Rögtön szembetűnnek a sárvédő-szélesítések a napfényben, amelyekkel az összkerékhajtást egykor szalonképessé tevő Quattro típusnak állítanak emléket a formatervezők. Az orr viszont túl van tervezve, rengeteg vonal és él van a kocsi elején, a fejlett vezetőtámogató rendszerek megléte esetén még a hűtőrácsot is szétszabdalják a radar- és lidar érzékelők. Az S Line megjelenésnél szerencsésebb a helyzet, a fekete díszek miatt a folytonossági hiány nem olyan feltűnő.
Kívül ragaszkodtak a bevált megjelenéshez, épp csak sportosabbra vették a figurát, belül viszont radikális a változás a digitalizációnak köszönhetően. Megszabadultak a központi kezelőszervtől, személyre szabhatóak a menük, ezenkívül gyors elérést biztosító gombokat is lehet programozni; az autó 7 vezetői profilt, azon belül pedig egyenként 400 paramétert tárol. A hangvezérlés magyarul nem működik, így nekünk a kormányon elhelyezett kapcsolók és a képernyők maradnak a vezérlésre. Az alsó kijelző alapvetően a szellőzésé, de itt jelenik meg a billentyűzet is szövegbeadáskor, a finomhangolásokra már a felső kijelzőt kell használni, amelyet előzékenyen közel vittek az első utasokhoz. Összesen 39-féle vezetőtámogató rendszer érhető el az új modellhez, ezeket három csomagban – Tour, Parkolás, Sport – foglalták össze, és arra is képes az A6-os, hogy ha a sofőr nem reagál, akkor biztonságosan megáll az út szélén és riadóztatja a mentőegységeket.
Az ismerkedést a 40 TDI jelzésű, tehát a 2,0 literes, négyhengeres, 204 lóerős turbódízellel kezdem – ez annyira új motor, hogy még pontos műszaki adatokat sem közöltek róla. Ahogy az elvárható ezen a szinten, beindítás után semmi hangja az erőforrásnak, és ez menet közben se változik – leszámítva néha a turbó fújását. A fordulatot minimalizálni igyekvő automatikus váltó miatt gázadást követően csak kis késéssel lódul meg a gépezet. A Douro folyót követő utakon az a feltűnő, hogy milyen széles a gép, állandóan centizni kell a fal és a szembejövő között. Miután a társam ül a vezetőülésbe, hátra ülök. A térkínálattal kapcsolatban nem jutottam dűlőre, fizikai értelemben van elég hely a lábamnak és a fejemnek is, de a lábfejemet már csak beszorítani tudom az első ülés alá. Az zavar még, hogy a lehajtható könyöklő elején lévő kettős pohártartó állandóan kinyílik, mert pont ott van a kézfejem, ahol nyomni kell a mechanikát.
Másodjára a benzines A6-os következik, az 55 TFSI jelzés a 3,0 literes, V6-os biturbót jelenti 340 lóerővel. Sokkal jobb a hang, hiszen néha a motort is lehet érzékelni, ezenkívül összkerék-kormányzás is van a fedélzeten. Ez többet tud, mint a padlólemeztárs A8-asnál, hiszen az A6-osnál aktív első kormányzással adják, ami változó áttételezésű kormányművet jelent. A gyakorlatban annyi a különbség, hogy kevesebbet kell tekerni a volánt, nem kell fogást váltani a kanyarokban. A mérnökök szerint ezzel a rendszerrel az A6-os ugyanolyan jól parkolható, mint a sokkal kisebb A3-as, arról azonban nem szabad megfeledkezni, hogy a szélesebb karosszéria miatt az ajtónyitáshoz is több hely kell. Amikor ezt felvetettem a gyári mérnöknek, és az esetleges távirányításról kérdeztem, csak annyit mondott, egy kicsit legyek még türelemmel.
Aki nem akar várni, az már megtalálja az első Audi A6-osokat a márkakereskedésekben, 3,0 literes V6-os motorokkal. Ősszel már négyhengeres dízellel, Avant karosszériával is elérhető lesz az új generáció, januárban pedig a négyhengeres benzines és az alapmotor, a 163 lóerős dízel (13,95 millió Ft-os indulóár) is megjelenik. Az összes modellnél alapfelszerelés az automatikus váltó és a lágy-hibrid hajtás, a négyhengereseknél 12 V-os, a hathengereseknél 48 V-os rendszer segíti a spórolást, amit vitorlázással – nagy tempóval üresben gurulás – fokozott (12 kW) energia-visszatermeléssel és motorleállítóval ér el. Az akkumulátor a csomagtérpadló alatt kapott helyet, nagy eredménynek tartja a gyár, hogy annak 530 literes mérete változatlan maradt.
Audi A6 55 TFSI quattro
Összlökettérfogat: 2995 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24 biturbó
Max. teljesítmény: 250 kW/340 LE 5000-6400/perc
Max. nyomaték: 500 Nm 1370-4500/perc
Hossz./szél./mag.: 4939/1886/1457 mm
Tengelytáv: 2924 mm
Saját tömeg: 1760/640 kg
Csomagtér: 530 l
Üzemanyagtank: 63 l
0-100 km/h: 5,1 s
Max. sebesség: 250 km/h
Fogyasztás (város/országút/vegyes): 8,9/5,3/6,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 151 g/km
Alapár: 18 750 000 Ft