Mindig felkapja az ember a fejét, ha valaki valamiben a világ legje kíván lenni. Válságidőben, amikor sokan a puszta túlélésért küzdenek, még feltűnőbb egy hetyke vállalás: öt év alatt mindenkit megelőzünk! Igaz, a Renault–Nissan stratégiai partnerség keretében kell ezt értelmeznünk, de akkor is nagy szó.
Mire alapozzák magabiztosságukat? Nos, a könnyű haszongépjárművek üzletága a Nissan növekedési terveinek egyik fő oszlopa. Európában 5%-os piaci részesedéssel és a legszélesebb palettával lennének fontos piaci szereplők, kis fogyasztású és kedvező fenntartású járműveik itt, az Óvilágban készülnek. Szóval van alapja a magabiztosságnak.
Takarékos, kompakt és tágas is
A két éve az Év Áruszállítójának választott Nissan NV200-as takaros megjelenésű kompakt jármű, nem túljátszott, de tetszetős designnal. Új 1.5 dCi dízelje 110 lóerős, 5,1 litert fogyaszt a szabványos kombinált ciklus szerint, teljesítményét hatfokozatú váltó továbbítja, így mindig dinamikusnak érződik és csendes is a hajtómű. A vezetőhely teljesen személyautós, felszereltsége minden normális igényt kielégít, még tolatókamera is rendelhető. Azáltal, hogy hátul laprugós felfüggesztést alkalmaztak, nagyon erősen döntött lengéscsillapítókkal, alacsonyan helyezhették el a padlót (rakodómagasság 524 mm), és a zsúfolt forgalomban előnyös kisebb szélesség (1695 mm) ellenére kategóriaelső a raktér hossza és térfogata (2,04 m, 4,2 m3). Az alapmodellen kívül sok egyéb kivitel is kapható. A karbantartási periódust 30 ezer kilométerben szabták meg.
Míg annak idején a Vanette körüveges személyszállítója eléggé fapados volt, az NV200-as sorozat tagja, az Evalia (5 770 000 Ft-tól) már magasabb standardot képvisel, felszereltsége, felületeinek minősége, általános hatása megfelel a mai elvárásoknak, anélkül, hogy luxusra pazarolná a vevő pénzét. Öt- illetve hétüléses lehet, a középső sor 60:40 arányban osztott, a két hátsó ülés az oldalfalra hajtható fel.
A nagyobb, NV400-as modell, amely műszakilag a Renault Masterrel közös alapra épül, sokoldalúságával hódít. Tengelytávból, tetőmagasságból, felszereltségi szintből, motorból (mindegyik Euro-5-ös, 2,3 literes Renault) háromféle (100, 125, 150 LE teljesítményű) választható, a hatfokozatú váltómű manuális vagy robot lehet. Egyedül a lemezelt, zárt áruszállítóból húszfélét gyártanak, és ehhez járul a sok konfigurálható részlet. A jármű össztömege 2,8 és 4,5 tonna közötti, készül front- és hátsókerék-hajtású változat, az utóbbi szimpla vagy dupla hátsó kerékkel. A raktérfogat minimum 8 és maximum 17 köbméteres. Maga a gyár csak zárt áruszállítókat, kombikat és fülkés alvázakat állít elő, a speciális felépítményeket meghagyja a szakipari cégeknek.
Olajcserére csak 40 ezer kilométerenként kell vinni, a 100 lóerős változat pedig 1080 kilométert mehet a 80 literes tank tartalmával, de az opcionális 105 literes tartály már 1350 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. A menetpróba alátámasztotta a közölt paramétereket: fürge és jól vezethető a jármű, csak az nem tetszett, hogy a kormány még alsó helyzetbe állítva is messze van kissé, így nekem nem volt optimális a vezetési pozíció.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!