SUV-láz ide vagy oda, a hagyományos kompaktok közé sorolható Corolla még mindig a Toyota bástyájának számít. Olyannyira, hogy tavaly 1,12 millió darabot értékesítettek belőle, amivel a világ legnagyobb példányszámban eladott új autója volt. Így nem vitás, hogy a márka különösen nagy figyelmet szentel a modellnek.
Az 5 ajtós, szedán és kombi karosszériával is elérhető 12. nemzedékhez a félidős frissítés során csak óvatosan nyúltak, szerintem a Corolla tulajdonosok közül sem sokan szúrják ki azonnal a különbségeket. A legfontosabb újítás, hogy módosították a nappali fények alakját, aminek az volt a célja, hogy optikailag szélesebbnek tűnjön az autó, ezzel párhuzamosan a trapéz alakú hűtőmaszkot is úgy rajzolták át, hogy terpesztősebb, masszívabb legyen az összhatás. Ha viszont kinyitjuk az ajtót, rögtön szemet szúr egy lényeges változás: az Active bázismodelleket leszámítva alapáron adják a 12,3 colos digitális műszeregységet, amely ugyan nem konfigurálható sokféleképpen (nincs térképnézet), mégis sokat dob a belsőn. A központi rendszer is megújult, immáron vezeték nélkül is futtatható az AndroidAuto és az Apple CarPlay, sőt, a 10,5 colos kijelző térképadatbázisa már online frissíthető, szervizlátogatás nélkül. Mivel a hibridekben a nagyfeszültségű akkumulátorról működik a légkondicionáló, a telefonunkról vezérelve előklimatizálhatjuk az utasteret. Pontosan úgy, mint a drágább, elektromos autókban!
A belső továbbra is hozza a visszafogott, meglepetések nélküli, jól átgondolt Toyota stílust, vagyis arra semmiképp ne számítsunk, hogy az autóba beülve megemelkedik a pulzusunk. Természetesen a helykínálat mind a 3 karosszéria változatnál eltérő, az 5 ajtós ferdehátú manapság csak a kisebb kompaktok közé tartozik, de a szedán és a kombi már jóval tágasabb. Utóbbinál a 2. sorban 190 centis magassággal is viszonylag kényelmesen el lehet férni, 581 literes raktere pedig a kategória legpraktikusabb modelljei közé sorolja.
A frissítés legfontosabb hozadéka, hogy megjelent az 5. generációs hibrid hajtás – a Toyota továbbra is 1,8 és 2,0 literes, szívó benzinmotorokat használ, amelyek részterhelésnél Atkinson ciklus szerint működnek. Bár a Toyota új komponensű motorolajat használ, lényegi változás az akkumulátort és a villanymotort érintette. Mivel a telepcsomag hűtését teljesen átalakították, több energiát tud kivenni a teljesen új elektromotor, a 196 lóerő rendszerteljesítményű, 2,0 literes verzió esetében a villamos egység önmagában 113 lóerős! Ez azt jelenti, hogy például egy lámpától elindulva már nem csak az első métereken mehetünk tisztán elektromosan, az új verziók többet és nagyobb sebességgel haladhatnak villamos hajtással. Tekintettel arra, hogy a villanymotor nagyobb teljesítményű, a benzinmotor sem bőg fel annyira nagy gázadásra, mint korábban – autópálya felhajtónál vagy előzésnél egyből feltűnik az előrelépés. Bár ettől még nem a vezetés szerelmeseinek szóló modellek a hibrid Toyoták, azt meg kell hagyni, hogy az évek alatt minden szempontból nagy fejlődésen mentek keresztül ezek a hajtások. Az, hogy egy 4,65 méter hosszú, közel 200 lóerős kombi nem laboratóriumi körülmények között, hanem a gyakorlatban is könnyedén hozza a gyártó által megadott 4,4 l/100 km-es átlagot, nem igényel különösebb kommentárt. Nem véletlen, hogy a Corolla család egyetlen tagja sem számít már olcsónak az alsó középkategóriában. Régen elképzelhetetlen lett volna, de például az 1,8-as, 140 lóerős hibrid kombi egymillió Ft-tal drágább, mint egy VW Golf Variant a 2,0 literes dízelmotorral és DSG-váltóval…