A motorválasztékkal kezdem, némiképp meglepő módon ugyanis gázolajos egység nélkül lép porondra a Golf Sportsvan frissített kiadása, mintegy jelezve, hogy a lassan feledésbe merülő dízelbotrány után is van élet a Volkswagennél. Utóbbit ezúttal a háromhengeres, 1,0 literes TSI és az 1,5-ös TSI két-két teljesítménylépcsője szimbolizálja, a négyhengeres ráadásul a hengerlekapcsolás funkciójával is igyekszik spórolni. Az izomskála 85-től 150 lóerőig nyúlik, s a később bevetésre kerülő TDI erősebbik verziója is 150 paripát mozgósít majd (lesz 110 lovas is).
A menetpróbán az 1,0 literes 110 lóerős változatával ismerkedtem, a rövidke autópályás és a tengerparton kanyargó országúti kilométerek során szinte észrevétlen maradt, ami a páratlan hengerszám remek rezgéscsillapítását dicséri. Két felnőttel és két kézipoggyásszal a fedélzeten megfelelően gyorsít, igaz, teherbírásának csupán a harmadát vettük igénybe. Ülései elöl-hátul németesen kemény tömésűek, de kényelmesek, tehát a jármű utazós koncepciójának megfelelően vélhetően hosszabb távon is jó komfortot nyújtanak.
A tárgyilagos vezetői környezet ismerős elemekből áll, minden egyértelműen megtalálható és működtethető, a nagy ablakfelületeknek hála pedig az egész utastér világos, bezártságérzet nincs. A variációs lehetőségek palettája bőséges, a hátsó ülés egyben és 60:40-es osztásban is tologatható a 18 centis sínen, a támlák külön-külön billenthetők, teljes döntésnél pedig lépcső nélküli lesz a rakfelület.
A külsőt illetően a diszkrét változás érzésével számolhatunk: átrajzolt lökhárítók, xenon helyett bevezetett LED-fényszórók, kibővült felniválaszték és belül foganatosított apró dizájntrükkök szorgoskodnak, hogy a Golf Sportsvan vásárlói modernebbnek láthassák kiválasztottjukat.