Nincsenek információim arról, hogy annak idején Opel Adamnak milyen nőügyei voltak, de ez az Adam egy vérbeli csajozógép! No nem a hagyományos értelemben, hiszen felpumpált muszklik helyett inkább romantikázással hódít: még a csillagokat is lehozza szíve hölgyének! A tetőpanelre ugyanis 64 db LED-pöttyel varázsolja oda az éjszakai égboltot. Ugyanezt kék-felhős éggel is lehet kombinálni, ami finoman szólva már a giccsparádé kategóriába tartozik.
Persze lehet „konzervatívabb” falevél-motívumos vagy sakktáblás (ha úgy tetszik kockás zászlós) berakással is csinosítani a plafont, de panoráma-napfénytető is rendelhető. Ám ez még mind semmi, hiszen az Adam úgy alkalmazkodik élete párja ízlésvilágához, akár a kaméleon! Az utastér alapszíne fekete, lila, fehér vagy kávébarna lehet, melyhez 15 különböző színű és mintázatú üléskárpit, illetve 19-féle dekorkészlet (11 a karosszéria színével egyező, 6 mintás és 2 LED-es háttérvilágítású) közül választható ki a megfelelő – utóbbi bármikor cserélhető. Mindezt hangulatvilágítással lehet megbolondítani, így gombnyomásra nyolc színárnyalatból állítható be az aktuális hangulathoz illő – és ez még csak a belső…
Ami a külcsínt illeti, az alaptípuson kívül divatosan merész Adam Jam, elegáns Adam Glam és sportos Adam Slam kivitelben készülő miniautót már bevezetéskor 12-féle fényezéssel kínálják, amit első lépésben fekete, fehér vagy barna tetőszínnel lehet kombinálni. Azután van még hat kiegészítő látványcsomag, könnyűfém felniből 31 különböző stílusú és méretű áll rendelkezésre, ezt hatféle színes küllőklipsszel lehet kombinálni, továbbá hűtőmaszkbetétek, tükörházak, különféle matricák és számtalan egyéb kiegészítő szerepelnek még a kínálatban. Szóval nincs még egy kocsi a piacon, amelyik ilyen mértékben személyre szabható: a variációs lehetőségek száma olyan sok, hogy elméletileg nem lesz két egyforma Adam.
Várólista: korszerű motorok csak később
Egyébként a Corsa műszaki alapjaira épülő háromajtós, négyüléses törpe hosszában 30, míg tengelytávban 20 centivel rövidebb, miközben leheletnyivel szélesebb (a minikategória legszélesebb modellje) és csak hangyányit laposabb annál. Mosolygós szájjal és ártatlan szemekkel igyekszik elbájolni a hölgyeket, de divatosan modern formaterve a tipikus Opel stílusjegyeket is felvonultatja: a lámpák LED-es szemöldöke, az alsó „blade” (penge) és a kilincsek körüli „shockwave” (lökéshullám) karaktervonal is ilyen. Újszerű viszont az ablakkeretet szegélyező krómcsík, ami szinte leválasztja a tetőt a karosszériáról.
Elöl megfelelő a helykínálat, az ülések jól formázottak, de az ülőlap hosszát hölgyekre méretezték. Hátul már inkább csak kis termetű felnőttek vagy gyerekek utazhatnak kényelmesen, a 170 literes csomagtartót pedig két kézipoggyászra hitelesítették. Amúgy az utastér kifejezetten értékes, s az Adamhoz olyan nagyautós extrák rendelhetők, mint az ülés- és kormányfűtés, a holttérfigyelés, az automata parkolóasszisztens és az IntelliLink multimédiás egység.
A 70 lóerős, 1,2-es, valamint a 87 és 100 lóerős, 1,4 literes benzinmotort felvonultató palettáról a középsővel próbáltuk az autót. Városi forgalomban kellően fürge az Adam, ebben a rövidre áttételezett ötfokozatú sebességváltó is segíti – autópályán viszont 130 km/órás sebességnél már közel 4000-et forog a motor. Mivel 130 Nm-es nyomatékát elég magasan adja le a négyhengeres, a tempós haladáshoz így is becsülettel pörgetni kell. Ilyenkor azonban nem csak a hangja erősödik fel, hanem az étvágya is megjön. Pedig jó megkergetni, kanyargós úton sem jön zavarba az Adam. Bár elektromos szervokormánya kissé szintetikus érzést nyújt, pontosan vezethető és határozottan fogja az utat, miközben rendesen rugózik a kocsi – amíg a 15 és 16-os alufelnikhez komfortos, addig a 17 és 18 colos mérethez sportosan feszes felfüggesztés dukál. A vezetési élmény azonban 2013 végére teljesedik ki igazán: akkor új generációs, közvetlen befecskendezéses turbómotorokat és hatfokozatú váltót kap az Adam.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!