Sok múlik az áron! Németországban már javában zajlik az értékesítés, és az ottani piacon a háromajtós Golf vételára alá pozícionálták a Beetle-t. Azonos teljesítmény (1.2 TSI, 105 LE) esetén a Beetle majd 2000 euróval olcsóbb a Golfnál! A hazai árinformációkra a szeptemberi előértékesítésig kell várni, az első szállítmány megérkezése pedig november második felére tehető.
A Beetle nem kíván a Mini által megkezdett útra lépni, modelljét nem csak a design és a vezetési élmény itatja át, a több mint fél méterrel nagyobb VW tágasabb hellyel és jobb használhatósággal kecsegtet. Persze aki a teljesítményre utazik, az választhat 200 lóerős Bogarat is, a menetpróbán a 2.0 TSI típussal kötöttünk szorosabb ismeretséget.
Kontinensenként eltérő hangolás
Az amerikai Beetle típusok némileg eltérnek az európaiaktól, az USA-ban forgalmazott példányokat a helyi sebességhatárok, a vezetési szokások és az időjárási viszonyok függvényében módosították. Az alacsonyabb megengedett tempó és a jóval nagyobb arányú egyenes, belátható útszakaszok miatt hátul dobfékeket találni, széria a négy évszakos gumiszett, hozzá levegőnyomás-figyelő rend szer is dukál. Változtattak a klíma berendezésen, és az ottani igényeknek megfelelően természetesen szériatétel a sebességrögzítő. A menetpróbán az európai mellett egy amerikai specifikációjú VW-t is vezettünk, így személyes benyomás alapján az automatikus váltómű hangolása is eltér valamelyest, az amerikai modellben valamivel komfortosabb a DSG működése.
No de a nagy kérdés továbbra is, hogy milyen a 2,0-es TSI-vel? A turbós benzines 200 lóerős, az aggregát 280 Nm leadására képes, így a Bogár bizony átlag feletti dinamikával rendelkezik. A tálalás és a menetképességek nem olyan végletesen direktek, mint például egy Mini Cooper S esetében, de ez nem is baj. Míg utóbbi sok kompromisszumot követel a hétköznapi használat során (pl.: túl feszes futómű), addig a Beetle sokkal kevésbé. Ha kell, tud gyorsan menni, automatikus váltója nagyon szépen dolgozik, a DSG fürgén, jó ütemben kapcsol, a motor hangja azonban túlságosan is szolid. Manuális váltási igény esetén kézre esnek a volánbillentyűk, a kormányzás golfosan közvetlen, a futómű hangolása is a kompakt modelléhez hasonlít – nincsen ellenére a kanyargás, de vegyes aszfaltkörülmények között sem viselkedik esetlenül.
Városban és sztrádán egyaránt plusz figyelmet kívánnak a kicsi, nem előnyös alakú külső visszapillantó tükrök, melyek nemcsak parkoláskor, hanem menet közben is megnehezítik a sofőr életét, ugyanis óriási a holtterük. A sok golfos beütés egyébként nem csoda, hiszen a Beetle a VI. generációs Golf/Jetta rövidített padlólemezére épül, számos, a lemezruha alatt található elem is a nagyobb testvérektől származik. Az autó Mexikóban, Pueblában készül, az összeszerelés átlagosan jó, a belül felhasznált műanyagok kemények, de a felületük szép.
Ami a lényeg, hogy a 2.0 TSI autópályán nagyon magabiztosan mozog, városban azonban kihasználhatatlan a 200 lóerő. Ilyen körülmények között bőven elég az alap 1.2 TSI (105 LE) vehemenciája, aki pedig fickósabb produktumra és a 2,0-esénél kedvezőbb árra pályázik, az voksoljon a turbós és kompresszoros, 160 lóerős 1.4 TSI-re. Gázolajos téren két aggregát is számításba jöhet, a kisebb 1.6 TDI 105, a nagyobb 2.0 TDI 140 lóerős – a várhatóan minimális dízelkereslet miatt utóbbit nem forgalmazzák Magyarországon.
Egészen tágas a kabin és a raktér is
A Beetle tengelytávolsága 2537 mm, hossza 4278 mm, ha pedig megnézzük az autó oldalsó sziluettjét, jól kivehető, hogy a kupola alakú tető hátul egészen meredeken ereszkedik a csomagtartó irányába. Mindezek eredményeként a Beetle kabinja rövid távon valóban megfelelhet négy átlagos termetű felnőttnek. Az első sorban nincs ok panaszra, az ülések kényelmesek, a vezető könnyen megtalálja a kívánt pozíciót, az apróbb holmi elpakolása sem ördöngösség. Praktikus a dupla kesztyűtartó és az oldalsó ajtózseb fölé rögzített rugalmas textilpánt, mellyel a magasabb dolgok is a helyükön tarthatók. A hátsó ülés megközelítése ruganyos hátat kíván, de ha már helyet foglaltunk, egészen jól elférni. Az elfogadható fejtér érdekében a csomagtérajtó tetejét belülről kimélyítették, a komfort mégsem tökéletes, ugyanis a támlák túl meredek szögben állnak. A raktér mérete a tágasabb kisautókéval vetekszik, a 310 literes hátsó a fele-fele arányban dönthető támlákkal egészen 905 literes értékig növelhető. A padló ilyenkor nem lesz sík, de egy ilyen trendi modellnél ez nem mérvadó szempont.