A gyártó látványos, merész külsővel, nívós műszaki tartalommal és lényeges minőségbeli előrelépéssel szeretne a középkategória egyik meghatározó tagja lenni. Az új C5-össwel van sanszuk erre, hiszen a designerek tényleg nagyot alkottak. Az autó sziluettje igen látványosra sikeredett, a formai részletek pedig erősítik bennünk a hitet, hogy a Citroennél tényleg történt valami. A C6-ossal egy gyárban készülő modell kombiként is elérhető, amely határozottan attraktívabb benyomást kelt a limuzinnál. Végre itt egy igazi Citroen, amely magában hordozza a gyár tradícióit, a jövőbe mutató innovatív fejlesztéseket, s igazi alternatíva lehet a középkategóriában.
Méret és presztízs
Az új C5-ös hossza 4, szélessége pedig 8 centivel gyarapodott, miközben magassága 2 centivel kisebb. Ezekkel az értékekkel lepipálja a VW Passatot, a Peugeot 407-est és az új Renault Lagunát, a negyedik generációs Ford Mondeo hatalmas méreteitől azonban elmarad. A jövőbeni vásárlók több fajta ülés közül választhatnak, mindegyik nagyszerű komfortot biztosít, a feláras sportüléseknek pedig az oldaltartásuk is kiváló.
A C5-ös mellőzi a Citroen más modelljeiben alkalmazott központi műszerfalat a digitális sebességmérővel, ehelyett hagyományos analóg órákkal találkozunk, felettébb igényes kivitelben. A kormány a C4-eséhez hasonlóan rögzített középrészű, s a kelleténél kicsivel több gomb kapott helyet rajta. A kapcsolók és a sebességváltó le sem tagadhatná, hogy PSA gyártmány, hiszen szinte ugyanezekkel találkozunk a konszern számos modelljében.
Motorarzenál
A motorkínálat igen terebélyes, ugyanis összesen hétféle erőforrás közül választhatunk. A benzinesek sorát az 1,8 literes (127 LE) aggregát nyitja, majd ezt követi a 2,0 literes (143 LE) és a kissé koros 3,0 literes V6-os 215 lóerővel. Látatlanban is biztos, hogy a dízelek mindegyike hozza a HDi motorokra jellemző kiemelt járáskultúrát és takarékosságot. A legkisebb gázolajos 1,6 literes 110 lóerővel, a 2,0 literes 138, a duplaturbós 2,2 literes 173, míg a 2,7 literes csúcsdízel 208 lóerőt termel.
Nem is lenne igazi Citroen a C5-ös, ha nem kapná meg a gyár büszkeségét, a továbbfejlesztett hidropneumatikus felfüggesztést. A Hydractive 3 Plus névre keresztelt rendszer intenzívebb vezetési élményt nyújt a hangsúlyos kényelemközpontúság ellenére, akiket pedig nem érint mélyen a Citroen e hagyománya, az választhatja a hagyományos felfüggesztést is. Az új C5-ös felszereltsége – a gyári brosúra szerint – a vetélytársakhoz képest is igen gazdag, az opciók között pedig megjelentek olyan tételek, mint kanyarkövető fényszóró vagy a masszázsfunkciós vezetőülés.