A Renault Sport Technologies szakértelmének újabb példájaként méltó utódja lesz a Clio Renault Sport 16V-nek, és ebben a kategóriában világújdonsággal is szolgál: egy padlólemez alatti diffúzorral. Csakúgy, mint az első lökhárító szellőzőcsatornái, ez is teljes mértékben Formula-1-es technológia. A független első felfüggesztési pontok garantálják a pontos és sportos vezethetőséget. A Clio Renault Sport koncepció a szériagyártású modell előfutára, amely 2006 első félévében kerül a márkakereskedőkhöz.
Megőrizni a Clio III szellemiségét, és a végletekig tökéletesíteni belső értékeit és dinamikus tulajdonságait: ez volt a Renault Sport Technologies mérnökeinek feladata a Clio Renault Sport koncepciótel, amely egyedülálló keveréke a kiváló teljesítménynek és a vezetési élménynek.
Az exkluzív, piros fényezés a Clio Renault Sport koncepció karakterét hivatott sugározni álló helyzetben is. Miközben az eredeti formai jegyek megmaradtak, az autó sokkal hangsúlyosabb karosszériaelemeket kapott. Az oldalsó elemek specifikus kialakítása még hangsúlyosabbá teszi az autó erőtől duzzadó, energikus sziluettjét. Megnövelt első és hátsó légterelők, alacsonyabb hasmagasság, kidomborodó oldalküszöbök mellett az első lökhárító szellőzőcsatornái és a diffúzor együttesen növelik az aerodinamikai és mechanikai hatékonyságot. Hétküllős, 18 colos keréktárcsái mögött (a karosszéria színére fényezett betétekkel) méretes féktárcsák és féknyergek rejtőznek.
Az első lökhárító hatalmas, króm-cink színezésű levegőbeömlő nyílása nem hagy kétséget afelől, hogy a Renault Sport Technologies-nál készülő 2.0 16V szívómotor milyen teljesítményre képes. A hűtőmaszk és a ködlámpák foglalata szintén krómozott, csakúgy, mint a visszapillantó tükrök, amelyek high-tech hatást keltenek. Hátul a diffúzor szintén króm-cink borításban tündököl, a dupla kipufogó-végződés pedig ráerősít a versenypályás hagyományokra.
A Clio Renault Sport koncepció kitűnő aerodinamikai tulajdonságokkal rendelkezik. A legfontosabb feladat – technológiailag és vizuálisan egyaránt – a diffúzor elhelyezése volt a hátsó lökhárítóban. A pillanatnyilag csak a legdrágább sportautókon megtalálható megoldás úgy tereli az autó alatti levegőt, hogy eközben felgyorsítja azt, ezáltal alacsony nyomású területet, vagyis leszorítóerőt képezve. A megoldás hatékonyságának köszönhetően nincs többé szükség a hátsó tetőszpoilerre. A diffúzor hatékonyságának növelésére a kipufogót az oldalsó diffúzor-csatornába integrálták.
A Clio Renault Sport koncepció padlólemez alatti diffúzort kapott, amely egyenesen az F-1-ből származó aerodinamikai fejlesztés. Az első lökhárító szellőzőcsatornáinak aerodinamikai funkciója is van, ugyanis a meleg levegő motortérből történő kiszívása mellett az első kerekek körüli turbulenciát is csökkenti. A kilépőnyílásokat úgy tervezték, hogy a levegő közvetlenül az autó oldalai mellett áramoljon tovább, növelve az aerodinamikai hatékonyságot.
A Renault Sport Technologies új generációs első futómű koncepciója független felfüggesztési pontokat és alumínium alkatrészeket tartalmaz. Ennek köszönhetően a Clio Renault Sport koncepció kiemelkedően jó tapadással és úttartással és pontos irányíthatósággal rendelkezik. 1520 mm-es nyomtávja és 2585 mm-es tengelytávja biztosítéka a Clio Renault Sport koncepció hatékony, sportos és biztonságos kanyartulajdonságainak. A futómű kialakítása – a nagy teljesítményű gumik használata mellett (215/40×18) – természetesen megkövetelte a kerékjárati dobok kiszélesítését is.
Az RST mérnökei a fékeken is részletekbe menő munkát végeztek, amelynek köszönhetően a rendszer kitűnő fékhatást és tartós hőtűrést garantál. Elöl, a vörösre festett féknyergek négy dugattyút rejtenek és 330 mm-es, lyuggatott féktárcsába harapnak (hátul 280 mm).
A maximálisan teljesítmény orientált Clio Renault Sport koncepció tökéletes párost alkot a Renault Sport Technologies 2.0 16V szívómotorjával. Az erőforrás erős, és nyomatékos, kifinomult kapcsolású, hatsebességes váltójának köszönhetően pedig az autó azonnali, sportos reakcióra képes.
A Clio Renault Sport koncepció belső tere tovább erősíti az autó különleges jellegét. A választott anyagok – elsősorban króm és bőr – megerősítik a kifinomult összképet. A hatalmas, panoráma napfénytető kidomborítja a Clio III legjobb tulajdonságait, és tovább fokozza a tér és komfort érzetét. A négy, különálló kagylóülést egy króm-cink színű középső konzol választja el egymástól, amelynek közepén egy, a karosszéria színére festett csík fut végig – hangsúlyozva a dizájn sallangmentességét. Vörös és szürke bőrbe öltöztetett kényelmes és jó oldaltartású ülései integrált fejtámlát kaptak, míg a szintén bőrrel bevont műszerfal lágy formái a Clio III formavilágát tükrözik.