Ritkán látni ilyen magamutogató darabot, mint a Citroën elitcsaládjának legújabb tagját, a DS5-öst. Az autón gyakorlatilag csak öncélú, túljátszott elemek találhatók, és az összkép mégis elképesztően hatásos, az autó stílusa modern és egyben extravagáns. Elöl a lámpáktól induló jókora krómszegélyeken át a hátsó lökhárítóba integrált, eszméletlenül szép kipufogó kivezetésekig szinte minden egyes részletnél legszívesebben megállnánk, s csak bámulnánk. A kerekek desingja külön történet, ahogy az első hurkás ülések kialakítása is, ráadásul utóbbiak akár masszázsfunkcióval is felvértezhetők.

Az öncélú formaorgia belül is folytatódik, az indítógomb felett nagy analóg óra, a műszerfal kijelzői akár egy űrhajós sci-fiben, a tetőkonzol pedig a repülőgépfülkék hangulatát adja vissza. A vezető és az első utas felett is egy-egy panorámatető, közöttük a felső panelen az árnyékolók és a vetített kijelző kalibrációs gombjai sorakoznak. Az olyan apróságok felett hunyjunk szemet, mint hogy a hátsó panorámatető – merthogy ott is van – csak elölről sötétíthető, a váltó melletti középkonzolon, abszolút nem kézre eső részre kerültek az elektromos ablakmozgatás gombjai. Itt minden a stílusról, a megjelenésről szól, aki valami racionálisabbra, ergonomikusabbra vágyik, annak ott a Citroën normál C-modellcsaládja.

Helymustra és dízelhibrid technika

A DS5-ös a PSA-konszern kettes platformjára épül, amire többek között a C4-es is. A helykínálat széltében és a lábtér tekintetében korrekt, bár elöl a belógó műszerfali betét térdben nyomhatja kissé az utast. Az autó legszűkebb része a fejtér, mely 180 cm felett kicsi lehet. A raktér 468 literes, ami akár négy fő poggyászait is képes elnyelni, erre nem panaszkodhatunk. Persze a dízel-hibrid változat ennél kevesebbet tud, a raktér az akkumulátor helyigénye miatt 325 literesre csökkent. A mozgatható padlóbéléssel eltüntethetjük a jókora lépcsőt, ezáltal nyerve sík felületet.

Elektromos ablakemelők a váltókar mellett, a vészvillogó gyakorlatilag az utas előtt – ergonómia, ugyan már… Elektromos ablakemelők a váltókar mellett, a vészvillogó gyakorlatilag az utas előtt – ergonómia, ugyan már…

A DS5-ös legnagyobb durranása egyértelműen a Hybrid4-es verzió. Az autó orrában 163 lóerős, 300 Nm-es nyomatékú dízel aggregát található, mely a teljesítmény és a fogyasztás oldaláról is ideális megoldást jelent, a belső égésű motort a fejlett start-stop automatika 70 km/órás tempó alatt ideiglenesen képes leállítani, majd szükség esetén újra beindítani. Az elektromos motor a hátsó részbe került, tartósan 30, túltöltéssel 37 lóerős produktummal bír, így a maximális rendszerteljesítmény akár 200 lóerő és kb. 450 Nm lehet. Az elektromotor a DS5-öst az aktuális üzemmód (Auto, ZEV, Sport, 4WD) és az akkumulátor töltöttségi szintjének függvényében, óvatos gázpedálkezelés mellett 60-70 km/órás tempóig képes önállóan mozgatni. Mivel a hátsó tengely is hajtott, könnyen megvalósíthatták a virtuális összkerékhajtást (4WD), az elektromotor azonban 120 km/óráig működőképes, ezután csak a 2.0 HDi blokké a főszerep.

Eszményien formázottak az első ülések Eszményien formázottak az első ülések

Auto üzemmódban a tartós rendszerteljesítmény 163, Sport módban 200, 4WD állásban 190, míg tisztán elektromos hajtásnál 30 lóerő áll rendelkezésre. Utóbbi fázisban a DS5-ös maximum 4 kilométert képes megtenni, minderről a központi teljesítménykijelzőn pontos tájékoztatást kap a sofőr. Itt jelenik meg az aktuális energiafogyasztás vagy a visszatermelés folyamatábrája is. Az erőátvitelt egy hatfokozatú, robotizált váltó végzi, hab a tortán, hogy a működése meglepően kifinomult. A robotváltóknál tapasztalható kapcsolási tétovázást, rángatást szinte teljesen kiküszöbölték az elektromotor finom erőfröccseivel. A Hybrid4-es rugalmassága, erőátvitele meggyőző, a sprőd rugózás, a pattogó futómű és a nagy átmérőjű kormány azonban kifogásolható. A dízelhibrid változat szervizperiódusa 30 000 km-es, a gázolajoshoz tartozó részecskeszűrőt 210 000 km-enként kell cserélni.

A DS5-ös karosszériakoncepciója nekem az BMW 5-ös Gran Tourismót juttatja eszembe A DS5-ös karosszériakoncepciója nekem az BMW 5-ös Gran Tourismót juttatja eszembe

Citroën DS5 Hybrid4
DÍZELMOTOR
Összlökettérfogat: 1997 cm3
Max. teljesítmény: 120 kW/163 LE 3850/min
Max. nyomaték: 300 Nm 1750-3500/min
ELEKTROMOTOR
Max. teljesítmény: 27 kW/37 LE
Max. nyomaték: 200 Nm 0-1290/min
RENDSZERTELJESÍTMÉNY
Max. teljesítmény: 147 kW/200 LE
Max. nyomaték: kb. 450 Nm
Hossz./szél./mag.: 4530/1871/1513 mm
Tengelytáv: 2727 mm
Saját tömeg: 1660 kg-tól
Terhelhetőség: 530-605 kg
Csomagtér: 325 l
0-100 km/h: 8,6 s
Max. sebesség: 211 km/h
Átlagfogyasztás: 3,8 l/100 km*
CO2-kibocsátás: 99 g/km*
Alapár: 2012. második negyedév
* 225/50 R17-es Michelin Primacy HP gumikkal

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!