A haszonjármű és személyszállító változatban kapható modellek utánpótlását nem vehették félvállról, hiszen a piacvezető elődökből világszerte több mint 2,5 millió példány talált gazdára. A PSA-konszern személyautó- és kishaszonjármű-eladásai 2002-óta tavaly nőttek első ízben, 2007-ben 0,9% volt a növekmény. Ebből kifolyólag a csoport különösen nagy hangsúlyt kíván helyezni a haszonjárműves részlegre. Nemrégiben egy 660 millió eurós beruházást valósítottak meg, hogy a spanyolországi Vigóban évente 300 ezer Berlingo és Partner gördülhessen le a gyártósorokról.
Azonos fejlesztés, de eltérő identitás
A Renault Kangoo ellenfeléül szánt páros tagjait már nemcsak a jelvényükről lehet megkülönböztetni egymástól, hanem végre önálló arcot kaptak. Mindkettő jármű magán hordozza a márka jellegzetes vonásait, miközben a műszaki alapok továbbra is megegyeznek. A kishaszonjárművek terhelhetősége 50 kg-mal, 850 kg-ra nőtt, a raktér mérete pedig 0,3 m3-rel nagyobb, 3,3 m3-es értéket képvisel. A 4,38 méter hosszúságú modellek 17 cm-rel szárnyalják túl a Kangoo-t és 24 cm-rel az előző generációt. A hasznos raktérhossza 1,8 méterre gyarapodott, így két Euro-raklapnyi áru szállítása sem jelent gondot. Ügyes megoldás az új moduláris vezetőtér, melynek segítségével akár a nappaliba szánt szőnyeget is fuvarozhatjuk, hiszen az ülés ledöntésével a raktér hossza 3 méterre hosszabbítható meg. Sokak elismerését válthatja ki az eddig nem látott háromszemélyes első üléssor is, melyben a középső háttámlát lehajtva iratok, vagy apróbb tárgyak tárolására alkalmas rekeszt találunk.
Mindkét modell esetében hatalmas fejtér, valamint mélységében és hosszában is állítható kormánykerék fogadja a vezetőt. A felhasznált anyagok tapintásra és látványra is üdítően hatnak az elődhez képest, bárhova nyúlunk, mindenhol tárolórekeszekkel találkozunk, még a szélvédő felett is találunk belőlük. Minden apró részlet híven tükrözi, hogy ezeket az autókat a strapás hétköznapokra tervezték. A személyszállító változatokat (Berlingo Kombi és Partner Tepee) igényesebb belső térrel, finomabb anyagokkal, kényelmesebb ülésekkel, beszállást megkönnyítő oldalsó tolóajtóval, valamint nyitható csomagtérablakkal szerelik fel.
A motorkínálat bőséges, az 1,6 literes HDi három teljesítményszinten (75, 90, 110 lóerő), míg az 1,6 literes, 16 szelepes benzines 90 és 110 lóerővel kapható, míg az erőátvitelért minden esetben egy ötfokozatú, manuális sebességváltó felel. A dízelek átlagfogyasztását 6,0 liter alattira ígérik, de a gyári brosúra szerint a benzinesek sem kérnek 8,0 liternél többet 100 kilométeren.
Minden szinte, szinte minden
Az extraként rendelhető tételek listája jelentősen bővült, az új generációhoz esőszenzoros ablaktörlő, függönylégzsák, automata klímaberendezés, vészfékasszisztens, a dízelhez pedig részecskeszűrő is választható. A Berlingo és a Partner az első autó a kategóriában, melyek keréknyomás-ellenőrző rendszerrel is elérhetők lesznek. A haszonjárművek flottavásárlói örülni fognak a gépjárműbe utólag beszereltethető telekommunikációs egységnek és a hozzá társuló szolgáltatásnak, hiszen az autóparkkezelők közvetlenül az e-mail-fiókjukra kapják a gépjárművek adatait, például a futásteljesítményről, az átvizsgálások időpontjáról, a fékbetétek kopásáról, vagy az olajszintriasztásról. Az autók állapotára vonatkozó fontos információk megkönnyítik a nyilvántartást és a karbantartást, a flottakezelők számára pedig lehetővé teszik a költségek optimalizálását.
A hazánkban 2008 nyarán debütáló Berlingo–Partner páros továbbra is igazi ütőkártya lehet a szegmensben. Az új generáció bemutatkozása ellenére a sikeres elődök sem vesznek homályba, hiszen továbbra is gyártásban maradnak Berlingo First és Partner Origin néven.