Sokan a mai napig nem értik, hogy a világszerte ismert Corolla nevet miért kellett lecserélni Aurisra, de most minden visszatér a régi kerékvágásba. A Toyota vadonatúj, 12. generációs kompakt modellsorozata egységes néven, Corollaként kerül bevezetésre az európai piacon, méghozzá a TNGA-platformra építve. Ahogy a kifutó típusok, úgy az ötajtós és a kombi is angliai, míg a szedán török gyártásból érkezik, a nagy szenzáció a motorpalettán keresendő, mert a Toyota nem kínál dízel erőforrást egyik változathoz sem. Cserében a hibridek frontján beerősítettek, így az eddigiekkel ellentétben a Sedan is elérhető lesz vegyes hajtással, illetve az ötajtós és a kombi változatokhoz nemcsak a jól bevált 1,8-as, hanem egy izmosabb, 180 lóerős, 2,0 literes hibrid rendszer is elérhető. Ezzel az új Corolla az egyetlen autó az európai piacon, melyhez kétféle full-hibrid hajtáslánc is rendelkezésre áll! Érdekes, hogy az ötajtós és a kombi 1,8-as hibridje a nagyobb energiasűrűségű lítium-ion akkupakkot kapja, míg a szedán és a 2,0 literesek a jól bevált nikkel-metál hidrid teleppel hagyják el a gyártósort.
A menetpróbán az 1,8-ast megismerve egyértelművé vált, hogy városi használatban szinte verhetetlen, legyen szó bármelyik karosszériáról. Csendes, finom működés jellemzi, az elektromotor a korábbihoz képest jobban megindítja álló helyzetből az autót mint eddig, s most már az is lehetséges, hogy akár 90 km/óra felett lekapcsoljon a benzinmotor. Aki viszont szeret sportosan közlekedni, annak vélhetően nem nyeri el a tetszését ez a hajtáslánc. Nem is a 122 lóerő a kevés, hanem az a zavaró, ahogyan az e-CVT rendszer nagy gázadásra felbőgeti a motort. Bár csiszoltak rajta és a hangszigetelés is jobb, még mindig erőlködősnek hat a legtöbb gyorsítás. A fogyasztás mindemellett káprázatos, a menetpróbán 5,0 liter alatti értékekkel kecsegtetett a fedélzeti kijelző. A vezethetőségre sem lehet panasz, a típus történetében először adaptív lengéscsillapítás is rendelkezésre áll, ami a közvetlen kormánnyal együtt kellemes meglepetést okozott. Az biztos, hogy ezeken a területeken zongorázni lehet a különbséget a korábbiakhoz viszonyítva.
S bizony a dizájnban is hatalmas előrelépés történt. Akio Toyoda már kijelentette korábban, hogy „nem lesz több unalmas Toyota”, és ehhez tartották magukat a tervezők. A szedán ugyan a klasszikus vonalat képviseli, az ötajtós és a kombi jóval karakteresebb és részletgazdagabb, mint eddig. Ami a külméreteket illeti, az ötajtós 40, a kombi 55, a szedán pedig 10 mm-rel hosszabb elődjénél. Utóbbi kettő tengelytávolsága hat centivel nagyobb, mint az ötajtósé, ami a lábtér tekintetében nagyon is érezhető, a ferdehátú helykínálata inkább csak átlagos. Érdekes, hogy a kombi 4650 mm-es hosszával szinte már kilóg a kompaktkategóriából, a 2700 mm-es tengelytáv pedig megegyezik a kifutó Avensisével! A külméretek fényében nem hoz nagy meglepetést a csomagtér, a puttonyos változat 598 literes raktere hatalmas.
Ami mindegyik Corollában közös, az a korábbinál komfortosabb ülés és az újratervezett belső. Az anyagok szemlátomást igényesebbek, de a tárolórekeszekre mintha nem fordítottak volna túl nagy figyelmet. A két ülés közötti sávban indukciós telefontöltőt és két pohártartót alakítottak ki, de az ajtózsebek meglehetősen kicsik.
Az új Corolla-sorozat már rendelhető hazánkban, az ötajtós alapmodell az 1,2 literes turbómotorral 5 900 000 Ft-ért vihető haza. Az előrejelzések szerint nem a báziskivitelek, hanem a jól felszerelt 1,8-as hibridek ígérkeznek a magyar piac slágermodelljeinek – a teljes Corolla-értékesítés felét tehetik majd ki a hibridek. Ami az egyes karosszériaváltozatok megoszlását illeti, az importőr szerint a szedán adja majd az eladások mintegy 45%-át.