Minden autók atyja, a Mercedes-Benz manapság az egyik leginnovatívabb, legfiatalosabb és „legbevállalósabb” autómárkává avanzsált. Például a CLS 2004-es bemutatásával új kategóriát teremtett és sikerre vitte a „négyajtós kupé” formulát, melynek azóta számos követője akadt. Most pedig újabb merész húzással feltámasztja hamvaiból a kombik tágas csomagtartóját és praktikumát a kupék látványos stílusával és sportosságával ötvöző Shooting Brake rétegszegmenst!
Lenyűgöző látványt nyújt, tekintélyes méreteivel együtt is kecsesnek és szoborszerűnek tűnik az autó. Markáns orrkiképzésén és hátsó lámpáin egyértelműen azonosítható a CLS-sel való rokonság, míg a hosszúra nyúlt motorháztető, az oldalablakok keskeny és lendületesen ívelő vonala, valamint a keret nélküli ajtók a coupékat idézik. A tervezők pedig csinos, vérbeli sportkombis hátsót rajzoltak a Shooting Brake-nek: a küszöb picit magas és a rakodónyílás lefelé kissé beszűkül, ám ennyi még simán feláldozható a design oltárán.
Luxus a csomagtérben: fapadló is kérhető
Elegáns, hogy a masszív csomagtérajtót szériában villanymotor nyitja-zárja, s mögötte luxusautóhoz méltó, rendkívül exkluzív kialakítású, öblös poggyásztér tárul fel. Ebbe az autóba nem a sáros gumicsizma és a horgászfelszerelés illik, hanem sokkal inkább a golftáska vagy boroskartonok. Apropó, a Mercedes állítása szerint az alaphelyzetben 590 literes csomagtartó 40, míg a bővítést követően (az oldalfalon található karok meghúzására a 60:40 osztású támlák síkba dőlnek) több mint száz karton bort képes elnyelni. Sőt, a puha szőnyeg helyett akár bőrkárpitozás vagy amerikai cseresznyefából készült padló is kérhető kontrasztos tölgyfa berakásokkal és alumíniumsínekkel. Olyan hatást kelt, akár egy yacht fedélzete, alig mertem rátenni a bőröndömet – adnak is hozzá védőhuzatot, hogy ne karcolódjon.
Mivel a kupés hatást elsősorban az ablakvonal ívelésével érték el, s a tető nem lejt drámai módon, a hátsó utasoknak tágasabb a fejtere. Egyébiránt az utastér és maga a vezetési környezet megegyezik a négyajtós CLS-ével, ahogy a kényelmi és biztonsági arzenál is.
Meg aztán a 204-557 lóerő közötti teljesítményskálát lefedő, öttagú motorpaletta is. Már a 250 CDI belépőmodell is felettébb megnyerő, a 2143 köbcentis dízel lendületesen viszi a csillagos kombi-kupét. Ez az egyetlen négyhengeres a kínálatban, hangját azonban – a kiváló zajcsillapításnak köszönhetően – alig hallani, még erőteljes gyorsításkor is csak távoli dörmögés szűrődik be. Ahogy az összes CLS-hez, ehhez is jó ritmusban és viszonylag gyorsan kapcsolgató, hétfokozatú automatikus sebességváltó jár, fogyasztását pedig motorleállító start-stop rendszer mérsékli. A 350 CDI nem csupán fölényes erőtartalékokkal bír és impozáns menetteljesítményekre képes, hanem még kifinomultabb: ezzel valódi Gran Turismo utazóautóvá avanzsál a Mercedes.
Mint a paletta egyedüli szívómotorja, a 3,5 literes benzines (350 BlueEfficiency) aktívabb vezetési stílust kíván, valódi képességei magas fordulaton bontakoznak ki. Élénken veszi a gázadást és lelkesen pörög fel, miközben a V6-os ékesen gurgulázik. Pontosan vezethető, határozottan fogja az utat és stabilan fordul a Shooting Brake, de a szűk kanyarokban azért érezni a méreteit és a súlyát – az alumíniumból készült gépháztető, ajtók, csomagtérajtó, első sárvédő és egyéb alkatrészek ellenére alapból 1,8 tonnát nyom a cirkáló.
Sajnos a szakadó esőben nem mertük rendesen megkergetni a CLS 63 AMG-t, de vezetése így is életre szóló élmény volt! Az 5,5 literes biturbó V8-as veszettül harapós, 525 lóerőjével és 700 Nm-es nyomatékával (az Edition1 változat 557 LE/800Nm) puskagolyó módjára lövi ki a kocsit. A szédületes gyorsulást pedig mennydörgés szerű hangorkán kíséri. Állítható a hétfokozatú sport-automata váltó programozása, a lengéscsillapítás és a menetstabilizáló is, az AMG gomb megnyomására pedig minden a legdurvább üzemmódba kapcsol. Ilyenkor kőkemény, de amúgy hétköznapi használatra is alkalmas izomautó. A kéttonnás tömeg mellett azonban a 35,5 millió forintos vételár is súlyos…
A CLS Shooting Brake hozzávetőleg 550 ezer forinttal drágább a négyajtós kupénál, így hazánkban 18 638 100 forinttól vehetik birtokba a szerencsés kiváltságosok.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért