A General Motors érdekeltségi körébe tartozó Daewoo szeptember 16-án jelentette be, hogy októbertől Chevrolet néven forgalmazza modelljeit, a márkakereskedések ugyanezen a napon értesültek a döntésről. Azóta a szalonokban az alapvető arculatelemek cseréje megtörtént, így megújult környezetben fogadhatják a vásárlókat. A bejelentésre a Chevrolet premierekkel is készült, e hónaptól lehet megvásárolni a Nubira utódjának szánt Lacetti ötajtós és kombi változatát.
Az ötajtós
A design olasz sztárja, Giugiaro által tervezett sportosan elegáns karosszéria, a gazdag komfort- és biztonsági felszerelés, az attraktív vételár és az erős, négyszelepes benzinmotorok választéka főképp a designra fogékony fiatalabb autósokat szólítja meg. A beszálló modell a Lacetti 1.4, amelynek 70 kW/93 lóerős teljesítménye 175 km/órát tesz elérhetővé. Fogyasztása az MVEG ciklus szerint 7,1 liter/100 km. A következő fokozat a Lacetti 1.6. Teljesítménye 80 kW/109 lóerő, fogyasztása szintén 7,1 liter, csúcssebessége 187 km/óra. Még dinamikusabb a Lacetti 1.8 csúcsmodell, 90 kW/122 lóerővel, 194 km/órás sebességpotenciállal és 7,5 liter/100 km átlagfogyasztással. A két erősebb motorhoz modern, ZF gyártmányú, négyfokozatú automatát lehet rendelni.
A sikeresen bevezetett Nubira után a Lacetti a második modell a GM Daewoo teljesen újonnan fejlesztett kompakt típuscsaládjában, amelynek lesz műszakilag hasonló kombi tagja is. Az úgynevezett J-padlóváz fejlesztése 1999 novemberében kezdődött, eleve nemzetközi felhasználásra gondolva. Fontos partnerként vett részt benne többek között a Siemens Automotive (légzsák-vezérlés, emisszió-szabályozás), a Bosch (ABS), az Aisin és a ZF (automatikus váltómű), illetve a formatervező Italdesign.
A kombi
Az új Lacetti kombi bemutatásával teljes a GM Daewoo modern, kompakt modelljeinek választéka. A legújabb családtag a lépcsőshátú és az ötajtós Lacetti stíluselemeit ötvözi. Legfőbb jellemzője az átlagon felül tágas belső tér. Az első fejmagasság (1,000 mm) és a hátsó lábtér (932 mm) a kategória legjobbjai közé tartozik. A praktikus kombi (hossz/szélesség/magasság): 4,580/ 1,725/1,460 mm) nagy hátfalajtaja mögött 400-1400 liternyi térfogat várja a poggyászt. A hasznos megoldások közül, a 60:40 arányban osztott hátsó ülés mellett, meg kell említeni az alapfelszereléshez tartozó alumínium tetősínt, a csomagtartóban található, kiegészítő dugaszoló aljzatot, és az utastér nem kevesebb, mint 25 zsebét, rekeszét és rakodóhelyét.
A kombi design-jának alapja a Pininfarina által tervezett lépcsőshátú modell. Az új karosszéria önálló tervezése a GM Daewoo bupyongi (Dél-Korea) design-központjának munkáját dicséri. Króm hűtőmaszkja és átlátszó üvegű fényszórói különösen attraktívvá teszik a frontkiképzést, a függőlegesen elrendezett hátsó lámpák pedig nagyvonalúan széles rakodónyílást hagynak szabadon. Belül az ötajtós Lacetti sportos stílusát viszi tovább a Lacetti kombi, ugyanolyan például a krómgyűrűbe foglalt négy kerek szellőző.
A Lacetti kombi kétféle korszerű, négyszelepes benzinmotorral kerül forgalomba. Az 1.6-os teljesítménye 80 kW/109 lóerő, csúcssebessége 187 km/óra. Fogyasztása mérsékelt, mindössze 7.8 liter (MVEG kombinált ciklus). Az 1.8-as természetesen többre képes: 90 kW/122 lóerő teljesítménye 194 km/óra elérését teszi lehetővé. Ez utóbbihoz meg lehet rendelni a ZF modern, négyfokozatú automatikus sebességváltóját is.
A magas szintű biztonság elsősorban az európai viszonyokra hangolt, elöl-hátul független futómű érdeme. A blokkolásgátló ugyanúgy alapfelszerelés, mint a frontlégzsákok. A GM Daewoo cégfilozófiája, miszerint autói nagyon megérik az árukat, az új kocsi kedvező vételárában és gazdag alapfelszerelésében tükröződik. A Lacetti kombiból nem hiányzik a színezett, hőszigetelő üveg, a szélvédőbe épített antenna, az elektromos első ablakemelő és az RDS rádiómagnó. Az SX változatban van légkondicionáló, állítható ütemidejű ablaktörlő és deréktámaszos vezetőülés is. Még jobban kistafírozták a CDX csúcsváltozatot, amelynek vonzerejét automatikus klímaberendezés, első-hátsó elektromos ablakemelő és esőérzékelő ablaktörlő fokozza.