Az Apollo Vredestein március 26-án és 27-én mutatja be új kifejezetten nagy teljesítményű (UHP) nyári gumiját Budapesten. Az olasz Giugiaro tervezőcégnek köszönhetően az Ultrac Vorti megjelenése is figyelemreméltó. Letisztult külseje mellett a gumiabroncs kiemelkedő teljesítményt nyújt a tapadás, az irányíthatóság és a fékezés terén, mind száraz, mind nedves felületen. Az Ultrac Vorti Y sebességindexszel rendelkezik, vagyis 300 km/h sebesség esetén is használható.

Az Ultrac Vorti a Vredestein és az autóipar több elismert szereplőjének intenzív együttműködésével jött létre. A futófelület kialakításában a Giugiaro Design működött közre, akik például az Ultrac Vorti nevet is megalkották. Az abroncs fejlesztése során jelentős szerepet játszott az is, hogy a Vredestein kapcsolatban áll olyan prémium autótuning csoportokkal, mint a Carlsson, az Arden és a Lumma. A kifejezetten nagy teljesítményű (UHP) szegmens a legtöbbet követeli meg az abroncsoktól, amit igyekeztek teljesíteni az Ultrac Vortival.

Akár a futófelületét, akár az oldalfalát nézzük, az Ultrac Vorti sportosság, stílus és innováció terén is kiemelkedik. A lenyűgöző dizájn emellett a legfejlettebb technikai részletekkel egészül ki. A kerületi vájat külső fala kettős szögű, melyek közül az egyik 45°-os nagyobb oldalirányú stabilitást ad a blokkoknak, és jobban kiegyenlíti a kanyarok során fellépő sugárirányú erőket. Az oldalirányú vájatok másik szöge 10°-os, ami egyenletes gördülést és alacsony zajszintet biztosít, valamint megakadályozza az egyenetlen kopást. A futófelület speciális nyílhegyei segítségével megerősödik a gumiabroncs úttartási képessége.

Első vagy hátsó tengelyre optimalizálva

Sok sportautónál különböző méretű abroncsokat használnak az első és a hátsó tengelyen, aminek segítségével jobban kihasználható a nagy motorkapacitás. Hasonló célból az Ultrac Vorti a hátsó tengelyen használt méretekben módosított futófelülettel és speciális szerkezettel készül. Mivel nedves felületen a víz nagy részét az első kerekek vezetik el, a hátsó abroncsokon a hangsúly inkább a tapadáson és a stabilitáson van kisebb levegőaránnyal és módosított hevederszöggel a kiemelkedő tapadás érdekében. Ez az abroncsot még biztonságosabbá és megbízhatóbbá teszi.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!