Amikor a BMW-t elkezdték kritizálni az autós újságok világszerte, hogy autóinak utastere nem éppen tágas, bajorok gyorsan előálltak a megoldással, egy ruhaipari hasonlattal. Miszerint a termékük nem holmi konfekciótermék, aminek minden igényt ki kell elégítenie, hanem egy személyre szabott öltöny, amely nem szűk, nem tág, hanem pontosan megfelelő méretű.
Ha ezt a gondolatmenetet alkalmazzuk a 3-as sorozatot beteljesítő (a kupé és a kabrió, ugye tudjuk, 4-es sorozatként folytatja tovább pályafutását) Gran Turismo változatra, akkor bizony azt kell mondjuk, el van szabva. Nem is kicsit, hiszen a tengelytávolságot megnövelték 11 centivel (ebből csak 72 mm jutott a hátsó lábtér bővülésére), a magasság 8, a szélesség 1,7 centivel növekedett. Ennek eredménye a tágas hátsó utastér, ami még az 5-ös sorozatot is felülmúlja. Azonban ha ruhaipari hasonlatnál maradva, ha a 3-as limuzin az sportmez, akkor a GT a susogós melegítő. Ez is ugyanazt a célt szolgálja, de sokkal bővebb a szabása.
Amikor felvetettem észrevételemet a gyári embereknek, rövid kupaktanács után arra jutottak, hogy a tökéletességnek is több fokozata van. A maga nemében a 3-as limuzin és kombi is tökéletes, azonban a Gran Turismo megcélzott vásárlóközönségének igenis szüksége van a tágas második sorra és a jól pakolható csomagtartóra, ami e logika szerint szintén nem túl nagy, hanem pontosan tökéletes méretű.
Európában két célcsoportot határoztak meg: a kisgyermekes fiatal párokat, és az időseket. Előbbiek a gyermeküléssel való hadakozás megkönnyítésének örülnek, utóbbiak a kényelmesebb beszállásnak. Az autó valódi piaca inkább világszerte lesz, a kombi ugyanis európai karosszériaváltozat, másfelé szigorúan limuzinként és kupéként ismerik a BMW személyautókat. Nekik lesz nagy igazán nagy dobás a praktikus 3-as sorozat, mert mostanáig nem találkoztak ilyennel…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!