A név kötelez, a legnagyobb Mercedesnek akkor is a legjobbat, vagy egy kicsit annál is többet kell nyújtania, ha éppen piacvezető a kategóriában. A műfajban fogalomnak számító S-osztály a túlzások autója, amit nem is próbál titkolni, sőt, büszkén feszegeti saját határait, hogy a világ legjobb autójaként tartsa számon a közvélemény. Miközben 2013-as bemutatása óta 300 000 darab fogyott az aktuális generációból, Stuttgartban nagy erőkkel fejlesztettek, hogy a félidős frissítésnél lépéselőnyben maradjanak a 2015-ben bemutatott, legújabb BMW 7-es sorozattal és legyen mit felmutatniuk a júliusban leleplezett új Audi A8-assal szemben.
Külsejét az új első lökhárító és hűtőrács, valamint a feláras, három csíkból álló nappali menetfényről felismerhető Multibeam LED fényszóró teszi attraktívabbá. A külső panelek – beleértve a tetőt és a komplett orr-részt – alumíniumból készülnek, a biztonsági utascellához pedig többféle nagyszilárdságú acélt használnak, így a karosszéria merevségét a tömeg növelése nélkül fokozták. Úthiba-felismerő rendszerét új sztereó kamerákkal tették érzékenyebbé, akár 180 km/óra felett is képes észlelni és „kisimítani” az egyenetlenségeket. Futóműve a kanyarokban már nem csak kompenzálja a karosszéria dőlését, 2,65 foknál nagyobb szögben dőlve ellensúlyozza az utasokat érő erőket. A kivételes komfortszintről újdonságként komplett wellnesscsomaggal gondoskodik, hangulat szerint választhatunk a különböző programok közül, melyek között lávaköves masszázs, hang- és fényterápia is szerepel. Ehhez az ülésfűtést, a szellőzést és a hangulatvilágítást is beveti az autó, saját zenéink közül pedig kiválasztja az odaillőt.
A frissítés legfontosabb fejlesztése mégis a vadonatúj hat- és nyolchengeres motorkínálat, a Mercedes-AMG S 65-ös és a Mercedes-Maybach S 650-es V12-esén kívül mindent kicseréltek! Bár a jó fellépéshez és a pihentető utazáshoz minden meg van az egy kategóriával lejjebb pozicionált E-osztályban is, az S-osztály mindehhez képes hozzátenni azt a pluszt, amit vevői világszerte hajlandók megfizetni, mindegy, hogy a kormány mögött, vagy a jobb hátsó ülésen élvezik a high-end technikát.
Mercedes-Benz S400 d
Sok év kihagyás után a Mercedes visszatért a soros hathengeres motorokhoz, jelenleg a benzines és dízel alapmotor is 2,9 literes, turbófeltöltős, alapáron 9 fokozatú automatikus váltót kap. A belépőmodell a 350 d 286 lóerővel, opciós összkerékhajtással, ezt követi a 340 lóerős 400 d, szintén feláras 4Matic rendszerrel. Mindkettő rendelhető rövid és hosszított változatban is, mi a svájci-németországi menetpróbán a csúcsmodellt vezettük. Sokat elárul a konstrukcióról, hogy ezzel a viszonylag jámbornak számító hajtáslánccal is kifogástalan luxuslimuzin, pazar kényelemmel és impresszív menettulajdonságokkal. Karakteréhez talán ez az egyszerre erőteljes, mégis a lehető legtakarékosabb motor illik a legjobban, hiszen semmilyen hanghatás nem jut el az utastérbe, így kompromisszumok nélkül lehet kihasználni a nagyobb hatótávot.
Mercedes-Benz S 560
A mai trendnek megfelelően többféle benzines hajtáslánccal választható az új S-osztály, mint gázolajossal, és már az alapbenzines (S 450) is „villanyos” támogatást kap. A hagyományos mellett elektromos turbófeltöltővel is felszerelt motorhoz a váltóházba integrált, indítómotor és generátor funkciót is ellátó, 16 kW-os egység tartozik. A gyáriak szerint csupán segíti a motor működését, ezért még lágy hibridnek sem nevezik, ráadásul hamarosan konnektoros hibridet is piacra dobnak. További újdonság, hogy a vízpumpát és a klímakompresszort is saját villanymotor hajtja, nem kaptak külön hosszbordás szíjat, ami javítja az energiafelhasználást. A 367 lóerős S 450-es mellett a 435 lóerős S 500-as is rendelkezésre áll, V8-as benzinesért viszont az S 560-ast kell választani. A 80-as évekből ismerős motormegjelelölés egy 4,0 literes, biturbós egységet jelöl 469 lóerővel, teljesítménye, kifinomultsága szürreális élménnyé teszi a minimális karosszériadőlés nélkül bevett kanyarokat és a 200 km/óra feletti sztrádatempót.
Mercedes-AMG S 63
Minden eddiginél vadabb külső-belső dizájnnal és brutálisabb technikával kerül piacra a valaha volt legbizarrabb összeállítású S 63-as. Stuttgartban megpróbálták megvalósítani a lehetetlent és sportossá tenni a nagy erőfeszítésekkel két tonna alá szorított limuzint. A hosszított kivitelű sportváltozat üvöltő, hörgő, visszadurrogó raliautóként mutatja meg, mit lehet kihozni a biturbó V8-asból sok apró finomítással és mesterien hangolt kipufogórendszerrel.
A 612 lóerő valóban dinamikusan mozgatja a legnagyobb Mercedest, amely a 4Matic hajtás minden erejét bevetve kapaszkodik az úthoz, precízen tartva a sportkormánnyal kijelölt íveket, észrevétlenül kapcsolgatva a 9 rendelkezésre álló fokozatot, hogy a kormány mögött ujjongó sofőr elhiggye, bármire képes a hegyi szerpentinen. Kanyarképességei megdöbbentők, a hangélmény szinte szupersportautós, a fizika törvényeit mégsem tudja meghazudtolni a féktávokon is keményen küzdő „gyilkos bálna”. Akinek még ez sem elég nagyvonalú összeállítás, választhatja a V12-es motorral felszerelt, 18 lóerővel izmosabb S 65-öst, amelynek viszont 3,5 helyett 4,3 másodperc kell a 0-100-as sprinthez.
https://youtu.be/AuYwFCg75ec
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!