigátor jelent meg kibővített POI-tartalommal (érdekes helyek), kérhető ütközésre figyelmeztető rendszer, s csiszoltak a táblafelismerő funkción is. Hatékonyabbá váltak az adaptív fényszórók, immár az összes dízelhez elérhető az ecoFlex csomag, és fekete, narancsszegélyes Indian Night bőrkárpitozás is választható. A külsőhöz nem nyúltak, mondván, hogy töretlen az Insignia sikere, a vevők elégedettek a formával, így még feleslegesnek érzik az átalakítást.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!