Nem bízták a véletlenre és a sajtó képviselőinek fantáziájára, hogy mennyire élvezetes autó is a ráncba szedett 308-as: a gyáriak igen attraktív környéket, a Salzburghoz közeli osztrák-német határvidék mesekönyvbe illő, libabőröztetően élvezetes szerpentinjeit választották a menetpróba helyszínéül. S milyen jót tették! Utólag már széles mosollyal nyugtázom, hogy valóban remek, ugyanakkor kissé talán jogtalanul mellőzött masina az ötajtós és kombi kasztnival is létező, 2014-ben Év Autója győztes 308-as.
Formája naprakész, sehol sem estek túlzásba a dizájnerek, a józan alapokat kár lett volna holmi játszadozással vásárivá tenni. Továbbra is büszkén vállalja a csúsztatott dimenziójú volán-műszerfal jellemezte i-Cockpitot, egyébként pedig a nem prémium kompaktok közül ez az első, amely nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval is konfigurálható. Ráadásul most megkapott minden olyan menetdinamikai és vezetésbiztonsági segédberendezést, amely eddig a 3008-as és az 5008-as fivérek sajátja volt (aktív fékasszisztens és követésitávolság-figyelő, sávtartó asszisztens, fáradtságérzékelő, távfényasszisztens, táblafelismerő, aktív tempomat, holttérfigyelő, 360 fokos, kameraalapú parkolósegéd, parkolóasszisztens).
A hivatalos sajtótájékoztatón a „Dizájn”, a „Gazdaságosság”, a „Vezetési élmény”, illetve a „Minőség” kulcsszavakkal vezették fel a frissített 308-as premierjét, s mindennek csekkolására a marketing bullshittel szemben jóval hatékonyabb személyes tapasztalatszerzést favorizálták. Elsőként vezettük is a 2,0 literes, 180 lóerős BlueHDi erőforrásal kombinált nyolcfokozatú automatikus egységet: a teljes egészében elektronikus vezérlésű (by wire) váltó fantasztikus finomsággal szelektál a fokozatok között, gyorsan felkapcsol, vagy éppen tüzesen visszgangol, tekintettel arra, hogy a vezető milyen intenzitással hajt, s hogy milyenek a domborzati viszonyok. A makulátlan működés nem véletlen, hiszen a japán Aisin avatott szakértője a keresztmotoros kombinációnak, egyebek mellett a BMW és a Mini keresztmotoros kompaktjai is ezt használják. Manuális fronton is van váltóújdonság, mégpedig egy hatfokozatú egység képében, amely a korábbi ötgangost nyugdíjazza. A motorpalettára két, egyaránt 130 lovas egység érkezett, nevezetesen az új perifériájú, tisztább és takarékosabb 1,2-es PureTech és az 1,5-ös BlueHDi. Utóbbi és a 180 lóerős gázolajos mindemellett már most teljesíti a 2020-ban életbe lépő Euro 6c környezetvédelmi normaszintet.
A megújult 308-asnak nincsenek kifejezett gyengéi, ezért gyakorlatilag minden fronton minimum erős átlagot hoz. Menetkész tömege (ötajtós) még a legnagyobb dízellel felszerelve is alig lépi át az 1,3 tonnás határt, így dinamikája és fékhatása is dicséretes. Bár a hivatalos árakra még néhány hetet várni kell, mindenesetre biztató, hogy a hazai forgalmazó szerint e téren „nem várható jelentős eltérés”.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!