Az autógyártás Pinocchióját tisztelhetjük a felfrissített Toyota Verso egyterűben: azt próbálja meg elhitetni magáról, hogy teljesen új autó, és mivel ez nem igaz, megnyúlt az orra. A viccet félretéve, noha már nevében eltávolodott a kompakt modelltől (aktuálisan az Auris) az egyterű, most formailag mégis ahhoz igazodik.
LED-es hátsó lámpa és átdolgozott felfüggesztés
Szám szerint 470 alkatrész változott, ezek 60%-a a látható dolog. Az A-oszlop előtt teljesen új a megjelenés, az eddiginél szélesebb és laposabb fényszórókba belenyúlik a hűtőrács krómcsíkja, és természetesen van nappali menetfény. Hátul úgy tértek át LED-es technikára, hogy a megjelenés nem változott, ezen a részen egyedül a diffúzort füllentő lökhárító az újdonság.
A mérnökök inkább azon dolgoztak, hogy csendesebb legyen az autó – a tűzfalnál és az A-oszlopnál javítottak a hangszigetelésen, a korábbinál kisebb méretű külső tükör is kevesebb szélzajt kelt, és az ajtótömítő gumik is csökkentik a bejutó menetzajt. Az utastérben fehér-piros lett a műszerek színvilága, megkapta a Touch fejegységet az autó, és a dekorbetétek megjelenése is új. Az egyedüli problémát az okozhatja, hogy a rögzítőfék karját meglehetősen körbeépítették, alig van pár centi előtte-mellette-felette a kéznek.
Az új megjelenéshez sportosabb vezethetőség is jár, gondolták az ED2-es franciaországi fejlesztőközpontban dolgozó mérnökök, akik átprogramozták az elektromos kormányrásegítést, merevebbé tették az első felfüggesztés segédkeretét. A hátsó oldalajtók és a csomagtérfedél körül 34 extra hegesztési ponttal tették stabilabbá a karosszériát, hogy jobb legyen a hátsó felfüggesztés megvezetése – állítólag ez nagyon is érezhető különbséget jelent a vezethetőség tekintetében. Őszintén szólva nem nagyon értem, minek ez a nagy dinamizmus, hiszen itt nem csak bemondásra igaz, hogy családi autóról van szó. Nem azért vették/veszik az emberek a Versót, hogy száguldozzanak, hanem hogy élvezzék a tágas második sor (a három ülés hosszában, illetve a támlák dőlésszöge is külön-külön állítható) előnyeit, illetve szükség szerint igénybe vegyék a hétszemélyes változatoknál a két pótülést.
A motorkínálatban csak egy nóvum van, mégpedig az új Aurisban már megismert 2,0 literes D-4D dízel, amelynek minden részletét átgondolták és finomították. Ennek köszönhetően csendesebb járású lett, és nyomatékát szélesebb fordulatszám-tartományban adja le. Ez elméletileg azzal jár, hogy kevés kapcsolással lehet haladni, de a fogyasztás leszorítása érdekében választott hosszú áttételezés miatt emelkedőn bizony szükség lehet a visszakapcsolásra. Ez pedig nem egyszerű mutatvány, mivel nagyon lassúak a szinkronok, meg kell állítani egy pillanatra a fokozatok közötti mozgást. Egyébként nincs változás a motorkínálatban, az alap 1,6-os benzines kézi váltóval, az 1,8-as négyhengeres kézi vagy fokozatmentes automatával kérhető. A másik dízelhez, a 2,2 literes D-4D-hez most nem nyúltak, az 150 (automata váltó) vagy 177 lóerővel választható.
A civil vásárlók három felszereltség közül választhatnak, a Live, Active és Lounge szintek mellett hazánkban még lesz egy felszereltség, kifejezetten a flottavásárlóknak – bőrkormánnyal, Touch fejegységgel és tempomattal fejelve meg a Live szintet. Az alapváltozat legnagyobb újdonsága a ködlámpa, az Active szinten már gombnyomásra behajthatók a tükrök, a Touch fejegység pedig a tolatókamera képét is megjeleníti. A Lounge esetén a bőrkárpittól a xenon fényszórókon át a kétzónás digitális klímáig minden benne van. A Versóhoz ráadásul most ajándékba ad +2 év garanciát a Toyota, így 5 év/160 000 km-re való jótállást kap a vásárló.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!